Als ik mijn krantje op internet lees, wil ik hem eigenlijk geheel met het toetsenbord doen. Heeft iemand een tip om een pagina te'setfocussen' (bijvoorbeeld na Alt + <-). Ik moet nu de hele tijd met de muis klikken om weer verder met het toetsenbord te kunnen werken
Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. In ieder geval raak ik ook nauwelijks de muis aan als ik mijn browser gebruik, niet zo zeer omdat ik last heb van RSI maar omdat ik het toetsenbord veel sneller en makkelijker vind werken. Nu is dat in IE niet echt makkelijk omdat je met [tab] van linkje naar linkje moet springen.
Een recente Mozilla is ideaal als je alleen je toetsenbord wilt gebruiken; begin gewoon een willekeurige tekst te typen die in een link voorkomt (bijvoorbeeld "sof") en de eerste link waarin die tekst voorkomt (op deze pagina dus de link Software Algemeen bovenaan de pagina) wordt geselecteerd. Met [enter] open je de geselecteerde link, met [ctrl]-[enter] open je de geselecteerde link in een nieuwe tab.
Ik weet niet of er een plug-in of zo bestaat die IE net zo toetsenbord-vriendelijk maakt.
Een recente Mozilla is ideaal als je alleen je toetsenbord wilt gebruiken; begin gewoon een willekeurige tekst te typen die in een link voorkomt (bijvoorbeeld "sof") en de eerste link waarin die tekst voorkomt (op deze pagina dus de link Software Algemeen bovenaan de pagina) wordt geselecteerd. Met [enter] open je de geselecteerde link, met [ctrl]-[enter] open je de geselecteerde link in een nieuwe tab.
Ik weet niet of er een plug-in of zo bestaat die IE net zo toetsenbord-vriendelijk maakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 28-03-2003 21:49 ]
Zoef