Toon posts:

Software Update Service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff vooraf wij hebben al een half jaar sus draaien en wilden het via de Group policy alles instellen. Wilde niet lukken dus hebben we het lokaal ingesteld bij iedereen. En alles draait lekker.

Nu komt sus met een sp1 en zijn er weer wat instellingen voor de client die via de Group policy kunnen. En om nu weer iedere pc af te lopen heb ik geen zin in, dus wilde we het nog maals proberen met de Group policy. Maar het lukt ons weer niet om de instellingen van sus via de Group policy te laten gaan. Het instellen gaat prima. ADM is toegevoegd. De instellingen zijn gemaakt. Maar als ik dan op de pc's kijk moet ik de automatic update gewoon instellen. Terwijl alles grijs moet zijn en goed ingesteld

Heeft iemand het wel draaien en via de Group policy de client instellingen gemaakt. Of weet iemand hoe het wel moet. Want ik weet het niet meer

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
past ie mischien de grouppolicy niet goed toe op de clients?

secedit /refreshpolicy machine_policy /enforce
secedit /refreshpolicy user_policy /enforce

om te forceren,

wat zegt de eventlog op de clients?

het zou gewoon moeten werken, tenminste ik doe het ook gewoon altijd via AD, never geen probs mee gehad, maar goed het kan dus betekenen dat je policy's niet goed werken

wat draai je op de clients? w2k of XP?

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

ik heb sus geinstalleerd maar zodra ik update doe krijg ik error 302..(source will be back in the future) ben nu maar met Shavlik aan het expirimenteren op het werk.. kun je tenminste alles updaten

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 28 March 2003 @ 18:27:
past ie mischien de grouppolicy niet goed toe op de clients?

secedit /refreshpolicy machine_policy /enforce
secedit /refreshpolicy user_policy /enforce

om te forceren,

wat zegt de eventlog op de clients?

het zou gewoon moeten werken, tenminste ik doe het ook gewoon altijd via AD, never geen probs mee gehad, maar goed het kan dus betekenen dat je policy's niet goed werken

wat draai je op de clients? w2k of XP?
Policy werkt goed hoor. Want de sus server vindt ie wel :?
Tis echt heel vreemd. Maar jij heb niets specials moeten doen wat bijvoorbeeld niet in de sus whitepaper stond of dat andere document?

• dielessen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Hier ook draaien .... ik heb het wel op computer configuration staan ... dus moet ook in de container waar de computers in staan worden toegepast. Zodra ik de policy actief maak worden de automatic updates setup op de clients uitgegrijst ja.

Verder nix speciaals gedaan dus gewoon template inladen en instellen en werken .. let dus wel op welke container (ou) je de policy toepast .. als je hem in je policy op user configuration en er staan alleen maar computers in die container dan werkt het niet (logisch) maar denkt dat je dat wel begreep!!...

Verwijderd

Topicstarter
Maar je kan de sus instellingen toch helemaal niet instellen op User configuratie?
Heb de WUAU.adm geladen in het beheersjabloon maar er staat alleen windows update en- of disablen

Verwijderd

Topicstarter
Ah beter het werkt nu. Er stonden geen computers in de OU en het stond op computer configuration ingesteld. Weer wat geleerd vandaag :)

De gene die dit netwerk opgezet heeft heeft er ook niet zo veel verstand van denk ik
Pagina: 1