Toon posts:

Compatible geheugen voor Intel MS440GX - Marlin-Spike

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Intel MS440GX - Marlin-Spike dual Xeon moederbord. Dit moederbord lust alleen ECC SDRAM (100Mhz). Aangezien dit nieuw niet erg goedkoop is wil ik dit 2e hands inkopen. Op www.ebay.nl is genoeg geheugen te vinden in de pijsklasse die bij mijn (beperkt ;) ) budget past. Echter, het merendeel van het aangeboden geheugen is van het merk Compaq. Zijn deze modulen compatible met mijn moederbord.
Op zowel de site van Intel als de site van Compaq kan ik hier niets over vinden en google bood ook geen soelaas.

samengevat

moederbord: Intel MS440GX
CPU: 2x pentium!!! xeon 550
kandidaat ram: 2x 512MB Compaq ECC-SDRAM

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je evt partnummers van die Compaq gevallen die aangeboden zijn :? Zonder partnummer lijkt het te gaan werken, maar je weet nooit of er non-standard grappen in zitten...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 28 March 2003 @ 15:34:
Heb je evt partnummers van die Compaq gevallen die aangeboden zijn :? Zonder partnummer lijkt het te gaan werken, maar je weet nooit of er non-standard grappen in zitten...
Compaq Original:
Compaq Spare Number: 317748-001
Compaq Assembly Number: 306433-002
Compaq OEM'ed these from Hitachi (Elpida). Hitachi's part number is HB52E649E12-A6B. Hitachi further labels them as PC100-222-622R

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
PC100-222-622R, klinkt heel normaal :) Gewoon een registered DIMM die aan de PC100 specs voldoet en daarmee ook op dat GX ( :P ) beest van je moet werken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Dank U Abbadon _/-\o_

Zodra alles werkt laat ik 't weten!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Shuriken

Life is all about priorities

Ik had bij Flectiondirect 256 MB HP modules gekocht PC100 Registered ECC. 49 euro p/s.

Werkte perfect in mijn Intel 440GX+

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Shuriken schreef op 28 March 2003 @ 17:27:
Ik had bij Flectiondirect 256 MB HP modules gekocht PC100 Registered ECC. 49 euro p/s.
Bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 15:08:
Hallo,

Ik heb een Intel MS440GX - Marlin-Spike dual Xeon moederbord. Dit moederbord lust alleen ECC SDRAM (100Mhz). Aangezien dit nieuw niet erg goedkoop is wil ik dit 2e hands inkopen. Op www.ebay.nl is genoeg geheugen te vinden in de pijsklasse die bij mijn (beperkt ;) ) budget past. Echter, het merendeel van het aangeboden geheugen is van het merk Compaq. Zijn deze modulen compatible met mijn moederbord.
Op zowel de site van Intel als de site van Compaq kan ik hier niets over vinden en google bood ook geen soelaas.

samengevat

moederbord: Intel MS440GX
CPU: 2x pentium!!! xeon 550
kandidaat ram: 2x 512MB Compaq ECC-SDRAM
Heb nu 1Gb sdram voor nog geen 150 euro... en het WERKT! :) 8)7 :+
Pagina: 1