Toon posts:

Ondersteunt Compaq geen 2 videokaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al een tijdje twee videokaarten aan de praat te krijgen maar het wil gewoon niet.
Probleem zit erin dat in het bios maar 1 kaart ingeschakelt kan worden.
Windows (2000) ziet overigens wel de tweede kaart maar na het installeren van de driver voor die kaart krijg ik foutcode 31.
Het gaat om een pressario 5363EA met een Geforce 2 400 mx kaartje en als tweede videokaart een macronix pci kaartje type mx86251 voodoo rush.

Weet iemand een oplossing?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ehm, ik meen me te herrineren te een voodoo rush dat inderdaad niet zo leuk vondt/vindt.
Probeer is een ander PCI kaartje indien mogelijk zou ik zeggen!

* Glashelder heeft dat gelezen in een blad van een jaar (oid) oud, en gaat daar niet meer naar zoeken :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 28 maart 2003 @ 17:14:
ehm, ik meen me te herrineren te een voodoo rush dat inderdaad niet zo leuk vondt/vindt.
Probeer is een ander PCI kaartje indien mogelijk zou ik zeggen!

/me heeft dat gelezen in een blad van een jaar (oid) oud, en gaat daar niet meer naar zoeken :D
Ik meen me te herinneren dat ik nog ergens een 4mb S3 kaartje moet hebben liggen. Zijn die kaartjes toleranter tegenover een GF2?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die GF2 Mx is in ieder geval het meest krachtig. Die moet je dus houden!

Probeer dus de combinatie GF2mx en die S3.

Toevallig een S3 Trio(64)? Die moet sowieso werken, had ik ook :) en is ook officieel supported

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 28 March 2003 @ 17:27:
Die GF2 Mx is in ieder geval het meest krachtig. Die moet je dus houden!

Probeer dus de combinatie GF2mx en die S3.

Toevallig een S3 Trio(64)? Die moet sowieso werken, had ik ook :) en is ook officieel supported
Die GF2 blijft er natuurlijk in ik wil ook nog wel graag kunnen (online) gamen.

Die S3 is volgens mij een Virge DX uit mijn hoofd, zou die compatibel zijn en waar kan ik die compatability DB vinden?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Niet. Was uit een blad.

Maar probeer het gewoon, als het (weer) niet werkt merk je het gauw genoeg ;)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44

BCC

S3s werken heel zelden.. maar soms wel :) Probeer hem anders eens je PCI kaart als primaire display adapter in je bios in te stellen. AGP kaarten zijn over het algemeen wat toleranter als ze pas onder windows gestart worden (nieuwere drivers + nieuwere hardware)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op 28 maart 2003 @ 17:57:
S3s werken heel zelden.. maar soms wel :) Probeer hem anders eens je PCI kaart als primaire display adapter in je bios in te stellen. AGP kaarten zijn over het algemeen wat toleranter als ze pas onder windows gestart worden (nieuwere drivers + nieuwere hardware)
Oeh da's slecht nieuws over die S3's.

Vervelende is (ik heb de S3 nog niet kunnen vinden helaas.) dat de voodoo kaart dus in het bios niet in te stellen is... Leuke aan zo'n Comp(r)aq bios is dat je eigenlijk geen instellingen verkeerd kan zetten maar aan de andere kant kan je zelf dus ook bijna niks instellen. Ik kan of voor een of voor de andere kaart kiezen. Dit door middel van maar liefst drie interrupts die ik kan toewijzen aan audio, video, netwerk, 2 x usb controller. Bij het selecteren van een interrupt voor de ene videokaart verdwijnt dus de instelling voor de andere en vice versa.

Ben bang dat dit vrijwel niet op te lossen is.... :'(
Bios is al geupdate, de GF2 ook alleen kan ik voor de voodoo niks vinden.
Verschillende slots heb ik al uitgeprobeert maar bied ook geen soelaas.

(toch maar snel die S3 gaan vinden ben ik bang.)
Pagina: 1