[Homecinema] Een alles-in-1 apparaat ?

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op dit moment heb ik een mooie Onkyo hifi set staan met een paar vrij grote Elac speakers. Daarnaast staat er nog een TV op een kastje met daarin die hifi set en een videorecorder.

Omdat ik binnenkort ga verhuizen, en de woonkamer daar iets anders ingedeeld is zoek ik een apparaat waar een VHS, DVD, tuner en Cd speler in zitten.

Ik heb eens ergens een video-recorder en DVD speler (recorder ?) ineen gezien, maar ik heb geen idee waar dat was. Bovendien zit er dan nog geen tuner e.d. in...

Wie kan me hiermee verder helpen ?

Winkels aflopen en bellen kan ik altijd nog doen, ik ben eigenlijk benieuwd of er iemand ervaringen heeft met een dergelijk apparaat.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
ik denk niet dat er nog homecinema systemen zijn met vhs ingebouwd (zijn er volgens mij ook nooit geweest)

enigste optie is een homecinemaset kopen en een losse vcr erbij...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waaro mniet gewoon de aldi-pc? Dat is behoorlijk alles in 1, je kunt er alleen geen VHS op afspelen, maar dat is tegenwoordig ook niet echt meer nodig.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Als je iets nog nooit gezien hebt betekent niet dat het helemaal niet bestaat..
Meen me te herinneren zoiets ooits wel eens tegengekomen te zijn op een vage site maarja.. geen flauw idee meer waar.. :|

Systeem Specs

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Occy74 schreef op 28 March 2003 @ 19:39:
Als je iets nog nooit gezien hebt betekent niet dat het helemaal niet bestaat..
Meen me te herinneren zoiets ooits wel eens tegengekomen te zijn op een vage site maarja.. geen flauw idee meer waar.. :|
dvd met vhs spelers zie je wel nog eens voorbij komen, maar dan mis je de reciever en fmradio nog...

het zal allicht bestaan hoor, alles in 1, maarja zie er maar eens aan te komen...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Tja, stond laats in het foldertje van megapool dacht ik.

Wel zonde, van een onkyo set overstappen naar zo'n gek klein ding (mijn mening)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• seq_uence
XanderH schreef op 28 March 2003 @ 19:43:
Tja, stond laats in het foldertje van megapool dacht ik.

Wel zonde, van een onkyo set overstappen naar zo'n gek klein ding (mijn mening)
Dat is waar, maar ik heb er de ruimte straks niet echt voor. Ik wil in die woonkamer de aanwezigheid van tv en hifi set niet zo laten overheersen vandaar

Verwijderd

Dvd + vhs bestaat (voornamelijk Sony en Philips kom ik dan tegen)
Dvd + fm radio + cdspeler hebben ze allemaal wel (Panasonic heeft een paar mooie ( www.panasonic.nl kopje consumenten elektronica))

Maar allemaal samen heb ik nog niet gezien in 1 apparaat; altijd met losse delen :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 19:47 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

samsung heeft ook een dvd/vhs combo, evenals finlux (akai)

• seq_uence
VHS en DVD is inderdaad wel te krijgen, hmm misschien moet ik de VHS optie laten vervallen ? Is eigenlijk vooral voor bestaande banden die ik heb liggen. Maar ik wil eigenlijk geen andere TV (heb nu geen breedbeeld) maar met afspelen van DVD heb je dan altijd die balken boven en onder.....

Verwijderd

Doe dat maar ;) Ik garandeer je dat je je huidige set video's binnen de kortste keren op dvd inslaat ;)

Ik heb zelf de SA-HT75 van Panasonic (bevalt me uitstekend; 469 euro bij Maxwell) en de SC-DM3 is ook supermooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/SC-HT75.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/SC-DM3.jpg

• seq_uence
Maar ga ik me dan op den duur niet ergeren aan de zwarte balken omdat ik geen breedbeeld-TV heb ?

Om nou ook nog een nieuwe TV aan te schaffen...

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:02
Een alles in 1 apparaat met VCR heb ik nog nooit gezien, wel zou het mogeljk zijn om een losse versterker te halen waarin een tuner zit met bijbehorende boxen (sony heeft zo'n setje, ik weet het typenummer niet uit mijn hoofd, maar het is de sony HTP 1000, maar dan zonder de dvd speler)
Daarbij zou je dan nog een VCR/DVD combi kunnen doen en op elkaar aansluiten.

Wat mag het kosten bijdeweg?

Verwijderd

Ik heb eeb oude Sony tv maar dat wordt dus binnenkort een Panasonic Breedbeeld ;)

Op dit moment heb ik mijn vcr en dvd op de TV aangesloten en het enige dat me stoort is dat mijn TV maar 1 scart heeft :( Qua beeldgrootte vind ik het wel OK :) :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
seq_uence schreef op 29 March 2003 @ 15:46:
Maar ga ik me dan op den duur niet ergeren aan de zwarte balken omdat ik geen breedbeeld-TV heb ?

Om nou ook nog een nieuwe TV aan te schaffen...
zwarte balken blijf je altijd wel houden dat heeft te maken met dat de films in het 16:9 formaat worden opgenomen. er zijn nog een aantal dvd's die een 4:3 video hebben maar vooral films zijn vaak 16:9.

Maar videobanden van de nieuwste films zijn er ook niet meer in 4:3 denk ik, of misschien wel maar dan moet er een heel stuk van het beeld wegvallen om het op het 4:3 formaat te krijgen. dit laatste weet ik niet 100% zeker, maar ik denk dat veel filmakers niet op 2 beeldfomaten gaat opnemen.

maar die balken wennen wel, vooral omdat ik niet wil dat delen van het beeld
wegvallen en het beeld uitgerekt wordt zoals de pan en scan optie op de dvd nog wel is wil doen. ;)

wat av appperatuur betreft kun je ook een 2in1 receiver+dvd kopen zonder speakers erbij. zoals deze van denon:

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/bilder/av/dvdreceiver/adv1000.jpg

komt zeer positief uit de revieuws!
ook onkyo en andere goede hifi merken hebben deze oplossingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dnc1n op 30-03-2003 12:14 ]

Pagina: 1