Toon posts:

Minimaal systeem voor mp3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de minimale specificaties voor een systeem waar win95 op staat,
en waar ik MP3 mee af kan spelen

ik wou deze kopen om een mp3 speler van te maken
Intel pentium 90

540 mb harddisk + 360 mb harddisk

32 mb geheugen

1 mb ati mach 64 PCI

Kan dat?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ja dat kan :) ik geloof dat het minimale voor winamp iets van een p75 is dus met die 90 zou het moeten lukken

[ Voor 79% gewijzigd door PilatuS op 28-03-2003 15:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 15:05:
Wat zijn de minimale specificaties voor een systeem waar win95 op staat,
en waar ik MP3 mee af kan spelen

ik wou deze kopen om een mp3 speler van te maken
Intel pentium 90

540 mb harddisk + 360 mb harddisk

32 mb geheugen

1 mb ati mach 64 PCI

Kan dat?
is leuk voor mp3 :) kun je ook nog leuk Nintendo rommetjes op draaien ;) :X

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik daar zonder problemen winamp op zetten en mp3's afspelen??

Verwijderd

Volgens mij zeggen ze dat idd.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zou het iets uitmaken als je maar 16mb sd-ram zou hebben maar dan wel een p120?
Want ik ben ook zoiets van plan maar met minder ram, het is een dell bak en die wilt het reepje van 32mb niet goed herkennen.

[ Voor 22% gewijzigd door pisart op 28-03-2003 15:17 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 11:48
ik weet niet of het alleen mp3'tjes moet afspelen maar anders kan je ook een dos/linux speler nemen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 07:42

Gallus

Cheesy

Pentium 90 is echt wel snel genoeg. :) En 16Mb is ook ruim voldoende.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Maakt het eigenlijk ook nog flink wat uit voor zo'n oud Pentium bakje of de MP3's bijv. 128kbit zijn, of 256/320kbit ??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

M'n P133 met 48MB en NT4 had meestal 20% processorbelasting bij 128kbit mp3. Ik had toen ook 160kbit mp3's, maar dat veroorzaakte niet een noemenswaardig zwaardere load.

VQF'jes had ik ook, en die hadden 30% cpu nodig.

Siditamentis astuentis pactum.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Ben persoonlijk zeer gecharmeerd van de DOS uitvoering (Mpxplay of zoiets). Het boot erg snel en in je autoexec laat je mpxplay opstarten en binnen de 20 seconden heb je muziek. Mpxplay kun je ongeveer vergelijken met winamp 2 qua mogelijkheden.

(Gebruik eventueel de DOS van Win95. Dus Win95 installeren en in msdos.sys de regel met gui=1 aanpassen naar gui=0 (of andersom). Dan heb je ondersteuning voor lange bestandsnamen en kan je eventueel doorbooten naar Windows voor gemakkelijke netwerkondersteuning e.d.

Draait thuis op een oud laptoppie aangesloten op stereo en doet het uitstekend!

.

• RobertJ
  • Laatst online: 08-07 22:11
mn P120 met 32 MB en Windhoos 95 trok dit zelfs nog makkelijk, en ik had 192 kbit mp3z... dus wat dat betreft maak je maar niet zo'n zorgen, ik draaide vaak word er ook nog bij en dan nog ging het goed....

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 15:11:
Kan ik daar zonder problemen winamp op zetten en mp3's afspelen??
Je moet wel een oude versie draaien of de lite versie, anders hapert die nog....
die kan je nog krijgen op download.com of
http://download.com.com/3000-2139-10144135.html?tag=lst-0-4

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 15:48

Tjark

DON'T PANIC

En anders ook nog even de jumper van 60Mhz->66Mhz zetten. Scheelt weer 10% :Y)

*insert signature here

• mars-L
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01-2024
P75 met windows 95 kan met gemak mp3s afspelen. Heb vroeger ook ooit nog zo'n pc gehad, zat 32mb in. Liep soepel!!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En anders kun je nog altijd mpxplay/knoppix/dos draaien voro het afspele van mp3z

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het moet kunnen, maar je kunt wel wat problemen krijgen met je instellingen van winamp. Meestal moet je je buffer wat groter zetten voor haperingen te verkomen.

Verwijderd

In dit topic past misschien mijn vraag ook wel, ik heb hier een PIII-1000 CPU en 256MB RAM.
Dit wil in een moederbordje drukken en dan een Powercolor 4MB AGP kaartje met TV-out gebruiken om DiVX af te spelen, gaat dat lukken.

