haj,
m'n vraag is kort maar krachtig en beetje desperate...
M'n pa kwam vanmiddag aanzetten met een of andere security maatregel van Symantec...
Daarin stond dat je de bindingen van client voor msnetwerken en bestands en printerdeling UIT moet zetten bij TCP/IP en AAN moet zetten bij netbeui...
Gedaan op m'n ME-masjien en op pa's 98-bak..
Maar op de laptop staat win XP home.. en daar kan ik dat niet vinden..
Heb de search gebruikt en daar zeiden ze dat het onder xp en ook al onder 2000 niet kon..
Heb een win2000/xp versie van dat document gedownd maar daar staat in dat ik netbios over tcp uit moet zetten en een wins server moet opgeven.. Nou ben ik er al achter wat een winsserver is, een server die netbios namen omzet in ip's maar ik weet niet welk ip ik in moet geven...
Ik heb ook al gemerkt dat toen ik de maatregel op pa's pc en op m'n pc deed ik met mijn pc die van pa wel kon zien maar die van ma en de laptop niet (beide 'zonder maatregel')
INFO:
router/dhcp server: 192.168.1.1
pa's pc win 98 automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.100)
ma's pc win 98 automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.103)
mijn pc win ME automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.102)
laptop win XP automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.101)
laptop en ma's pc kunnen elkaar zien
pa's pc en mijn pc kunnen elkaar zien
andere mogelijkheden niet, met pingen lukt WEL alles
m'n vraag is kort maar krachtig en beetje desperate...
M'n pa kwam vanmiddag aanzetten met een of andere security maatregel van Symantec...
Daarin stond dat je de bindingen van client voor msnetwerken en bestands en printerdeling UIT moet zetten bij TCP/IP en AAN moet zetten bij netbeui...
Gedaan op m'n ME-masjien en op pa's 98-bak..
Maar op de laptop staat win XP home.. en daar kan ik dat niet vinden..
Heb de search gebruikt en daar zeiden ze dat het onder xp en ook al onder 2000 niet kon..
Heb een win2000/xp versie van dat document gedownd maar daar staat in dat ik netbios over tcp uit moet zetten en een wins server moet opgeven.. Nou ben ik er al achter wat een winsserver is, een server die netbios namen omzet in ip's maar ik weet niet welk ip ik in moet geven...
Ik heb ook al gemerkt dat toen ik de maatregel op pa's pc en op m'n pc deed ik met mijn pc die van pa wel kon zien maar die van ma en de laptop niet (beide 'zonder maatregel')
INFO:
router/dhcp server: 192.168.1.1
pa's pc win 98 automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.100)
ma's pc win 98 automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.103)
mijn pc win ME automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.102)
laptop win XP automatisch ip (krijgt dan 192.168.1.101)
laptop en ma's pc kunnen elkaar zien
pa's pc en mijn pc kunnen elkaar zien
andere mogelijkheden niet, met pingen lukt WEL alles