Toon posts:

(G6)ftp server, virutual dirs & links !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik wil een ftptje opzetten en niet zo maar een, maar eentje met die er ook nog mooi uitziet ipv alleen zooi in de root.

Ik heb al voor verschillende proggies gekeken en bulletproof (G6) ftp server leek me het beste. Na uitgebreid experimenteren kom ik er achter dat het toch niet precies kan wat ik wil... en wat wil ik? :

* Een root dir. voor ALLE users
* Daarin 3 subdirs voor 3 verschillende usersgroups
* Per subdir (alle 3 hierboven genoemde) wil ik de accesability settings kunnen instellen. (read, write, etc.) !!
* In elk van die 3 subdirs nog veel meer subdirs (ook voor alleen de usergroup van die subdir), met vollop LINKS in een aantal subdirs. !!!!

Oftewel het gaat vooral om dat laatste. Ik wil dat de users als ze een subdir met een aantal links aanklikken, deze links te zien krijgen als virtual dirs. , en ook erin kunnen dus. Vele van deze links wijzen naar bijvoorbeeld gemapte netwerk drives. Die netwerk drives kan ik natuurlijk niet allemaal in de root gaan zetten vandaar dat ik ze als link in de subdirs wil hebben.

Bij bulletproof werkt dit niet omdat hij OF de links gewoon als files en niet als directories ziet, OF dat hij ze helemaal niet ziet.

Ik heb alles ingesteld zoals moet in bulletproof (resolve windows links aangezet, virtual dirs. aangezet, de netwerkmappen gedeeld etc.)

Dus zijn hier bulletproof experts die precies weten hoe het komt dat het niet werkt, of zijn er mensen die een ander briljant programma kennen die dit allemaal kan?

Ik hoop 't , alvast bedankt voor de reacties !

[ ps: de gouden tip wordt beloond met toegang tot mijn ftptje - vol met de nieuwste freeware - >:) ;) ]

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 17:23
Ik gebruik ook g6,
dit is een stuk van mijn links file:

Software| e:\software\all
Music | e:\mp3
Users | e:\ftpusers
Xtra |d:\

Zet dit in een tekstbestand.
het eerste is de naam van de dir die je te zien krijgt als je inlogt op de ftp.
Achter de | (altgr+1) zet je de directory waarnaar de link verwijst.

Uiteraard moet de user rechten hebben in al die verschillende directories, anders worden de links niet gemaakt.
Serv-U FTP server is iets geavanceerder in het maken van virtual dirs, maar met bpftp gaat het ook.

[ Voor 29% gewijzigd door Dikke Foaf op 28-03-2003 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
yep dat van die links in een txt file wist ik al , al geprobeerd maar dat werkt niet.
kennelijk werkt dat gewoon niet voor netwerk maps ofzo...

Zal serv-U dan maar es proberen..

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 17:23
over netwerk werkt dat niet vermoed ik, maar dat zou met servu ook niet werken volgens een maat van mij, moet wel zeggen dat ik het nog niet heb geprobeerd met servu...

Volgens mij gaat dat nooit werken over netwerk, omdat je die user moet axx geven in die folders en ik denk niet dat dat gaat om op een andere pc rechten te geven

Wat ik hier wel doe, ik heb een mapping gemaakt naar een andere pc en dat werkt wel, maar die mapping is dan de homedir van een user, kheb nog niet geprobeerd om dat in een virtual dir te gebruiken.

[ Voor 58% gewijzigd door Dikke Foaf op 28-03-2003 21:15 ]

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb het op een totaal andere manier gedaan wel in g6 .. draai versie 2.1.5 . Wat ik heb gedaan is een dir gemaakt met shortcuts naar de plek toe waar ik het wil.
Afbeeldingslocatie: http://www.wimp.nl/images/1.jpg

En dan een user aangemaakt en hierbij ook de mappen van de links er bij opgenomen

Afbeeldingslocatie: http://www.wimp.nl/images/2.jpg

En dan als laatste gezegd van maak van de links de virtual folders
Afbeeldingslocatie: http://www.wimp.nl/images/3.jpg

En het werkt ook nog (links is dus de ftp van de plaatjes ... En rechts is een webserver. (d0h) :P
Afbeeldingslocatie: http://www.wimp.nl/images/4.jpg

Dit is mischien een stap in de juiste richting. Hoop dat je d'r wat aan hebt het is nog niet netjes m.b.v een txt bestand voor de links maar dit werkt ook.

