win2k internet valt na bepaalde tijd weg

Pagina: 1
Acties:

• erazer82
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08-2014
ik heb kabelinternet van @home.
als ik mijn pc een paar uurtjes aan laat staan, valt mijn internet steeds uit.

ik gebruik win2000 pro als besturings systeem.

het lijkt alsof mijn netwerk verbinding op stand by springt, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit moet uitzetten.
bestaat deze functie in win2k? en zo ja waar vind ik hem?

het ligt niet aan @home want na het resetten van mijn pc werkt de internet verbinding weer.

kent iemand dit probleem, of liever nog, de oplossing

alvast bedankt!

wim

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 15:00

neanderthaler

Are friends electric?

Deed mijn pc ook onder 98se bij Wanadoo Premium. Sinds ik XP d'r op heb blijft de verbinding gewoon open. Mijn laptop (Dell latitude CPt / cel 600) doet dit nog wel steeds, ook onder XP. Lijkt er inderdaad op dat als de screensaver aangaat, ook de netwerkverbinding wordt gestaakt.

Verwijderd

Heb je misschien Energiebeheer aanstaan en komt de netwerkkaart niet uit de slaapstand?

• erazer82
het vreemde is dat ik bij energie beheer de optie: altijd aan. heb geselecteerd.
dan kan deze toch niet als nog op stand by springe?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Draait er misschien een firewall of NAT router op? Deze zou verkeer van/naar de DHCP server kunnen blokkeren, zodat een eventuele IP lease niet mogelijk is..

Is de PC direct met het kabelmodem verbonden of zit er een router tussen?

#

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat bedoel je met 'op standby' - heb je gewoon geen IP adres meer of staat het ook in apparaatbeheer verkeerd? In het eerste geval zou je eventuele (personal?) firewall verkeerd ingesteld kunnen staan, omdat die DHCP verkeer tegenhoudt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• erazer82
ik kan inderdaad geen ip adres vrijgeven en vernieuwen (zoals het in win98 zou heten).
het vreemde was, toen ik win98 draaide op deze pc had ik hetzelfde probleem.

nogmaals: nadat ik mijn pc opnieuw start kan ik weer voor een bepaalde tijd (3 a 4 uur) internetten

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

erazer82 schreef op 28 March 2003 @ 19:09:
ik kan inderdaad geen ip adres vrijgeven en vernieuwen (zoals het in win98 zou heten).

Dus je DHCP lease wordt niet verniewd. Zoals ik al zei: controleer je firewall (heb je een firewall oid?) - zie ook de vele topics in de search over dit probleempje. Voor Zonealarm staat het ook in de handleiding ervan: zet de DHCP server in de vertrouwde zone.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• erazer82
ik heb geen firewall....
Pagina: 1