Ik heb zelf sinds een maandje de AS4332UTD. Dit is de opvolger van de -UT en heeft betere specs. Zelf (maar misschien ben ik niet objectief) vind ik het de beste TFT die ik tot dusver heb gezien. De Eizo's (L685 dacht ik) op m'n werk halen het hier niet bij hoewel die veel duurder zijn.
Eerlijk gezegd heb ik het scherm puur op z'n specs en features gekocht maar hij viel me 100% mee toen ik 'm eenmaal in huis had. Vergeleken met andere TFT schermen vind ik vooral de kleurweergave opvallend goed. Die heb ik nog nergens beter gezien en is even goed als een CRT.
Ook kleurverloop naarmate de kijkhoek veranderd is nihiel en scherpte is natuurlijk ook erg goed, ook aan de analoge uitgang van m'n G400 kaartje, maar ik zou van een TFT niks anders verwachten.
Over ghosten e.d. kan ik weinig zinnigs zeggen. Ik heb er nog helemaal geen games op gespeeld en let hier dus helemaal niet op. Maar het is een 25ms scherm dus dat zou wel goed moeten zijn.
Nadeeltje van dit scherm is alleen dat ie vrij prijzig is vergeleken met veel andere 17" schermen. Maar ik vind 'm de meerprijs best waard. Hij heeft 2 DVI-I ingangen, wordt inclusief DVI-DVI en VGA-DVI kabels geleverd, en is kantelbaar. Zelf gebruik ik 'm altijd in portrait modus en da's ideaal voor doorsnee kantoorwerk en wat internetten.