Toon posts:

Is bush in jullie ogen een christenen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bush zegt soms na zijn toespraken: "god bless amerika"

Ik zelf vind dit niet goed en hierom:

1 Is god alleen nog voor amerika? God heeft de hele wereld gemaakt en heeft ieder lief. Dus ook de iraki's

2 Worden die daden waarin hij zegt god blesh amerika door god geprezen?

Al lees je de bijbel goed staat er niet anders in dan iedereen lief hebben en op komen voor de armen.

Belangrijke argumenten:

"al krijg je een klap op je rechter wang keer je linker wang toe"

Bush doet dat bepaalt niet en zegt dan dit hierop tegen: "oog om oog, tand om tand"
Deze uitspraak komt uit het oude testament en was volgens de bijbel bedoelt om ergens reuzen(de zonen van de engelen) te vernietigen.(dus geen menselijke wezens) Of ik moet het verkeerd begrepen hebben.

Nog enkele uitspraken:
"al pak je het zwaard dan krijg je hem even hard terug"
"wapens? Maak daar scheppen van om het land te bewerken"

Deze citaten komen zo uit mijn hoofd(ze kunen dus iets afwijken)

Ik ben benieuwd wat jullie reacties zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 19:39 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

dominic

will code for food

Ik wil geen mierenneuker zijn maar:

Het is 'Is Bush in jullie ogen een Christen'
Het is 'God bless America'
Het is 'Oog om oog, tand om tand'

;)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op 28 March 2003 @ 19:33:
Ik wil geen mierenneuker zijn maar:

Het is 'Is Bush in jullie ogen een Christen'
Het is 'God bless America'
Het is 'Oog om oog, tand om tand'

;)
sorry het spijt me nederlands is niet al te best.
Ik zal het verbeteren zal je het voortaan via een pm willen doen en niet in dit topic.

Alvast bedankt

• Heerlijkedag
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iedereen interpreteert het Heilige Geschrift anders: Bijbel, Koran enzovoort...

Het is misschien beter wanneer Bush in zijn toespraken zegt
"God bless everyone" in plaats van "God bless America",
maar de VS zijn de machtigste federatie op aarde,
dus dan kúnnen ze het gewoon tóch zeggen!

Afbeeldingslocatie: http://www.nudistweb.net/~lindanaturel/images/God_Bless_America.jpg

(edit)
Bush is geen profeet, of verkondiger van het geloof,
dus zijn woorden hebben in die zin weinig betekenis.
"God bless America" is een gewoonte om te zeggen in de VS.

Overigens... ik denk dat wanneer Bush zegt
dat Amerika door God wordt gezegend, dat zoiets
níet automatisch betekent dat verder niemand wordt gezegend.
Als ik zeg "ik zegen jou", dan betekent dat niet
dat God niets voor mijn ouders zou betekenen.....

[ Voor 49% gewijzigd door Heerlijkedag op 28-03-2003 19:50 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

iets afwijken :? ;)

"God bless America" (is inmiddels aangepast. Gewone users kunnen overigens geen PM versturen, dus da's dan jammer ;) Als je correcties buiten dit topic om wilt regelen zal je ICQ of mailadres openbaar moeten maken.)

Afijn. Uit de voor de Nederlands Hervormde Kerk gangbare Statenvertaling:

Lukas 6:29: "Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere; en dengene, die u den mantel neemt, verhindert ook den rok niet te nemen."

Jesaja 2:4: "En Hij zal rechten onder de heidenen, en bestraffen vele volken; en zij zullen hun zwaarden slaan tot spaden, en hun spiesen tot sikkelen; het ene volk zal tegen het andere volk geen zwaard opheffen, en zij zullen geen oorlog meer leren." (noot: in plaats van spaden wordt ook wel met "ploegscharen" vertaald, hetgeen de staande uitdrukking geeft).

Mattheus 26:52: "Toen zeide Jezus tot hem: Keer uw zwaard weder in zijn plaats; want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan."

Exodus 21:23-25: "Maar indien er een dodelijk verderf zal zijn, zo zult gij geven ziel voor ziel, Oog voor oog, tand voor tand, hand voor hand, voet voor voet. Brand voor brand, wond voor wond, buil voor buil." (Edit: het zij vermeld dat dominic gelijk heeft als 'ie zegt dat de staande uitdrukking "oog om oog (...)" is.)

Maar ach, de bijbel. Wie die letterlijk neemt is niet wijs, vind ik. Deuteronomium 32:42: "Ik zal Mijn pijlen dronken maken van bloed, en Mijn zwaard zal vlees eten; van het bloed des verslagenen en des gevangenen, van het hoofd af zullen er wraken des vijands zijn." En dan hebben we het nog niet over Openbaringen.

Christenen zijn iig niet geweldloos. Lees http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel19/kn1903t.htm:
Verheerlijking van oorlog en geweld is ten diepste onchristelijk en onmenselijk. Maar de vraag is of we dan noodzakelijkerwijs moeten kiezen voor het andere uiterste, de absolute geweldloosheid. Zijn christenen per definitie pacifisten? Neen, dat zijn zij niet, in weerwil van de eenzijdige, nogal naïeve visie van kerkelijke vredesbewegingen in het nabije verleden. Christenen zijn geen pacifisten, maar "vredebrengers", en dat is heel wat anders. "Hoe paradoxaal het ook klinkt, verwerpt de vrede het pacifisme, dat alleen maar lafheid is of eenvoudigweg het handhaven van rust. Vrede is pas dan authentiek, wanneer zij de vrucht is van de gerechtigheid", aldus de H. Vader in 1984 in zijn boodschap voor 1 januari, Wereldvredesdag.
Mocht er een God bestaan, dan is het iig zeker dat Bush niet naar de hemel gaat, maak je daarover maar geen zorgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 28-03-2003 19:58 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41
Wie ben jij nou om te beoordelen of bush naar de hemel gaat of niet?

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; want met het oordeel waarmee gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden!!

Catch a smile out there!

• Heerlijkedag
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rataplan schreef op 28 maart 2003 @ 19:57:
Quote:
Verheerlijking van oorlog en geweld is ten diepste onchristelijk en onmenselijk. Maar de vraag is of we dan noodzakelijkerwijs moeten kiezen voor het andere uiterste, de absolute geweldloosheid. Zijn christenen per definitie pacifisten? Neen, dat zijn zij niet, in weerwil van de eenzijdige, nogal naïeve visie van kerkelijke vredesbewegingen in het nabije verleden. Christenen zijn geen pacifisten, maar "vredebrengers", en dat is heel wat anders. "Hoe paradoxaal het ook klinkt, verwerpt de vrede het pacifisme, dat alleen maar lafheid is of eenvoudigweg het handhaven van rust. Vrede is pas dan authentiek, wanneer zij de vrucht is van de gerechtigheid", aldus de H. Vader in 1984 in zijn boodschap voor 1 januari, Wereldvredesdag.
IK BEN EEN PACIFIST IN HART & NIEREN,
EN IEDEREEN DIE DAT NIET IS, MOETEN ZE AFSCHIETEN!!

Leuke site: http://www.rockcitynews.com/photos2/antibushwar2/
Afbeeldingslocatie: http://www.rockcitynews.com/photos2/antibushwar2/images/ape-bush.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Heerlijkedag op 28-03-2003 20:05 ]

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Dit draadje is nu wel een beetje te vol met off-topic posts, plaatjes en opmerkingen die goed door kunnen gaan voor flame-baits. Ik vind het verstandiger dat een nieuw topic geopend wordt waarin dit niet het geval is.

[ Voor 79% gewijzigd door Christiaan op 28-03-2003 22:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.