Error loading OS deel 2

Pagina: 1
Acties:

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 18:32
1: Ik had een AMD 1ghz CPU op een MSI K7T Turbo, vandaag bij City Pc
te Groningen een AMD Xp 1800+ erop laten zetten, City Pc vertelde me dat het volledig onnodig was om een andere koeler te kopen een gewone AMD koeler is genoeg zeiden ze, City PC heeft de cpu en de koeler er voor mij opgedaan.

2:Thuis het mobo weer aangesloten, alle ledjes,...Pc start prima op {City Pc had overigens de bios goed gezet voor de nieuwe CPU , de FSB bus geloof ik.} alles lijkt goed, Loading DMI pool data , en dan de error : Error Loading Operating system, we hebben verder alles gecheckt aan de mobo, alles van de HD lijkt goed, want tijdens het opstarten herkend ie de Maxtor HD ook.

3: ik kreeg tips om Windows Xp er overnieuw overheen te gooien, dus ik
ga bios in, maak 1st boot device de cdrom, zodat ie de Xp cd boot.
ik restart de Pc, blauw scherm van Xp, allemaal files worden gecheckt,duurt even...dan kan ik kiezen voor repair Win Xp,dus dat probeerde ik eerst...
daarna weer rebooten, ik bootte niet vanaf cd dus liet em door draaien,maar nog steeds die errors.

4:reboot weer, maar kies nu gewoon voor om Xp te herinstalleren op C {al is dit "not recommended" kopiert allemaal files etc....reboot weer...laat em weer verder laden en nog steeds die "error loading OS" :(

Dit gaat toch geen format worden he?

ik heb zoveel asociaal belangrijk spul op m'n pc staan.....

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 19:39
Ik denk dat een format (liefst een hele nieuwe partitionering, omdat je MBR opnieuw gemaakt moet worden) de enige oplossing is. Zie ook deze site: http://www.computing.net/os2/wwwboard/forum/1437.html
* Postman doe niet de low-level format, alleen als de andere oplossingen niet meer helpen.

[ Voor 1% gewijzigd door Postman op 28-03-2003 20:42 . Reden: Link kaduuk, exta punt :( ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maak je toch even een backupje in een van je andere bakken, en dan doe je een reinstall :)

• Postman
Lees die link van mij eens. Dan zie je dat reinstall vaak niet werkt omdat het probleem lijkt te zitten in de MBR (en die wordt alleen maar opnieuw aangemaakt als je een low-level format doet, of opnieuw partitioneert).

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-03 16:53
je kan tog MBR fixen met "fdisk.exe /mbr" ?

• cypress3d
Ik zou alles dolgraag op cd willen branden, maar dit gaat ja niet...ik kom niet eens in windows..als ik deze HD in een andere pc zou doen , werkt het toch ook gewoon niet?

Partitie maken? maar dan ben ik alsnog m'n spul kwijt toch? want ik heb al 3 partities en kan niks bijmaken.

En die link geeft een error, not found.

[ Voor 9% gewijzigd door cypress3d op 28-03-2003 20:37 ]

• Postman
Sterker nog: alle partities verwijderen en dan nieuwe maken.
HD in andere pc moet wel werken hoor (als probleem tenminste aan MBR ligt, anders heb je kans dat je data nu al foetsie/ontoegankelijk is). Gewoon aansluiten op secundair kanaal, en ook nog als slave. Zal ie nooit gebruikt worden als boot schijf.

edit:

Link werkt weer (stomme parser hiero ook, extra punt :()
Nogmaals: http://www.computing.net/os2/wwwboard/forum/1437.html

[ Voor 19% gewijzigd door Postman op 28-03-2003 20:41 ]

• cypress3d
hmmm..dan zal ik de HD zo eens even in m'n Pa's oude P2 proberen, dan gelijk in nero die er gewoon opstaat alles wat belangrijk is branden op cd. hopelijk dat het lukt....damn..ik wil niet al dat belangrijke spul kwijtraken.

