Toon posts:

TCP bindingen onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
haj,

m'n vraag is kort maar krachtig en beetje desperate...

M'n pa kwam vanmiddag aanzetten met een of andere security maatregel van Symantec...
Daarin stond dat je de bindingen van client voor msnetwerken en bestands en printerdeling UIT moet zetten bij TCP/IP en AAN moet zetten bij netbeui...
Gedaan op m'n ME-masjien en op pa's 98-bak..
Maar op de laptop staat win XP home.. en daar kan ik dat niet vinden..
Heb de search gebruikt en daar zeiden ze dat het onder xp en ook al onder 2000 niet kon..
Heb een win2000/xp versie van dat document gedownd maar daar staat in dat ik netbios over tcp uit moet zetten en een wins server moet opgeven.. Nou ben ik er al achter wat een winsserver is, een server die netbios namen omzet in ip's maar ik weet niet welk ip ik in moet geven...

Ik heb ook al gemerkt dat toen ik de maatregel op pa's pc en op m'n pc deed ik met mijn pc die van pa wel kon zien maar die van ma en de laptop niet (beide 'zonder maatregel')

INFO:
router/dhcp server: 192.168.1.1
pa's pc win 98 automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.100)
ma's pc win 98 automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.103)
mijn pc win ME automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.102)
laptop win XP automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.101)

laptop en ma's pc kunnen elkaar zien
pa's pc en mijn pc kunnen elkaar zien
andere mogelijkheden niet, met pingen lukt WEL alles

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dateerd dit niet uit een grijs verleden toen microsoft nog niet geloofde in internet??

Het ging er hem om dat je anders je bestanden deelde op het internet, met win 9X PC's was je hiertegen niet beschermd. in NT W2K XP is dat allemaal veel beter geregeld, trouwens je zit achter een routertje, je enige connectie met het net, dus om dergelijke "servers" te draaien zou je al moeten portmappen in je router.

Als je kan pingen komt het verder wel in orde, check voor het zekerste nog ff je werkgroepinstellingen, is er wel iets geshared etc...

probeer ook eens \\ipadres\share om een share te berijken vanaf een pc waarvan je denkt dat het niet lukt.

Owja XP heefft iets firewall achtigs zet het maar af in je interne netwerk.

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
met die shares lukt ook niet....
ben er nu achter dat ze elkaar niet kunnen zien omdat bij tcp bij win 98 of ME DCL_Redhead"]client voor msnetwerk en bestandsprinterdeling aan MOET staan....
ook nog geprutst met netbios over tcp bij win XP maar das hopeloos zolang ik niet weer wak in moet vullen bij wins server...

typo, tikte win 98 slash ME, wat ie natuurlijk mooi in rood ging schrijven...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 21:11 ]

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Gewoon alles default aan laten staan, je router is immers de afscherming tussen het internet en het lokale netwerk waar je pc's op aangesloten zijn.

En je moet natuurlijk wel een WINS server hebben op je lokale netwerk om van WINS gebruik te maken.

Het artikel is volgens mij oud en is meer voor bedrijven van toepassing en niet voor je thuis netwerk.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waarom moeilijk als makkelijk ook kan? Aan TCP/IP heb je een goed protocol, laat dat netbeui gewoon uit, dient nergens voor.

als je niets deelt, kan je ook geen shares zien, dat lijkt me duidelijk :)
En je moet natuurlijk wel een WINS server hebben op je lokale netwerk om van WINS gebruik te maken.
Je hebt echt geen winsserver nodig in een netwerk met 4 comps. Elke pc die iets deelt kan diennen als browser server, Dit is een onzichtbaar proces dat ervoor zorgt dat je de shares kan zien op je netwerk.

[ Voor 46% gewijzigd door Yalopa op 28-03-2003 21:23 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

leffe_blond schreef op 28 maart 2003 @ 21:20:
Je hebt echt geen winsserver nodig in een netwerk met 4 comps. Elke pc die iets deelt kan diennen als browser server, Dit is een onzichtbaar proces dat ervoor zorgt dat je de shares kan zien op je netwerk.
Helemaal mee eens :+
Pagina: 1