Toon posts:

Internet traffic ip-specifiek meten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jow, ik zit hier op de campus net de UT en daar hebben ze ip-specifieke data limieten (130.89.*.* is campus). Het verkeer naar andere ip's (buiten campus) mag maar max. (up + down) 15Gb/week zijn en daar gaat het me net om, want die zou ik nog wel eens kunnen overschrijven.

Ik heb DU-meter al bekeken, maar daar kan ik het niet in vinden :?

Verwijderd

probeer winbar eens ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Daar is per netwerkkaart in te stellen wat moet worden gemeten, niet per IP.

Logt Winbar uberhaupt je traffic?

🌞🍃

Verwijderd

ProbeerEthereal eens, voor Ethereal heb je overigens wel WinpCap nodig.
(Meer van dit soort grappen vindt je hier

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 17:46 . Reden: typo ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:42
Ethereal lijkt me ongeschikt, die kijkt alleen naar het aantal/soort packets die voorbij komen.

==> SA overigens :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:46
Uh.. SNT bied toch gewoon mogelijkheden om dat webbased te bekijken??

Ik weet t adres niet meer, want m'n "colo >:) " bak staat er niet meer (3x raden waarom).
Was ook een Top10 overzicht, ook op die page

Edit:
http://monitor.utwente.nl/

Werkt dus alleen als je natuurlijk op utwente zelf zit ;)

[ Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 28-03-2003 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 28 maart 2003 @ 21:57:
Uh.. SNT bied toch gewoon mogelijkheden om dat webbased te bekijken??

Ik weet t adres niet meer, want m'n "colo >:) " bak staat er niet meer (3x raden waarom).
Was ook een Top10 overzicht, ook op die page

Edit:
http://monitor.utwente.nl/

Werkt dus alleen als je natuurlijk op utwente zelf zit ;)
<zucht> dat werkt sinds de brand al niet meer :z

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 01:40:
[...]

<zucht> dat werkt sinds de brand al niet meer :z
Uh.. hoezo zucht?? Je zegt dat anders niet in je openingspost, t staat ook niet op die page.

Hoe moet ik dat dan weten??

Naja, dat is dus geen optie iig ;)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 29 maart 2003 @ 10:05:
[...]

Uh.. hoezo zucht?? Je zegt dat anders niet in je openingspost, t staat ook niet op die page.

Hoe moet ik dat dan weten??

Naja, dat is dus geen optie iig ;)
zucht, omdat dat er hier helemaal niet toe doet. het werkt niet, het is er dus niet, dus is het ook niet noemenswaardig, maar is er nou iemand die hier iets voor weet :?

Verwijderd

I kweet niet hoe dat daar precies zit, maar je zou als 2 nics hebt dat door mrtg laten doen, die meet de nics afzonderlijk. RRDtool is ook een mogelijkheid, en dan kan je zelfs in perl een mooi scripje schrijven wat nog specifieker is :)

edit:

Kan dit topic niet beter naar Network Troubleshooting ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 16:44 . Reden: toevoeging ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[off topique]
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 15:07:
zucht, omdat dat er hier helemaal niet toe doet. het werkt niet, het is er dus niet, dus is het ook niet noemenswaardig, maar is er nou iemand die hier iets voor weet :?

Het zou een goede tip zijn geweest als het werkte, en dat het niet meer werkte kon DJSmiley dus niet weten. Het reageren met 'zucht' zorgt er niet bepaald voor dat mensen je sneller met plezier helpen. 'Bedankt voor het meedenken, maar helaas werkt dat niet omdat...' werkt wellicht beter de volgende keer ;)

Nee :P
(Er wordt gezocht naar een log programaatje, past IMHO best in SA)

[ /off topique]

En ontopic: sorry, ik ken zo uit m'n hoofd geen programmaatje die dat doet. Een tweede NIC (en dus tweede IP) lijkt me inderdaad een makkelijke oplossing; eentje voor het interne verkeer, eentje voor je server (en dan wordt het idd misschien wel een NT topic :+ ).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
dat kan niet 2 nic's voor intern of extern

ps. die <zucht> sloeg niet op zijn reactie, maar op die stomme SNT hier dat ze maar vinden dat je dat zelf moet monitoren, wat nogal erg duidelijk blijkt niet zo makkelijk te zijn

Verwijderd

Topicstarter
iemand :?

Verwijderd

Villa 65, even een kleine correctie. monitor.utwente.nl is een dienst die door het ITBE (voormalig CIV) geleverd wordt, dus niet door SNT. Het ITBE is nog steeds druk bezig met een aantal dingen naar aanleiding van de brand en het verbruik wat op monitor te zien was heeft geen hoge prioriteit.

Mvg,
Rogier

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 20:09:
Villa 65, even een kleine correctie. monitor.utwente.nl is een dienst die door het ITBE (voormalig CIV) geleverd wordt, dus niet door SNT. Het ITBE is nog steeds druk bezig met een aantal dingen naar aanleiding van de brand en het verbruik wat op monitor te zien was heeft geen hoge prioriteit.

Mvg,
Rogier
Dat snap ik ook wel, maar intussen zoek ik dus naar een oplossing (die er blijkbaar niet is :?)
Pagina: 1