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:44
Ben ik weer {Ik was onder broers login}

Ik snap het niet meer, ik wordt echt helemaal gek, heb de hele godvergeten avond gespendeert en geen donder opgeschoten, morgen heb ik geen tijd dus kan ik ook niet aan de pc sleutelen :( ik heb m'n spul nog kunnen overzetten op een andere oudere HD, m'n Maxtor HD heb ik toen in de Xp setup alle partities verwijderd en toen geformatteerd op NTFS {niet quick} toen dat klaar was, dacht ik Xp erop te kunnen zetten, maar de DIR windows stond nog altijd op de maxtor terwijl ie zojuist een volledig format had gekregen...
uiteindelijk is het gelukt alles van de HD af te krijgen, dus ik ga weer Xp setup in, kopiert wat files automatisch, dan zegt ie dat na 15 seconden de pc opnieuw start en dat setup door zal gaan....en wanneer dat hoort te gebeuren krijg ik "error loading operating system"
kortom, hij weigert Xp erop te knallen. daarvoor had ik op een oudere HD ook Xp gezet en dat ging van een leien dakkie, en met m'n Maxtor gaat dit ineens zo asociaal moeilijk,. ik weet het niet meer....dit is gewoon spookachtig aan het worden.

Verwijderd

Zoals al eerder is gezegd: je Master Boot Record is waarschijnlijk niet in orde. Alle Windows versies gebruiken dezelfde MBR; nog steeds dezelfde als vroeger onder DOS zelfs, volgens mij. Haal dus ergens FDISK vandaan, zet het op een bootdiskette en draai fdisk /mbr. Probeer dan nog eens.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

op www.bootdisk.com kun je toch een volledige bootdisk met fdisk downloaden? Ik had ook dit probleem nadat linux inderdaad mijn master boot record had overschreven. De enige oplossing is een format c:. Ik kon ook niet meer bij mijn gegevens (werkstukken/leesverslagen etc.)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Boofloppies voor vele Windows versies zijn ook gewoon bij onze vrienden van WOS te downloaden: Windows Operated Systems - FAQ

• devilsnight
Goed, ik ben weer bezig, vanaf 8 uur/half 9 s'avonds

Heb een bootflop gepakt waar FDISK op stond, maar ik snap eigenlijk maar weinig van die Fdisk, ik heb maar 3 opties, delete partition , create partition, en rewrite bootable etc....
geen van de 3 werkt, krijg errors, delete partition zegt ie : can't be done in standard mode..ik zou graag wat uitleg krijgen, want ik begin hier volledig knettergek van te worden
zulke errors en zo lang gekut heb ik nog nooit gehad...en dat voor een stront AMD XP Cputje..verdomme....normaal als ik problemen had, formatteerde ik gewoon de HD via XP setup , NTFS format ...en dan kon ik altijd gewoon weer XP installeren erop...maar dit is een serieuze fout en i'm close to giving up, dit heb ik nog nooit gehad.....iedereen op die link heeft het allemaal wel over Fdisk en hoe fantastisch het is, ik zou graag willen weten wat te doen nu.

EDIT

Kan niet doen in FDISK wat ikmoet doen, als ik rewrite master boot record doe
krijg ik een error, Can't save original MBR, unsuccesfull........

[ Voor 37% gewijzigd door devilsnight op 29-03-2003 23:14 ]

• Abbadon
  • Laatst online: 14:14
De FDISK FAQ by mr. dual hamer :P Have fun.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Laatst online: 14:14
Oh, en een enkeltje richting OM :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
devilsnight schreef op 29 maart 2003 @ 22:47:
Goed, ik ben weer bezig, vanaf 8 uur/half 9 s'avonds

