Toon posts:

2 Computers aan elkaar koppelen???

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
he mense,
Ik heb een idee wat ik graag eens zou willen proberen.
Ik wil namelijk 2 computers aan elkaar koppelen:
een hoofdcomputer met een subcomputer.

Via de hoofdcomputer kan ik dan naar de andere computer en zodoende dingen opslaan en bekijken. De subcomputer wordt een pentium I 166, gewoon simpel maar handige voor dinge op te slaan enzo. Alleen heeft de subcomputer geen cd-rom en ja dan zou ik dus wel de cd-rom willen gebruiken van de hoofdcomputer.

Ik kan me vaag iets herrineren van vroeger toen me com weer eens gecrahst was en ik naar een vriend ging, die koppelde ze aan elkaar en zodoende maakte hij het weer of formateerde het. Hij gebruikte ook zijn cd-rom en installeerde het dan op mijn com, superrelax. Ik wou aan hem vragen maar hij is verhuisd en heb geen idee waarheen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zou echt geweldig zijn,
alvast bedankt Mzzl Appie

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 08:08

Mon

Uuh zoiets heet een server. Die subcomputer dus. Dan deel je de cdrom zodat beide pc's die kan gebruiken, en klaar. Ff 2 netwerkkaartjes halen en een crosscable lijkt me.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/22#22

Hier kan je vast wel wat meer informatie vinden.

Canon Digital Ixus V3

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wil je dat we je helpen je vriend op te sporen, dan hebben we wel wat meer info van hem nodig.

Even serieus, welke besturingssystemen staan op de verschillende pc's en hoe heb je ze op elkaar angesloten. Welk protocol gebruik je. Info.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Als je meer over netwerken wilt weten kan je ook naar www.beginnersweb.nl surfen. Daar staat alles eenvoudig uitgelegt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 16:52:
Als je meer over netwerken wilt weten kan je ook naar www.beginnersweb.nl surfen. Daar staat alles eenvoudig uitgelegt :)
hela, hij is nieuw hier. geef hem de tijd om alle faq's te lezen.
edit: toch niet:
Geregistreerd op Tuesday 25 June 2002 23:21
ik had alleen hier naar gekeken:
Aantal posts: 8

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de hoofdcomputer XP staan
en ja op de sub nog niks, maar den dat ik 98 sec erop zet. (alleen zit geen cd-rom op daarom wil ik ookal zoiets maken)

enne ja die beginnersweb staat nie echt uitgelegd als je dus direct via utp verbind, (of eroverheen gelezen) en hoe doe ik dat als op de sub nog niks aanwezig is.
mzzl appie

Verwijderd

Je moet even in de FAQ van het Internet en Telefonie Forum hier op GoT kijken. Staat het duidelijk in omschreven :). Succes!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 17:22:
Je moet even in de FAQ van het Internet en Telefonie Forum hier op GoT kijken. Staat het duidelijk in omschreven :). Succes!
Bedoel je niet die van network troubelshooting?

Canon Digital Ixus V3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 17:20:
Ik heb op de hoofdcomputer XP staan
en ja op de sub nog niks, maar den dat ik 98 sec erop zet. (alleen zit geen cd-rom op daarom wil ik ookal zoiets maken)

enne ja die beginnersweb staat nie echt uitgelegd als je dus direct via utp verbind, (of eroverheen gelezen) en hoe doe ik dat als op de sub nog niks aanwezig is.
mzzl appie
Heb je ook de NT FAQ gelezen?

Je moet natuurlijk een OS draaien op je comps anders kun je er nog niets mee (dus als er niets op staat kun je er niets mee).

en een beetje niveau mogen we hier wel verwachten op GoT.
Dat houdt in elk geval in dat je zelf moet zoeken, en alleen als je er echt niet uitkomt en een echt probleem hebt (niet zoals dit) dan een topic openen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

paralelle kabel verbinding is 't goedkoopste volgens mij

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

volgens mij is zijn probleem dattie een netwerk wil aanleggen, en 1 pc heeft nog geen os, en ook geen cdrom. check www.bootdisk.com voor een dos bootflop met netwerkondersteuning.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 09:35

bitflusher

flushed die *** pc

Appie18 wat mensen bedoelen met beginnersweb is dat het niveau van je vraag een beetje te laag ligt.
de meeste gebruikers zijn hier van redelijk hoog niveau

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Gebruik aub eerst de search. Dit is namelijk een basic, wat opzich niet erg is maar hij komt zo vaak voor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.