Eventuele taalfouten.. sorry nederlands is me goeiste vak :( |:( :X

[ Voor 7% gewijzigd door MICHIEL123 op 28-03-2003 22:51 ]

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

idd de truuk is shortcuts aan te maken en de optie 'resolve shortcuts' oid aan te vinken

[ Voor 9% gewijzigd door freddifish op 29-03-2003 00:08 . Reden: typo ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat had ik ook al allemaal geprobeerd zo. Maar toch erg bedankt dat je me zo wilt helpen met die afbeeldingen enzo !

Het probleem is dat bulletproof alleen de links ziet die in de ftp (root) dir. staan. Mijn bedoeling is om ook heel veel links te zetten in de folders waar de links in de root naar wijzen. En die pakt bulletproof helaas niet :(

maar in elk geval bedankt !

Verwijderd

Nee tuurlijk niet dat zou veels te gevaarlijk zijn... stel dat er perongeluk een link naar je desktop of c:\ wijst... dat zou niet zo heel fijn zijn toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je ook geen link naar je desktop laten wijzen. Stel dat je je c:\ gedeeld hebt? das toch hetzelfde en dat kan wel.

Ik heb nu ook Serv-U geprobeerd maar dat werkt ook niet zoals ik 't wil. Het valt allemaal niet mee merk ik wel als je een fatsoenlijk ftptje wilt opzetten. Alle proggies kunnen ongeveer hetzelfde en geen eentje springt er echt tussen uit. ;(

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Het werkt wel met netwerkdrives, dit heb ik gedaan:
Een text bestand gemaakt met de namen en de echte locaties erin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Appz | c:\data\Progs
DivX | c:\data\DivX
ISO Appz | c:\data\ISO\Appz
ISO Gamez | c:\data\ISO\Games
MP3 Albums | c:\data\MP3
MP3's | c:\Morpheus
Upload | c:\data\Upload
Testnetwerk | z:\Drivers

Toen netwerkverbinding gemaakt met netwerkcomputer, en de gedeelde drive/map verbonden met mijn z:\
Daarna het account toegang gegeven tot de z:\drivers map.
Toen in Bulletproof (G6) ingesteld onder Links & Messages dat hij dat tekst bestand moet gebruiken bij "Add links from this file".
Toen ff connectie gemaakt, en ik kan er gewoon in.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeldert op 30-03-2003 20:34 ]

Juist

Verwijderd

Topicstarter
jah dat werkt mischien wel (het sharen van netwerk maps) maar niet het gebruiken van links in links, of in (virtual) subfolders.

Maar dat maakt allemaal niet meer uit want ik heb - denk ik - het ideale programmaatje gevonden dat precies aan mijn wensen voldoet: " CesarFTP " . Daarmee kun je lekker makkelijk files en folders draggen en droppen, of ze nou in een netwerk staan of niet, en dan maakt ie er zelf een virtual foldertje/bestandje van, lekker handig. Bovendien kun je ook nog heel makkelijk per folder/subfolder de toegangsbeperkingen instellen.

Precies wat ik zocht dus! Voor mensen die ook iets dergelijks zoeken, dus gewoon makkelijk folders sharen zonder een hoop gedoe: CesarFTP !!

- in elk geval bedankt voor alle reacties !

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 20:40:
Nee tuurlijk niet dat zou veels te gevaarlijk zijn... stel dat er perongeluk een link naar je desktop of c:\ wijst... dat zou niet zo heel fijn zijn toch ?
1 Deze link bestaat niet of moet je die zelf gemaakt hebben.
2 Als deze bestaat heeft het nog geen nut want er bestaat geen recht op de C:\ drive voor die account. Zonder dat recht kom jij d'r toch echt niet in.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Topicstarter
dat zeg ik: Gamma ! ;)
Pagina: 1