Heb een bootflop gepakt waar FDISK op stond, maar ik snap eigenlijk maar weinig van die Fdisk, ik heb maar 3 opties, delete partition , create partition, en rewrite bootable etc....
geen van de 3 werkt, krijg errors, delete partition zegt ie : can't be done in standard mode..ik zou graag wat uitleg krijgen, want ik begin hier volledig knettergek van te worden
zulke errors en zo lang gekut heb ik nog nooit gehad...en dat voor een stront AMD XP Cputje..verdomme....normaal als ik problemen had, formatteerde ik gewoon de HD via XP setup , NTFS format ...en dan kon ik altijd gewoon weer XP installeren erop...maar dit is een serieuze fout en i'm close to giving up, dit heb ik nog nooit gehad.....iedereen op die link heeft het allemaal wel over Fdisk en hoe fantastisch het is, ik zou graag willen weten wat te doen nu.

EDIT

Kan niet doen in FDISK wat ikmoet doen, als ik rewrite master boot record doe
krijg ik een error, Can't save original MBR, unsuccesfull........
Als je er echt niet uit komt, heb ik nog wel een tip voor wat bruter geweld:
Download bootdisks van Slackware Linux of een speciale floppy-distro. Knoppix gebruiken kan ook. Boot Linux en geef het commando "dd if=/dev/zero of=/dev/hda count=2048".
Met dit commando zet je in de eerste 1 MB aan sectoren allemaal nullen. (die "hda" vervangen door ander device als je een of andere speciale controller gebruikt)
Vervolgens opstarten met DOS-flop en "fdisk /mbr". Daarna een setup CD er in, en installeren maar.
Waarschuwing: Je bent dan wel AL je gegevens kwijt op dit schijf, maar de methode kan handig zijn als fdisk zit te kloten. Een Linux bootflop is trouwens ook handig voor de Linux fdisk (ook "fdisk", in de meeste gevallen te starten met "fdisk /dev/hda"), die minder zeikerig is dan die van Microsoft.

[ Voor 13% gewijzigd door SvMp op 30-03-2003 00:08 ]

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Misschien vergeten de partitie te activeren ?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• devilsnight
Heel erg mooi voor de uitgebreide hulp maar ik had het gelukkig al gefixed en las deze reply dus via mijn Pctje :)

Ondanks de errors van Boot Record in Fdisk en de error :
Physical error bij opstarten Powermax ging het ineens goed
ik had voor de zoveelste keer een NTFS format gedaan in Xp setup, liet em verder draaien waar eerst altijd die OS error kwam en nu ging ie gewoon verder met de Setup van Win Xp...god..wat was ik blij dat blauwe scherm weer te zien.

anyway...ik wil nu alles lekker goed laten draaien in games vooral enzo...ik heb van Guru3d de nieuwste VIA drivers gedownload, heb de nieuwste Nvidia detonators geinstalleerd,
de geluidskaart etc...alles...is er verder nog wat dat ik moet doen? of lijkt dit wel OK nu?

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 30-03-2003 04:05 ]

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
ik raad je aan met powermax even je hdd na te kijken, weet je zeker dat t niet aan de hdd ligt

en anders even smartfan zoeken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FlamerX schreef op 28 March 2003 @ 20:33:
Lees die link van mij eens. Dan zie je dat reinstall vaak niet werkt omdat het probleem lijkt te zitten in de MBR (en die wordt alleen maar opnieuw aangemaakt als je een low-level format doet, of opnieuw partitioneert).
Met een reinstall bedoel ik dus een debug, daarna fdisk, format, scandisk, setup (liefste in die volgorde).

Als ik een comp herinstalleer is hij ook echt LEEG, zodat ik problemen voorkom.

Verwijderd

Wat je eens kan proberen , is de XP booten van CD en dan R kiezen (repareen) kies de windows instalatie (als je maar 1 OS heb is dat 1). log in, je krijgt dan een prompt en hebt daar twee comandos die je wellicht kunnen helpen FIXMBR en FIXBOOT. voor alle commando's tiep help

• devilsnight
Mensen, dit is allang niet meer nodig, als je m'n laatste bericht nou eens had gelezen , had je dat wel geweten, ik ben allang klaar.
Pagina: 1