Jetway 867AS + XP1800 JIUHB?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Dit is een KT266 mobo, waar ik eerst een Duron 1000 in had zitten. Dit werkte zonder problemen. In de handleiding staat dat ie iig tot 1,53ghz ondersteund dus kocht ik een XP1800. Probleem is dat ie niet opstart als ik deze erin doe. Geen beeld, niks...

't zal wel de Thoroughbred-B core zijn, dus ik ff bios-update gedaan... maar nog geen resultaat :(

Had ook gestoeid met jumpertjes. Zo had ik 't jumpertje weggehaalt waardoor ie op fsb 133 ipv 100 zou moeten lopen, ook multyplier jumpers geprobeerd (cpu is gelocked dus een pure desperate action :) )

Anyway weet iemand raad?

www.nintendocasemods.com

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 20:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Welke versie van het mobo (867AS, 867AS Rev. 1.0 of 867AS Rev.3.0) en welke Bios versie heb je exact ?? en met welke core spanning loopt die 1800+ ? is dat 1,75; 1,6 of 1,5 V ?

[ Voor 27% gewijzigd door lameeuw op 28-03-2003 18:52 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Waarschijnlijk ondersteund je mobo alleen Palimo XP-tjes.

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:51

QkE

In your face Gnagna

Ik denk dat ik weet wat jou probleem is. Dit houdt overigens niet in dat je niet eerst ff moet kijken naar wat hierboven staat, want je moet eerst ff checken of je mobo die proc wel aankan zoals Hemperor hierboven zei.

Maar om even to the point te komen: Ik had precies hetzelfde en had het idee dat ik mijn mobo gesloopt had met het inzetten van de processor.
Ik neem aan dat je met je processor ook een nieuwe koeler hebt gekocht. Is dit er toevallig een met een lager toerental? (Bijvoorbeeld Coolermaster CP5-7JD1B)
Want als dat zo is zou het kunnen dat je mobo hem niet herkend en denkt dat de koeler defect is. Uit veiligheidsoverwegingen verrekt hij dan te starten en blijft hangen bij het initialiseren van de processor.

Verwijderd

Kijk hier eens staan een aantal versies van je mobo maar ziet er niet goed uit.
http://www.jetway.com.tw/evisn/cpu_support.htm#socketa

Heb trouwens geen idee wat BOM version is.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
AXDA1800DUT3C

1.6 Volt dus.

Volgens mij heb ik de eerste revisie, staat nergens een revisienummer dus zal wel de gewone 867AS zijn.

idd geen idee wat BOM version betekent :?, ziet er inderdaad ook niet best uit.
'k heb de bios van hun site gehaald, lijkt me dus de nieuwste (867as09.bin). Toch vreemd die chipset zou dit toch gewoon moeten kunnen pakken?

Aan de snelheid van de fan's licht het iig niet, ook met oude koeler geen resultaat...

flauw hoor...

www.nintendocasemods.com

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 20:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Op sommige bordjes zit een sticker met een getal (meestal wit met zwarte letters) op een van de PCI/ISA sloten. Het nummer dat daar opstaat is het BOM versie nummer. Dit heeft iets te maken met aanpassingen die in de tijd dat het mobo wordt uitgebracht zijn doorgevoerd, en daarmee wordt ook de bios aangepast zodat alles zou moeten werken. Als je dus NIET zo'n sticker hebt zit je dus aan de "BOM version X" en dan werkt je proc dus niet spijtig genoeg.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Zie nergens een stikker, behalve op het amr-slot, zo'n zilveren waar Phoenix Bios D686 035448814 op staat, maar dat is vast iets anders.

Bordje was ook net nieuw toen ik hem bij de Norrod kocht, was net de vervanger van het standaard socket a kt266 bord hadden ze me gezegd.

Anyway pech gehad, 't was toch een tijdelijke configuratie voordat ik een nieuw moederbord zou kopen...

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1