Bottleneck waar het me om gaat is dus die 4MB AGP kaart met TV-out, is die genoeg?

• Madnessi
  • Laatst online: 25-08-2025
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 15:35:
In dit topic past misschien mijn vraag ook wel, ik heb hier een PIII-1000 CPU en 256MB RAM.
Dit wil in een moederbordje drukken en dan een Powercolor 4MB AGP kaartje met TV-out gebruiken om DiVX af te spelen, gaat dat lukken.

Bottleneck waar het me om gaat is dus die 4MB AGP kaart met TV-out, is die genoeg?
nieuw topic is beter

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sorry maar dan ga ik ook lopen zeuren;
er staat nog een oud ibm-pctje hier (p1-133)
Nu wil ik deze ook voor mp3 gaan gebruiken. Verder dan ook echt niets - behalve moet er een verbinding zijn met 'mijn' desktop pc, waar de mp3's op staan.
Wat is slim om te draaien? in princiepe hoeft 't neit meer te doen dan de mp3 binnen te halen van 'mijn' pc via 't netwerk, en deze aftespelen.
Zelf denk ik aan een linux distro, alleen weet ik niet welke.
is er misschien een speciale versie voor ded. mp3 systeem?
De volgende eis die ik er nog eens aan heb is dat ik die mp3 bak ook moet kunnen 'besturen' van afstand, daarmee bedoel ik; het afspelen en op pause zetten van mp3, volgend nummer selecteren etc.
In iedergeval bedankt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 15:35:

Lijkt me een totaal andere issue, maar net zo'n zoekertje als dit :z

De VGA kaart maakt geen zak uit bij DiVX omdat het (vooralsnog) door geen enkele VGA chips geaccelereerd. Zolang de TV-Out naar behoren werkt zal het prima gaan. Sterker nog, full-screen 800x600 DiVX kun je zonder problemen met een CPU op 1/3 van die GHz monster van je spelen :Z

Oslik blyat! Oslik!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Mijn schoonpa speelde vroegâh op z'n 486dx4-100 al mp3's ik wist toen niet wat ik hoorde/zag. Ik geloof dat ie wel 8Mb of 16Mb geheugen er in in had zitten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb de computer opgehaald!
Het loopt erg soepel! er kkomt heel mooi geluid uit
het enige probleem waar ik mee zit is:
de netwerkkaart:
3com 3c900-combo
daar kan ik geen drivers voor vinden die onder win95 werken
weet iemand toevaalig waar die te vinden zijn?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik mail je maandag wel :) (ben dan op m'n stage, in mijn pc daar zit - als 't goed is - de zelfde)

Verwijderd

Topicstarter
okey hartstikke bedankt

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Manufacturer:3Com
Device Type:Network Adapters
Model:3com etherlink XL COMBO Ethernet NIC (3c900-Combo)
File Name:driver 3com etherlink XL COMBO Ethernet NIC (3c900-Combo).zip
Size:1226400 bytes

Dit zal em wel zijn he?
Klik hier om de driver te downloaden!

[ Voor 12% gewijzigd door weppe op 29-03-2003 21:05 ]

Verwijderd

ik draaide mp3`s eerst van cd op een p1 100 mhz met 16 mb ram en windhoos 95 en een cpu load van iets in de 24 %.

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 10:35

DouweGNL

Ik ben tof.

Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 16:23:
nou ik heb de computer opgehaald!
Het loopt erg soepel! er kkomt heel mooi geluid uit
het enige probleem waar ik mee zit is:
de netwerkkaart:
3com 3c900-combo
daar kan ik geen drivers voor vinden die onder win95 werken
weet iemand toevaalig waar die te vinden zijn?
Kun je anders geen Windows 98 draaien? Heb zelf een MP3 speler op Windows 98 draaien, op een P75 met 32MB. Opstarten duurt even, maar zodra het draait werkt het allemaal prima. Bovendien heb je geen driverproblemen, voor 98 zijn er immers meestal wel drivers.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 15:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn eerste mp3's speelde ik op mijn 1ste PC (486 DX-2 80 MHz met 8 mb ram). Wel in mono of stereo downmix, anders begon de muziek te stotteren. Maar werken deed het :D

Daarna een P-133 met 16 mb ram, die had er helemaal geen problemen meer mee. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win95 eraf gehaald~!
K*t systeem!
Ik heb win98 erop gezet (toen pakte hij de netwerkkaart wel!)
Ik heb effe een netwerkie gemaakt
Ik heb effe internet gedeeld
Winamp 3 erop
Huppekee!!
En ik vind hem nog steeds niet zo traag dat ik me er aan kan ergeren!

