[W2k adv. server] maakt erg groot bestand aan

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
In mijn c:\winnt\temp\ directory maakt windows 2000 AS een erg groot .tmp bestand aan. Namelijk 2,8 GB hoe komt dit ? als ik hem verwijder staat hij er een dag later weer.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

JWO

ehh wat dacht je van een swap file ? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door JWO op 28-03-2003 15:45 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
JWO schreef op 28 March 2003 @ 15:45:
swapfile heeft 'pagefile' onder nt/2000 en die staat in je root...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

JWO schreef op 28 March 2003 @ 15:45:
dus hij maakt een pagefile.sys aan als swap en een temp file in de temp dir?
Zo, das nieuw voor mij :?

• rewind.
en hoe zorg ik ervoor dat ie niet weer komt ?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

heeft ie tmp bestand ook nog een naam of heet ie .tmp

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Vinnie
  • Niet online
Enige rede dat ik zo kan geven is een programma dat heel erg veel data doorslikt en wat tijdelijke zut op de harde schijf bewaart. ik zou eens gaan kijken naar vreemde processesn in je Taskmanager/Taakbeheer.

C:\>_

• rewind.
het bestand heet GLC7.tmp

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Heb even gezocht op google, 1x gevonden maar aan de inhoud kon ik niks zien alleen iets met IDI_Setup en wat dingen met ODBC. Komt dit misschien bekend voor ? Ik heb zelf geen flauw idee.

• rewind.
waarschijnlijk is het 1 of andere error file

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Anders als je er niet vanaf komt, maak je een uitlog script aan die het bestand automatisch verwijderd als je uitlogd.

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 28 maart 2003 @ 16:34:
Anders als je er niet vanaf komt, maak je een uitlog script aan die het bestand automatisch verwijderd als je uitlogd.
Jij logt servers uit :?

Verwijderd

hmm, ik heb hier ook AS draaien, maar ik heb geen groot .TMP bestand in mijn temp dir van windows staan, moet van een of ander programma zijn dat in de achtergrond draait.

Effe iets anders, welke software heb je geinstalleerd staan op die AS bak?

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Meestal als ik klaar ben op het console log ik wel uit, is wel zo veilig lijkt mij. Ik begrijp uit jouw post dat jij ingelogd blijft staan ? Wil ik wel weten waar jouw server staat; lekker makkelijk hacken. ;)

Nee serieus, ik was de openingspost alweer vergeten en richte mij voornamelijk op het bestandje.

Een ander alternatief is om een Task te Schedulen die als het bestand 1x /uur ofzo verwijderd. :?

Verwijderd

je zou via software van o.a. sysinternals (www.sysinternals.com) uit kunnen zoeken door welk programma dat bestand wordt aangemaakt. Is niet iets om echt blij van te worden, zo'n dagelijks bestand van 2.8 gig...

• Zwelgje
Cobra_Lup schreef op 28 March 2003 @ 16:40:
Meestal als ik klaar ben op het console log ik wel uit, is wel zo veilig lijkt mij. Ik begrijp uit jouw post dat jij ingelogd blijft staan ? Wil ik wel weten waar jouw server staat; lekker makkelijk hacken. ;)

Nee serieus, ik was de openingspost alweer vergeten en richte mij voornamelijk op het bestandje.

Een ander alternatief is om een Task te Schedulen die als het bestand 1x /uur ofzo verwijderd. :?
gewoon de console 'locken'... :?

• chromeeh
  • Laatst online: 18-08 14:29

chromeeh

the Gnome

LOL is je server een keer gecrashed???
Dat bestand is een memory dump.....

Als je server om wat voor reden problemen heeft dan meldt tie dat in dat bestand (kun je zonder problemen verwijderen)
Vaak gebeurd dit als je server crashed en dan tijdens het booten gaat tie een core / memory dump maken.....

[ Voor 61% gewijzigd door chromeeh op 28-03-2003 17:23 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Zwelgje
chromeeh schreef op 28 maart 2003 @ 17:22:
LOL is je server een keer gecrashed???
Dat bestand is een memory dump.....

Als je server om wat voor reden problemen heeft dan meldt tie dat in dat bestand (kun je zonder problemen verwijderen)
Vaak gebeurd dit als je server crashed en dan tijdens het booten gaat tie een core / memory dump maken.....
mensen, dat dump bestand heeft een .DMP extensie :/

mischien eerst even nadenken/opzoeken aub voordat we hier allerlei onzin lopen te verkondigen graag

• rewind.
nou ik heb nix geinstaleerd op de server enkel winamp
de server is wel altijd bezig met iets de HD rateld als een gek zou het kunnen dat dit de log is van routing / remote access ?

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

zwelgje schreef op 28 March 2003 @ 17:04:
[...]

gewoon de console 'locken'... :?
Oh, sorry niet aan gedacht. Maar ja ik ben alleen maar gewend te werken in bedrijfsomgevingen met meer dan 40 servers en minstens zoveel beheerders, die af en toe ook eens op de console moeten werken. Heb ik me altijd al aan ge-ergerd als er weer eens een server gelocked is, dat als je hem unlocked er weer een boos mailtje rond gaat dat er weer 1 of ander proces is afgebroken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik vind het oké hoor dat hier dingen worden geroepen als gewoon om het uur weggooien dat bestand enzovoorts. Maar het lijkt mij verstandiger om te kijken wat de oorzaak van het probleem is.

• Zwelgje
djluc schreef op 29 March 2003 @ 12:00:
Ik vind het oké hoor dat hier dingen worden geroepen als gewoon om het uur weggooien dat bestand enzovoorts. Maar het lijkt mij verstandiger om te kijken wat de oorzaak van het probleem is.
even een tool als 'filemon' downloaden (www.sysinternals.com) en kijken welk proces met die file bezig is

• rewind.
thnx Paz en zwelgje voor de tip ik ga het uitproberen!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Cobra_Lup schreef op 28 March 2003 @ 23:50:
[...]

Oh, sorry niet aan gedacht. Maar ja ik ben alleen maar gewend te werken in bedrijfsomgevingen met meer dan 40 servers en minstens zoveel beheerders, die af en toe ook eens op de console moeten werken. Heb ik me altijd al aan ge-ergerd als er weer eens een server gelocked is, dat als je hem unlocked er weer een boos mailtje rond gaat dat er weer 1 of ander proces is afgebroken.
Moeten de programmeurs maar een service maken......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1