rare linux error

Pagina: 1
Acties:

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:55
INIT: Id "x" respawning too fast:disabled for 5 minutes

Die error komt gewoon midden in mijn scherm te staan. Komt iemand dit bekend voor?

:7

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb het ook eerder gezien, en het had te maken met devfs (device filesystem in linux-2.4). Ik denk dus dat de oplossing voor jouw probleem ook ergens in de directory /dev ligt. Probeer eens alle device files met MAKEDEV opnieuw te maken, misschien dat dat helpt. YMMV.

btw als je niet kan inloggen typ je bij lilo:
labeltje init=/sbin/sulogin. Dan kan je er iig in om te klooien.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Het ligt aan het volgende:
als je je systeem boot dan word het init-process gestart , deze leest /etc/inittab en start de programma's die daarin staan (b.v. de login prompt)
als zo'n programma afgelopen is word hij opnieuw gestart, dit heet ook wel respawnen (b.v. als je uitlogt dan start init een nieuwe login prompt)

als nu een programma wat in inittab staat niet goed werkt en er meteen met een error uitklapt dan word dat programma steeds snel achter elkaar opnieuw gestart (elke keer na de error stopt ie en word herstart) dit is uiteraard niet wenselijk omdat het o.a. veel resources kan vreten.
als init een programma ziet wat zo vaak herstart dan zal hij die regel uit inittab 5 minuten niet uitvoeren waarna hij het nog eens probeert (omdat die regel mischien na 5 minuten wel werkt, dit kan b.v. als je er een regel in hebt staan voor een seriele terminal en je kabel lag er ff uit, als je dan je kabel erin plugt zal hij bij de volgende poging wel doen)

wat je dus ff moet doen is je /etc/inittab nalopen en kijken of er programma's zijn die niet starten.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb ik ook eens gehad met nmbd. Toen ik heb ik nmbd en smbd als daemon laten draaien ipv via inetd.

Geen beurs, geen tempo