Verwijderd

Waarom heb je Winamp3 erop gezet, je kan toch beter een oude versie nemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 00:03:
Waarom heb je Winamp3 erop gezet, je kan toch beter een oude versie nemen?
volgens mij ook ja :)

die vreet minder aan je cpu/ram dacht ik toch

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik zou jullie nog graag even willen wijzen op Open Cubic Player

Afbeeldingslocatie: http://www.cubic.org/player/fileselector.png

Afbeeldingslocatie: http://www.cubic.org/player/main.png

Eijkb, begon al over MPX player dit is na mijn mening een mooi proggie (ik denk dat ik 'm in windows ook ga gebruiken - bye bye winamp)
Afbeeldingslocatie: http://mpxplay.tripod.com/mpxplay.gif

Veel succes, iemand anders die nog leuke alternatieve programma's?

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 31-03-2003 08:53 ]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan er ook Windows XP Media Center Edition op plaatsen, alleen dan heb je wel een dikkere PC nodig :(

Ik zou gaan voor Win95 incl. WinAmp, alleen dan zit je met wat brakke netwerksupport.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

het voordeel van winamp is dat je die op afstand kunt bedienen, dat is iets wat ik ook wel als eis stel

Verwijderd

Jazeker heb ik nog een leuk alternatief.

Ik heb hier een compleet uitgekede linux-distro, het bestaad uit één (1!) 1.44 floppy. Daar boot je van. Zodra hij is geboot mount dat ding je HDD en CD-Rom en kun je MP3's spelen van elke bitrate.

Laatst heb ik een 486DX2-66 (2 x 33) overgeklokt naar 80 (2 x 40) en die trok het NèT niet. 10 Mhz sneller en het zou lukken. :+

Ik zal ff kijken of ik die disk-image ff op mijn homepage kan zetten..... :)

• Dennahz
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Je kan ook een wat oudere versie van Winamp erop zetten. (Te vinden op www.oldversion.com) scheelt geheugen lijkt me :Y)

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net winamp 2.81 erop gezet en jah het loopt lekkerder!
Gewoon op winamp.com te krijgen hoor!

Internetten gaat ook lekker!

Nadeel: 13 inch beeldschermpje kan alleen 640 x 480 dus sites zijn een beetje onoverzichtelijk!

Maar verder werk hij prima

• Dennahz
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 12:02:
Ik heb net winamp 2.81 erop gezet en jah het loopt lekkerder!
Gewoon op winamp.com te krijgen hoor!

Internetten gaat ook lekker!

Nadeel: 13 inch beeldschermpje kan alleen 640 x 480 dus sites zijn een beetje onoverzichtelijk!

Maar verder werk hij prima
Ik doelde meer op oudere versie's 2.61 o.i.d :) maar als dit lekker loopt mooi zo laten :Y)

Twitter

• BoAC
  • Laatst online: 08-08 20:38

BoAC

Memento mori

Scarecrow schreef op 28 March 2003 @ 15:49:
sorry maar dan ga ik ook lopen zeuren;
er staat nog een oud ibm-pctje hier (p1-133)
Nu wil ik deze ook voor mp3 gaan gebruiken. Verder dan ook echt niets - behalve moet er een verbinding zijn met 'mijn' desktop pc, waar de mp3's op staan.
Wat is slim om te draaien? in princiepe hoeft 't neit meer te doen dan de mp3 binnen te halen van 'mijn' pc via 't netwerk, en deze aftespelen.
Zelf denk ik aan een linux distro, alleen weet ik niet welke.
is er misschien een speciale versie voor ded. mp3 systeem?
De volgende eis die ik er nog eens aan heb is dat ik die mp3 bak ook moet kunnen 'besturen' van afstand, daarmee bedoel ik; het afspelen en op pause zetten van mp3, volgend nummer selecteren etc.
In iedergeval bedankt
Hiermee ben ik ook bezig heb daarvoor een P100 met 16 MB en een netwerkkaar van 3com.
Hierop draai ik linux met mpg123

• HuggyB
  • Laatst online: 13-12-2025
Gaat alleen wat minder makkelijk in je jaszak. :)

• BoAC

BoAC

Memento mori

HuggyB schreef op 31 March 2003 @ 12:31:
Gaat alleen wat minder makkelijk in je jaszak. :)
Waarom zou hij in mijn jaszak moeten kunnen?
Hij staat gewoon bij mijn stereo haalt de mp3's van mijn server via NFS die geregistreerd staan in mysql. Via die db geef ik ook aan wat hij moet gaan spelen en anders neemt hij een random nummer.

