Ik heb een probleem met een 486. Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
- De specs:
486DX2 66Mhz
8MB EDO
540MB Conner HD
Creative 6x CDdrive
ISA HD controllertje inc printerpoort, serieele poort, omgekeerde printerpoort enz
.
Mobo met een heleboel ISA en EISA sloten, maar geen PCI sloten.
- Het probleem:
De computer boot niet van de HD. De comp test het geheugen, detecteert HD enz. Maar als hij dan van de HD moet gaan booten krijg ik:
. Als ik de HD in een andere comp stop begint hij er meteen vanaf to booten, het ligt dus niet aan de HD. Ook wordt de HD gedetecteert in het BIOS en bij het opstarten.
Anyway, ik stop er dus een Win98 boot diskettetje in. En het systeem begint daar vanaf te booten
. Ik start de computer op met 'CDrom support'. En raar maar waar: hij vindt wel een CDrom
. Alleen zet er meteen onder
:
.
De CDrom werkt gelukkig wel, alleen de HD werkt niet.
Dus ik ga het zooitje FDISKen. Maar zodra ik een Primaire partitie wil gaan maken hangt de comp bij:
- Wat ik zelf al geprobeert heb:
- Andere HD erin, een Seatgate 545MB schijf, is hetzelfde verhaal.
- Andere HD controller erin, eentje uit een 286, is hetzelfde verhaal.
- Toen waren de ideeën op, en ging ik dit verhaal schrijven
.
edit: Ik heb ook nog in het BIOS de bootsequence van A:, C: naar C:, A: maar dat had geen resultaat.
Iemand serieuze suggesties?
- De specs:
486DX2 66Mhz
8MB EDO
540MB Conner HD
Creative 6x CDdrive
ISA HD controllertje inc printerpoort, serieele poort, omgekeerde printerpoort enz
Mobo met een heleboel ISA en EISA sloten, maar geen PCI sloten.
- Het probleem:
De computer boot niet van de HD. De comp test het geheugen, detecteert HD enz. Maar als hij dan van de HD moet gaan booten krijg ik:
code:
En dat terwijl er gewoon win95 op de HD staat 1
2
3
| DRIVE NOT READY Insert BOOT diskette in drive A: Press any key when ready |
Anyway, ik stop er dus een Win98 boot diskettetje in. En het systeem begint daar vanaf te booten
code:
Daarna krijg ik nog de melding dat win98 geen valid FAT or FAT32 partition kon vinden 1
| ERROR: PCI READ CONFIGURATION ERROR. |
De CDrom werkt gelukkig wel, alleen de HD werkt niet.
Dus ik ga het zooitje FDISKen. Maar zodra ik een Primaire partitie wil gaan maken hangt de comp bij:
code:
1
| Verifying drive integrity, 0% complete. |
- Wat ik zelf al geprobeert heb:
- Andere HD erin, een Seatgate 545MB schijf, is hetzelfde verhaal.
- Andere HD controller erin, eentje uit een 286, is hetzelfde verhaal.
- Toen waren de ideeën op, en ging ik dit verhaal schrijven
edit: Ik heb ook nog in het BIOS de bootsequence van A:, C: naar C:, A: maar dat had geen resultaat.
Iemand serieuze suggesties?
[ Voor 5% gewijzigd door iets op 28-03-2003 16:38 . Reden: glashio :> ]
tvw