K7S5A Verkeerde USB Drivers?

Pagina: 1
Acties:

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-12 10:40
Ik heb vandaag eindelijk eens de tijd genomen om het USB frontje van me Case aantesluiten op mijn ECS K7S5A moederbord alles zat goed ik kreeg Found New Hardware wizzard bla bla. Echter de driver op de Cd-rom van ECS zijn niet goed en de drivers op de website zijn niet voor mijn mobo bestemd !

voor verdere Sys info zie onder

Verwijderd

Wat is er mis met de drivers op de CD?

Ik had volgens mij nieuwe drivers bij SiS vandaan gehaald, alleen doet die site op het moment ontzettend kut. Misschien dat jij meer geluk hebt?

• magic45
de Drivers op de CD accepteert hij niet bij nieuwe hardware wizzard en de site van ECS waar ook drivers opstaan doet het zelfde als die van SiS ( Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) als iemand misschien een drirecte link heeft ? ik zoek me rot maar vind niets
Win2k pro trouwens

Verwijderd

win xp heeft toch ook usb drivers die werken bij dit bord goed.

• magic45
Ik heb Win 2k ik ga niet overstappen voor alleen een USB port die het niet doet lijkt mij dat die drivers dan wel verkijgbaar zijn maar waar :\

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
standaard usb 1.1 drivers zitten gewoon ingebakken in windows volgens mij hoor.. je hebt wel een sis usb patch voor problemen met sommige apparaten, maar je hebt niet echt een driver nodig voor zover ik weet. ik heb zelf dan een k7s6a en wat ervaring met de 5a.
USB frontje van me Case aantesluiten op mijn ECS K7S5A
is dat niet gewoon een soort van hub die een driver nodig heeft? dat het helemaal niet het moederbord is die een driver nodig heeft dus, maar je hub.

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 15:10
Ehm, Dat frontje van jou... hebbie die wel goed aangesloten???
Uit ervaring weet ik dat niet bij elk mobo de pinnetjes op de zelfe plaats zitten.
BV een bracked van MSI pas niet op een asus... wel qua aansluiting, alleen blaas je het usb gedeelte van het mobo op. je ziet dan zo'n heel mooi klein rookwolkje.

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 19:20
Stefan118 schreef op 29 maart 2003 @ 02:38:
Uit ervaring weet ik dat niet bij elk mobo de pinnetjes op de zelfe plaats zitten.
BV een bracked van MSI pas niet op een asus... wel qua aansluiting, alleen blaas je het usb gedeelte van het mobo op. je ziet dan zo'n heel mooi klein rookwolkje.
hahah ..jah..dat had ik ook op me k75sa .
hem perongeluk alles 1 pin naar beneden
en toen kwam er een vlammetje op me usb2

als ik er nu een usb apparaat erop aansluit dan krijg je wel USB device detected, maar hij zegt dan invalid usb device...

dus ik neem aan dat ik me usb2 poort geroosterd heb
8)7

Verwijderd

effe goed de kleuren & pin settings nakijken die bij de case horen en die vergelijken met het mobo & het boekje. Zo hebben wij het ook gedaan om dit probleem te vermijden..... (hetzelfde mobo)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 08:30 ]

• magic45
volgens mij zit alles goed alleen de Drivers accepteerd hij niet en het is een USB 1.1 port dus aan de drivers op de site heb ik niet veel aangezien dat USB 2.0 is.
is dat niet gewoon een soort van hub die een driver nodig heeft? dat het helemaal niet het moederbord is die een driver nodig heeft dus, maar je hub.
Dan is de vraag welke drivers heeft hij nodig :\

Verwijderd

dan moet je dus weten welk merk hub het is...... is daar geen info van bij de case of bekijk de chipset eens en voer type en nummer in Google in.

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 10:14
magic45 schreef op 28 March 2003 @ 21:38:
de Drivers op de CD accepteert hij niet bij nieuwe hardware wizzard en de site van ECS waar ook drivers opstaan doet het zelfde als die van SiS ( Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) als iemand misschien een drirecte link heeft ? ik zoek me rot maar vind niets
Win2k pro trouwens
Ben ik nie helemaal eens met je....
Sis is qua drivers echt niet slecht... alles wat in mijn laptop zit video geluid netwerk usb2.0 enz is van SIS en overal is er een nette setup voor die zonder problemen werkt...

• magic45
Hier is de link naarMijn Case het is niets speciaals. Er is dus ook geen website hier over. ik heb inmiddels ook al een mail gestuurd naar Alternate en gevraagd welke drivers is moet hebben zij gaven mij deze link maar ik heb een mobo met Chipset SiS 735 waarover hier dus helemaal niets bijstaat.
Op de CD van ECS staan drivers voor de onboard USB maar deze worden vervolgens dus niet geaccepteerd.

• VisionMaster
  • Laatst online: 17-10 21:51

VisionMaster

Security!

Stefan118 schreef op 29 March 2003 @ 02:38:
Grrr.... :(
Heb zo een gloednieuw mobo laten roken...

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

magic45 schreef op 29 March 2003 @ 11:29:
Hier is de link naarMijn Case het is niets speciaals. Er is dus ook geen website hier over. ik heb inmiddels ook al een mail gestuurd naar Alternate en gevraagd welke drivers is moet hebben zij gaven mij deze link maar ik heb een mobo met Chipset SiS 735 waarover hier dus helemaal niets bijstaat.
Op de CD van ECS staan drivers voor de onboard USB maar deze worden vervolgens dus niet geaccepteerd.
...... ;) grapig, exact dezelfde case (en mobo) als ik voor mijn zwager in elkaar gezet heb....
Bij die kast zat dus bovengenoemd briefje met de aansluitingen. Ik kan me niet herinneren dat er een aparte driver voor de 2e usb (frontaansluiting) nodig is, immers de aansluiting is alleen maar een "verlengsnoer naar het front verder niet (tenzij men de kast inhoud aangepast heeft)
Probeer eens: sluit de 2e usb voorzichtig en juist aan volgens het schema van de kast en de manual. Check in het bios of de 2e usb "aan" gezet moet worden (weet ik niet meer), Verwijder vervolgens de usb installatie in apparaatbeheer en herstart de PC en laat windows de usb poort weer opnieuw herkennen.
Mijn zwager heeft win98 erop staan en daar werkt het prima mee.

edit: schiet me net te binnen, ik heb de recente sis drivers van de sis site gebruikt om upto date te zijn....
http://download.sis.com/ helaas nu effe plat...
verder via google:
http://users.pandora.be/gobien/site/ECS/drivers-sis.html
google zelf:
http://www.google.com/sea...=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8

veel tips:
http://groups.google.com/...11.f4.n5099.z2.ftn&rnum=6

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 19:12 ]

Verwijderd

en......we zijn toch benieuwd of het gelukt is...

• VisionMaster
  • Laatst online: 17-10 21:51

VisionMaster

Security!

idd :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1