USB ADSL modem + ECS k7s5a

Pagina: 1
Acties:

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:52
Op een pc met een ecs k7s5a moederbord heeft internet het 1 dag gedaan. De dag daarna kon mijn broer het internet niet meer op. De KPN helpdesk zegt dat het modem kapot is, en de KPN monteur die later terug belde beweert dat USB modems en VIA en SIS chipset een slechte combinatie is.
Nou had ik al gehoord over problemen met USB modem + VIA chipset, maar over problemen met SIS is niets te vinden. En dat het chipset een modem de vernieling in werkt had ik ook nog nooit gehoord.

Mijn vraag is dus: kan een SIS 735 chipset een USB ADSL modem de vernieling in werken?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik wil je graag helpen, maar kan je ook zeggen welk merk modem + type je heb ?
Ook onder welk besturings systeem je werkt ?

Dit is toch echt informatie die wij nodig hebben om je te helpen, zorg dus dat je een duidelijke topicstart heb waar wij wat mee kunnen.

• croxz
Speedtouch 330, Win XP pro service pack 1.
De modem werkte goed voor 1 dag, de volgende dag was hij dood.

Ik heb met de search 1 probleem gevonden betreffende ECS k7s5a + USB modem, maar dat betrof een computer die niet goed opstarte. Daar is hier geen sprake van, de computer werkte goed en werkt nog steeds goed. De computer staat bij mijn ouders thuis dus ik kan er zelf niet naar kijken, maar volgens Tiscali en KPN helpdesks is de modem kapot. Ik neem aan dat zij dat kunnen testen, dus ik ga ervan uit dat dat zo is.

Nou wordt het probleem op zich wel opgelost (ze sturen een nieuwe modem), maar de monteur wilt dat mijn broer er een PCI USB kaartje inzet, omdat anders de nieuwe modem ook kapot gaat. Ik heb hier echter nog nooit van gehoord en vraag me dus af of die vent niet uit z'n nek loopt te lullen. En aangezien m'n broer liever niet €20 uitgeeft aan een USB kaartje, wil ik graag weten jullie denken dat de kans is dat het weer gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door croxz op 28-03-2003 16:40 ]

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01-2025
Ik heb er echter nog nooit van gehoord, waar ik wel van gehoord heb is dat USB modems regelmatig problemen kunnen veroorzaken. Misschien dat het hiermee te maken heeft.
Ik zou niet kunnen zeggen hoe een chipset een modem kan vernielen. Het kan niet compatible zijn oke, maar vernielen nee.
Ik zou in jouw geval een ethernet modem vragen in plaats van nog een USB modem. Misschien iets duurder, maar wel beter en minder problemen.

• croxz
Tja, zover ik kan vinden is het SIS 735 chipset gewoon USB compatible en dus moet het ADSL pakket zo werken als dat het aangeboden wordt.
Pagina: 1