Ik heb een regel in embedded perl die een connectie maakt naar de database echter krijg ik een error zodra ik van de host, db, user, ww een variabele maak.
geinstalleerd zijn embedded perl, mod_perl etc.. Alles werkt echter niet met de variable in de string.
## hieronder de config file die hij uit moet lezen
open F,"<../data/config.config"; while(<F>) {$data=$_;$data =~ m/(.*?)\:(.*?)$/is;$cfg{$1}=$2;} close(F);
## hieronder de string
$dbh = Mysql->connect("mysql:mysql:database=$cfg{database};host=$cfg{host}",$cfg{database},$cfg{user},$cfg{pass});
Deze combi werkt echter niet. Zodra ik de variable uit de string verander in vaste waarden gaat het goed:
$dbh = Mysql->connect("localhost","database","user","password");
in de config staat:
user:user
pass:password
host:localhost
database:database
Wie kan mij helpen?
geinstalleerd zijn embedded perl, mod_perl etc.. Alles werkt echter niet met de variable in de string.
## hieronder de config file die hij uit moet lezen
open F,"<../data/config.config"; while(<F>) {$data=$_;$data =~ m/(.*?)\:(.*?)$/is;$cfg{$1}=$2;} close(F);
## hieronder de string
$dbh = Mysql->connect("mysql:mysql:database=$cfg{database};host=$cfg{host}",$cfg{database},$cfg{user},$cfg{pass});
Deze combi werkt echter niet. Zodra ik de variable uit de string verander in vaste waarden gaat het goed:
$dbh = Mysql->connect("localhost","database","user","password");
in de config staat:
user:user
pass:password
host:localhost
database:database
Wie kan mij helpen?