Hi,
Ik ben een poging aan het doen een port te bouwen..
gaat op zich redelijk, ik heb aardig wat voorbeelden natuurlijk
en ik heb de meeste info uit: http://www.freebsd.org/do...rters-handbook/index.html
Alleen kan ik nergens vinden hoe en waar je build opties mee kan geven..
ik heb het ./configure wel voor mekaar..
hoeven geen opties aan meegegeven te worden dus dat was lekker makkelijk.
Maar dan moet er vervolgens eerst een make config gedaan worden, en dan pas een normale make..
en dan zijn de executables klaar en kan ik ze gaan installen, dat gaat wel lukken..
maar ik krijg die make config niet voor mekaar..
ik kan nergens een behoorlijk uitleg vinden van het compile proces wat moet gebeuren in een port.
standaard geeft de port gewoon een make volgens mij, maar dat is in dit geval dus niet genoeg......
Google komt met heeeeel veel info..
maar wel de verkeerde.. moet je's op 'port' 'freebsd' en 'makefile' zoeken...
Je komt een hoop tegen, behalve wat je dan nodig hebt...
Heeft er iemand nog ergens een paar goeie sites in z'n geheugen (of ergens anders) staan waar ik wat aan zou kunnen hebben?
Ik ben een poging aan het doen een port te bouwen..
gaat op zich redelijk, ik heb aardig wat voorbeelden natuurlijk
en ik heb de meeste info uit: http://www.freebsd.org/do...rters-handbook/index.html
Alleen kan ik nergens vinden hoe en waar je build opties mee kan geven..
ik heb het ./configure wel voor mekaar..
hoeven geen opties aan meegegeven te worden dus dat was lekker makkelijk.
Maar dan moet er vervolgens eerst een make config gedaan worden, en dan pas een normale make..
en dan zijn de executables klaar en kan ik ze gaan installen, dat gaat wel lukken..
maar ik krijg die make config niet voor mekaar..
ik kan nergens een behoorlijk uitleg vinden van het compile proces wat moet gebeuren in een port.
standaard geeft de port gewoon een make volgens mij, maar dat is in dit geval dus niet genoeg......
Google komt met heeeeel veel info..
maar wel de verkeerde.. moet je's op 'port' 'freebsd' en 'makefile' zoeken...
Je komt een hoop tegen, behalve wat je dan nodig hebt...
Heeft er iemand nog ergens een paar goeie sites in z'n geheugen (of ergens anders) staan waar ik wat aan zou kunnen hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door xzenor op 28-03-2003 15:13 . Reden: tikfouten...... ]