Het systeem wat ik hiervoor gebruik heet tunez en is te vinden op sourceforge.net. :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

klinkt interessant, hoe heb jij 't mogelijk gemaakt om van 'buiten af' je linux mp3 pc'tje aantesturen? Want dat is toch wel iets wat ik graag wil doen? liefst webbased, om 't volgend nummer aan te geven etc.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:26
Bovenstaande heb ik op het moment werkende. In principe kan je elke linux distro ervoor gebruiken. Webserver, geluidssupport zit overal in.

Ik gebruik slackware 8.1 (zonder x), dit draait op een p1 200@ 233 (er wordt max 40% cpu cycles gevreten) Met samba heb ik de mp3 dir van onze huisserver gemount. Prestatie verschil tussen 32 en 64 mb ram was btw goed merkbaar.

http://tunez.sourceforge.net/ draait in een apache/php/mysql omgeving en kan mpg 123 besturen. Andere interface is op www.mserv.org te vinden.

K'heb zelf mp3's vloeiend gedraait op een p1? 66 MHZ Alleen kon de webserver etc er niet naast draaien.

Interface kan je checken op http://thorthunder.kicks-ass.net/tunez/

Kan tot nu toe maar 1 nadeel vinden. Onder IE 6.0 zit er een klein foutje in de site en ik mis wat admin rechten, maar dat klus ik er zelf nog wel in :) Mogelijkheid om de versterker softwarematig aan en uit te zetten heb ik er al in geklust 8)

Nadeel van die linux distro op 1 floppy was dat het aantal geluidskaarten wat ondersteaunt was beperkt was. ISA kaarten bij elke boot opnieuw ingesteld moesten worden, en je hem niet extern kon bedienen.

[ Voor 23% gewijzigd door Terror op 31-03-2003 12:57 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• BoAC

BoAC

Memento mori

Maar je hoeft niet perse de webserver op de pc zelf te laten draaien. Die en mysql draaien op mijn andere bak die ook de webpages voor internet en het internet accounting bijhoudt.

Tunez gebruikt zelf ook nog perl om mpg123 aan te sturen. Een nadeel heeft tunez nog op dit moment en dat is dat je niet vooruit/achteruit kan spoelen of kan pauzeren/stoppen :(
Dat hoop ik zelf nog in te gaan bouwen in de toekomst.

• Terror
Klopt, maar dat was ook niet het primaire doel van tunez. Het was bedoelt als jukebox systeem. Zelf heb ik er weinig last van dat dat er niet in zit. Maar af en toe zou het weleens handig zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Terror op 31-03-2003 13:33 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• BoAC

BoAC

Memento mori

mpg123 zou dat toch moeten kunnen remote control. Ik heb het zelf nog niet uitgezocht.

• luke_otto
  • Laatst online: 04-08 21:20

luke_otto

pang pang luckyluke

zou het ook kunnen met behulp van een a.b. op een p133?

• Terror
lukeotto schreef op 31 March 2003 @ 13:49:
zou het ook kunnen met behulp van een a.b. op een p133?
http://www.lirc.org , Ja dus :) Zelf gebruik ik de windows versie icm irassistant om films te bedienen maar lirc is eerst voor linux gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Terror op 31-03-2003 14:12 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Mijn 233 MMX | 64 Mb DIMM | Voodoo Banshee 3dfx | OPTI Audio 16 Geluidskaart heeft wel moeite met .WMA's af te spelen... Met mediaplayer althans, als ik Winamp 3 ervoor pak, loopt het wel lekker. Ik heb er nu een D740X 20 Gb HDD in draaien... lekker snel systeempje hoor :) Verder lopen de Mp3'tjes lekker ja.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Dit wil zeker wel, wat de topic starter wil :) ik had "vroeger" op mijn Pentium 60Mhz al winamp en dat ging perfect :D

Wel een leuk idee trouwens, om een mp3 pc te maken :D vanmiddag ook maar eens doen :D

Verwijderd

Bedenk wel dat het allemaal niet zo vloeiend loopt als je verwacht. Ik had een P75 met 64mb ram, maar als ik mp3's aan het spelen was, en tegelijkertijd nieuwe aanvoer aan het doorpompen was via een 10mbit 3com kaartje, ging de data transfer van 1mb naar 300k...

Laden van playlist of nieuwe files duurt ook erg lang soms. Maar goed, het kost ook niks natuurlijk :)
Pagina: 1