Hoe snel brand je monitor door?

Pagina: 1
Acties:
  • 797 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik was vanmorgen om 9 uur naar school gegaan in alle haast, omdat ik dacht dat ik later moest beginnen en dat was niet zo, dus ik had 10 minuten om een fietsrid van een half uur te doen (tis me net gelukt), maar dat doet er niet toe :P.

Toen ik weg ging heb ik mn pc aan laten staan, wat ik opzich wel vaker doe, maar de monitor stond nog aan en ik heb geen schermbeveiliging omdat ik normaal de monitor wel uit doe. Ik kom dus net thuis en schrok me de tiefus; ik dacht dat ie wel doorgebrand zou zijn! Hij doet dus nog, maar kan mn monitor daar schade aan over houden? Bijna 6 uur op het zelfde scherm is vrij veel dacht ik zo.

De monitor is niet zo duur (denk ik), tis namelijk een 15 inch ADI provista geval (die wel tot 1280 tot 1024 gaat :)).

Edit: In de search hier nix over gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door SuperPaddo op 28-03-2003 15:04 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Gaat volgens mij neit zo snel
persoonlijk denk ik dat hij hier geen problemen mee heeft zolang het maar geen 100 graden op je kamer word trekt hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
schermbeveiliging is iets wat uitgevonden werd voor de vroegere schermen, die wel doorbrandden na een tijdje... de schermen van tegenwoordig kan je rustig 6 uur aan laten staan...

correct me if I'm wrong... :\

[ Voor 2% gewijzigd door geez op 28-03-2003 15:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je bedoelt INBRANDEN ?
Dat is tegenwoordig niet echt meer iets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 11:51
Daar zal ie niet zon last van hebben, wij hebben hier monitoren 24*7 draaien op het zelfde scherm. Die draaien al een jaar of 4 op het zelfde scherm, niets aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64425

Dus ff voor de zekerheid: Ik kan m'n screensaver er gewoon afslopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 11:17

nixan

and then?

ook niet als je de monitor uitzet?
op oude monitoren was dan vaak de schaduw van het vaste scherm te zien, bijvoorbeeld de kaders.

where is my car?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 64425 schreef op 28 maart 2003 @ 15:09:
Ja.

Tenminste, als het geen scherm van een P1 afkomstig is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51514

Anoniem: 64425 schreef op 28 March 2003 @ 15:09:
tenzij je natuurlijk kicked op die blote wijven, maar in elk ander geval, ja. zonder problemen

echter, het is handig om je stand-by modus en dingen aan te laten, want een beeldscherm vreet nog wel stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Bedankt iig. Ik weet denk ik genoeg, en de monitor is afkomstig van een Celleron :P. Hij draait nog net zo mooi als eerst zo te zien :)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 23:35
Anoniem: 64425 schreef op 28 March 2003 @ 15:09:
Kan prima hoor, ik zou daarentegen wel instellen dat de monitor na 10-20 minuten uit gaat, is een beetje zonde om hem dan aan te laten staan:)

[ Voor 2% gewijzigd door Arjenn op 28-03-2003 15:14 . Reden: Sjips, te laat, maar goed... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:37

Leon

Rise Of The Robots

denk alleen dat de fosfor laag wat sneller slijt als je hem de hele tijd aan laat staan, maar dat is gewoon slijtage. Goede monitoren kunnen wel 10 jaar of langer meegaan.

Wij hebben hier een of ander goedkoop noname monitortje dat na 4 jaar al bijna geen contrast meer heeft :(

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

hullepim schreef op 28 maart 2003 @ 15:07:
Daar zal ie niet zon last van hebben, wij hebben hier monitoren 24*7 draaien op het zelfde scherm. Die draaien al een jaar of 4 op het zelfde scherm, niets aan te zien.
Nee daar zie je nooit meer wat anders op... dat beeld staat er helemaal in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-01 21:44
een scherm heeft wel een x aantal branduren. Daarom laat ik mijn monitor na een half uur oid in de standby gaan.
Ik heb hem vanochtend al om 7 uur aangezet om te gaan downloaden maar dan zet ik natuurlijk gewoon m'n monitor uit want 17:00 ben ik weer thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11-2023
[dubbel post]

[ Voor 92% gewijzigd door avon op 28-03-2003 16:26 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:48

vehpol

Go Go Gadget!

Uitzetten is het beste voor het milieu. Dat is echt de enige reden waarom je het tegenwoordig nog zou doen. En waarom niet naar 15min ofzo automatisch laten uitgaan? Ik neem niet aan dat je wel eens 15min naar je beeldscherm kijkt zonder iets te bewegen (muis/toetsenbord/joystick?)

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11
vaak zat, bij voorbeeld divx ofzo

[ Voor 86% gewijzigd door Mr_x007 op 28-03-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

er zijn genoeg mensen die de hele dag met windows/office werken. jaar in jaar uit. heeft iemand daar wel eens een ingebrande taakbalk gezien? ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
ik zet mijn monitor ook altijd uit als ik weg ben.

Ik heb eens gehoord dat de huidige monitoren pas na 7 jaar ofzo doorbranden

Maar stel gewoon in dat je monitor na een uur op standby gaat, merk je verder niks van en dan speel je wel op safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:43
Anoniem: 70162 schreef op 28 March 2003 @ 16:32:
er zijn genoeg mensen die de hele dag met windows/office werken. jaar in jaar uit. heeft iemand daar wel eens een ingebrande taakbalk gezien? ik ook niet.
Tja, dat zie je dan natuurlijk ook alleen als je die balk even weghaald :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74986

Ik zou em gewoon uitzetten

• Je monitor gaat langer mee (en word minder snel vaag door oudheid)
• Beter voor het milieu
• Standby is nog beter want dan "degaust" ie niet steeds en is ie nog warm
• Goedkoper in stroom

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderH schreef op 28 March 2003 @ 16:37:
[...]

