Toon posts:

Clarkconnect user profiles

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij clarkconnect 1.2 zijn er nu userprofiles die je kan gebruiken voor je users op je server. Maar ik weet niet goed welke restricties je krijgt bij de volgende opties:
- /bin/sh
-/bin/bash = administrator previleges
-/sbin/nologin = je kan niet inloggen
-/bin/bash2
-/bin/ash
-/bin/bsh
-/bin/tcsh
-/bin/csh

Naast die 2 heb ik dus geen idee. Iemand toevallig wel?

Verwijderd

Dat lijken me gewoon inlog shells. Op Linux is vaak bash de default. Alleen nologin zal echt restricties geven denk ik :). Waar je op baseert dat /bin/bash automatisch root privileges geeft is mij een raadsel :?

Verwijderd

Topicstarter
/bin/bash staat achter de admin. Dus daar baseer ik dat op. Maar hoe kan ik erachter komen welke profile de minste rechten heeft, en alleen maar ftp write/read access heeft?

Verwijderd

Topicstarter
o en nog iets, ben een beetje een n00b op dat gebied, maar hoe zorg ik ervoor dat ik in mijn netwerk omgeving mijn hele linux bak te zien krijg. Ik weet dat ik een restrictie moet toevoegen ofzo, maar weet ff niet meer hoe

Verwijderd

NOS policy - updated 28/03/03
Ga eens zoeken dan in manuals, op de clarkconnect site, de site van de ftp-server en zo. Want dit verzandt in een helpdesk topic zo. Bovendien kun je beter de edit toets gebruiken voor 2 replies onder elkaar. Ik zie helaas niet dat je zelf ook maar enige moeite doet om iets op te lossen tot zover. Lees de bovengenoemde policy maar eens door. Documentatie over hoe een ftp server in te richten is genoeg te vinden.
Succes :)

Dit topic is gesloten.