Toon posts:

Inbellen naar vpn server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers.

Ik ga 20 april beginnen met het wireless project in zoetermeer.
De bedoeling is dat je met je wireless device moet inbellen op een vpn server om uberhaupt toegang te KUNNEN krijgen op het netwerk.

Client -> Ap -> VPN Server -> Internet, gameservers etc.

de accesspoint die forward gewoon de port naar de vpn server

verder wil ik dat een ip aan een gebruikers naam is gekoppelt.
iedereen krijgt een vast ip + username en password
zonder het juiste ip adres kun je geen toegang krijgen tot het netwerk.
verder is de bedoeling dat ik in de gate kan houden wat het dataverkeer per username is zodat er geen TB's per dag worden gekopiert door iedereen want das overdreven.

nu zoek ik een programma die zit allemaal kan.
verder zou ik natuurlijk wel willen weten of het uberhaupt kan.
want ik ga een centrale gameserver etc opzetten
en ik zou het niet leuk vinden als iedereen die geen lid is zomaar alles zou kunnen gebruiken

iemand enig idee?

Verwijderd

De setup met een vpn server gaat niet werken. De clients kunnen onderling toch al communiceren. Daar hebben ze die vpnserver niet voor nodig. Ik zou eens kijken naar Radius authenticatie op het AP.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 15:55:
De setup met een vpn server gaat niet werken. De clients kunnen onderling toch al communiceren. Daar hebben ze die vpnserver niet voor nodig. Ik zou eens kijken naar Radius authenticatie op het AP.
klopt.
maar de bedoeling is dat je eerst moet inbellen voor je de gameserver, internet etc kan gebruiken
en dat gaat dan via die vpn server

Verwijderd

Topicstarter
OKe, ik heb nu even een tijdelijke vpn server opgezet.
het probleem is nu:

het is allemaal even intern:

Deze pc (server) (10.0.0.65)
heeft 2 netwerk verbindingen (10 en 100mbit)
1 VPN verbinding (kabel modem)
1 VPN Server.

nu connect ik op me laptop (10.0.0.80)
alles gaat goed..
maar connect ik met nog een pc dan krijg je een error dat er al een verbinding is.

verder kan ik op me laptop NIET internetten terwijl ik wel geconnect ben via vpn.

heeft iemand een oplossing hoe je meerdere connecties tegelijk kan accepteren EN hoe je kan zorgen dat je gewoon kan internetten als je bent ingebeld via vpn.

het gaat om:

(server) Windows 2000 Client
(laptop) Windows XP
(testbak) Windows 2000