Tja, dat zie je dan natuurlijk ook alleen als je die balk even weghaald :)
doe dan. dan zul je zien dattie echt niet ingebrand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb wel es een oud vga monitorretje gezien die bij een bedrijf dag in dag uit op het zelfde scherm heeft gestaan.. het menu zat er helemaal ingebrand en bij een zwart (of was het nou wit) beeld zag je dat dus gewoon :P Sindsdien stel ik altijd wel een screensaver en standby in.. bij moderne monitors schijnt dat niet meer nodig te zijn. Maar ik doe het toch maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 21:14

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Of een andere tip: stel windows in dat je power-knop fungeert als een standby switch. als je wegloopt is het een kleine moeite ff op de knop te drukken en je monitor gaat meteen standby.

over ingebrande monitoren: Bij de IKEA staan soms van die terminals met zweedse toetsenborden (ofzo) en als je die ziet weet je pas wat inbranden is. je kunt het hele scherm uitlezen als de terminal uitstaat.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46

WouterG

Dit is geen ondertitel

Bij mijn vorige baan hadden ze ook een monitor staan die 99% van de tijd hetzelfde beeld moest weergeven. Als je de monitor daarna uitzette bleef je hetzelfde beeld zien en als je even het interne netwerk opmoest was het ronduit irriterend, al die troep in je beeldscherm.
Was een scherm van 2 jaar oud maar stond dag en nacht aan (terwijl er snachts helemaal niemand aanwezig was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Ik heb hem nooit aanstaan , ik vind dat echt pure energie verspilling , en wat heb je aan een monitor die aanstaat als je er zelf geen eens bent? :/

Standby dus :)

(Heb nog geen groene stroom en stem niet op groen links mochten mensen denken dat ik een echte milieu freak ben ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 30762 op 28-03-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe zit dit eigenlijk bij tft schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820

idd vanzelf laten uitgaan, maar dan op twee uurtjes ofzo, want anders kan dat wel es vervelend zijn als je bv een filmpie aan het kijken bent ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Anoniem: 41820 schreef op 28 March 2003 @ 19:27:
idd vanzelf laten uitgaan, maar dan op twee uurtjes ofzo, want anders kan dat wel es vervelend zijn als je bv een filmpie aan het kijken bent ofzow
Moet je wel rekening houden met de Titanic!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73982

Cubix schreef op 28 March 2003 @ 19:23:
Hoe zit dit eigenlijk bij tft schermen?
Bij mij op het werk heb ik binnen enkele maanden 2 18" Philips tft schermen zien inbranden.
Onderin deze schermen is een knoppenbalk te zien, ook als je de schermen uit doet, je ziet dan een scherpe aftekening.

Het is bij tft schermen dus net zo erg! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Anoniem: 41820 schreef op 28 March 2003 @ 19:27:
Volgens mij is dat onzin. Ik gebruik BSPlayer (op XP Pro) en ik heb nog nooit gehad dat me monitor uitging tijdens film kijken. Wel dat me virusscanner begon te ratelen... maar das geen probleem :D

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01 15:43
Mr_x007 schreef op 28 March 2003 @ 16:30:
vaak zat, bij voorbeeld divx ofzo
"idd vanzelf laten uitgaan, maar dan op twee uurtjes ofzo, want anders kan dat wel es vervelend zijn als je bv een filmpie aan het kijken bent ofzow"

ja... en daarom blocked een DivX speler doorgaans de schermbeveiliging...

[ Voor 27% gewijzigd door cwppol op 28-03-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
inbranden zie je haast alleen nog maar op die oude monochrome beeldschermpjes... (ja ik heb er 4 gehad) maar tegenwoordig hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiStErMaNiAc schreef op 29 maart 2003 @ 13:13:
inbranden zie je haast alleen nog maar op die oude monochrome beeldschermpjes... (ja ik heb er 4 gehad) maar tegenwoordig hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.
da's ook mijn ervaring, maar als je de reacties leest zie je dat het nog steeds kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32
Als ik weg ga zet ik mn monitor gewoon uit, ik vind dat windows standby gedoe maar irritant. En het is gewoon een kwestie van het jezelf aanleren. ga je weg, monitor uit.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04 16:42

stefklep

((Stefklepje))

Ik op het werk monitoren die staan 24 uur en 7 dagen in de week op het zelfde scherm je ziet wel dat ze één beetje doorgebrand zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:45
Anoniem: 73982 schreef op 28 March 2003 @ 21:13:
[...]

Bij mij op het werk heb ik binnen enkele maanden 2 18" Philips tft schermen zien inbranden.
Onderin deze schermen is een knoppenbalk te zien, ook als je de schermen uit doet, je ziet dan een scherpe aftekening.

Het is bij tft schermen dus net zo erg! :(
???
hoe werkt dat dan? je hebt toch backlight nodig om uberhaupt iets te zien op een TFT? en daar komt bij dat iedere pixel apart aangestuurd wordt om een kleurtje te geven.
zouden misschien de filters verkleuren ofzo?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 08:24

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je kan gerust je monitor aanlaten...houd er rekening mee dat een 17-inch CRT zo'n 100 W verbruikt en voor een 19-inch is dit al 120 W. Het is dus beter voor je beurs en het milieu. Aan de andere kant hoef je ook geen verwarming meer aan met een dikke 19-ich.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Vooral IBM schermen (van die oude PS series) hadden er veel moeite mee. Liet je die een uurtje of twee op Word Perfect :) staan dan kon je het later nog eens rustig nalezen.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Pagina: 1