Toon posts:

[WLAN]Laptop - AP - ADSL router werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Laptop met een Wireless NW kaartjes erin. WinXP Home als OS.
Settings:

IP 10.0.0.10
Subnet: 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.7
DNS 10.0.0.2
WEP64bit enabled
ISSID = WLAN-AP

Een AP

IP 10.0.0.7
Subnet: 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.2
DNS 10.0.0.2
WEP64bit enabled
ISSID = WLAN-AP

Een ADSL Router
IP 10.0.0.2

Onder winXP "vindt" ie het wireless NW WLAN-AP
In de monitor van die WNW kaart, zie ik staan "scanning....Authenticating...."
Dan niets meer.

Pingen van de laptop naar zowel de AP als de router lukt niet.

Nu heb ik heel even wel verbinding gehad (volgens de monitor)
Pingen naar de AP werkte niet, Pingen naar de router gaf een loss van 90%

Na opnieuw opstarten wederom geen verbinding.

Iemand ideeen waar het aan kan liggen, ik weet t allemaal niet meer na 3 dagen en nachten kloten....

*zucht*

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
geef eens wat meer info over die adsl router?
gebruik je een dhcp server of heb je vaste ip-adressen ingesteld?
welk merk accesspoint?

Verwijderd

Topicstarter
DHCP serer staat aan op de router, de AP krijgt ook mooi een IP en een subnet van die Router. IP adres van de laptop heb ik zelf ingesteld aangezien ie deze niet doorgeeft.

Merk van alles is Etech.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Je laptop dient je adsl modem/router als default gateway te hebben, je moet de draadloze verbinding van je wifi kaartje naar je AP zien als een virtueele hub. Het is absoluut niet een ander netwerk segment.

Verwijderd

je moet een gateway hetzelfde hebben als de andere Pcs

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Volgens mij is dit ook weer een probleem met essid / WEP Key

Zorg er dus voor dat je WEP key essid gelijk zijn want dat wordt bedoeld met authenticating het testen van de WEP Key

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Als je een DHCP server hebt, waarom maak je dan static IP’s aan?

En als je nu IP automatisch verkrijgen instelt bij zowel het AP als je PC, werkt het dan wel ;) Want van die netwerk instellingen klopt inderdaad niet veel.

Verwijderd

raymonvdm schreef op 29 March 2003 @ 15:11:
Volgens mij is dit ook weer een probleem met essid / WEP Key

Zorg er dus voor dat je WEP key essid gelijk zijn want dat wordt bedoeld met authenticating het testen van de WEP Key
Dat denk ik ook!

Verwijderd

Topicstarter
Ok even een update: ik heb XP Home eraf gegooid en Win2k Prof geinstalleerd.
Ik heb boven genoemde zettings weer gebruikt, werkt dus nog steeds niet.

Dit zijn de hardware componenten:
E-tech PCMCIA kaart
Model: C-100
FCC ID: PB6-02012
MAC: 0004DB002E8A
S/N: 021000000439

E-tech Wireless accesspoint
Nr: 91LP0218 (er stond geen beschrijving van dit nummer)
FCC ID: PB6-00091
CAN ID: 3920A-TWLA11
S/N: 021200063

E-tech 4 port ADSL router v2
S/N: ET0038B3D000889

Ik snap niet wat hiermee bedoeld wordt?!
"Volgens mij is dit ook weer een probleem met essid / WEP Key "
Je WEP key is toch die encryptiesleutel? Die staat zowel op me laptop als op me AP op key1.
Dit is dan weer WEP64bit code 1011121314.

Mn eSSID = WLAN-AP
Dit staat iig zo ingesteld op mn AP, maar ik weet niet zeker of dit ook op me laptop zo staat. Ik weet ook eigenlijk niet waar ik dit ik kan stellen op mn laptop.

Inmiddels dus weer een uurtje of 4 verder, nog steeds niets =/

Verwijderd

Maak je gebruik van de MAC functie (dus alleen bekende MAC adressen accepteren door de router/accesspoint) ? Zo ja, heb je het correcte MAC adres ingevoerd in zowel AP als router?

• wizzzzzz
  • Laatst online: 13-08 11:15
Werkt het wel zonder encryptie??
Je gateway is trouwens 10.0.0.2

• [ash]

[ash]

Vraag me af of de TS de reacties wel serieus neemt :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels idd de gateway van de laptop op 10.0.0.2 gezet. (even vergeten te melden)
Zonder encryptie precies hetzelfde verhaal. Ik weet niet of ik met MAC adressen werk, moet ik even nakijken (ben nu op me werk dus kn pas vanavond)

Kan iemand me vertellen hoe ik op me laptop die ESSID instel?

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 11:37:
Ik heb inmiddels idd de gateway van de laptop op 10.0.0.2 gezet. (even vergeten te melden)
Zonder encryptie precies hetzelfde verhaal. Ik weet niet of ik met MAC adressen werk, moet ik even nakijken (ben nu op me werk dus kn pas vanavond)

Kan iemand me vertellen hoe ik op me laptop die ESSID instel?
Als je op je laptop het ESSID niet heb ingesteld, gaat het niet werken. Kan je je laptop niet naar AP's laten zoeken ?? (op verschillende kanalen).

Configureer je AP gewoon eerst default, alles volgens het boekje. Pas als alles werkt moet je nadenken over de security e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe stel ik die in dan op me Laptop?

Jah ok, ik snap dat je dat zegt maar na 5 dagen kloten ga je tochhet een en ander uitproberen :)

• [ash]

[ash]

Kijk eens bij het 'wireless' icoontje in je control panel, en anders bij de properties van het 'wifi-kaartje'.

Verwijderd

Topicstarter
Ok weer de hele avond bezig geweest. Ik heb nu ZEKER weten de ESSID hetzelfde staan.
Op zowel mn Router als mn AP DHCP uitgezet alsmede de encryptie. Werkt nog steeds niet.
Het vreemde is dat ik na een minuut of 5 w8en volgens mn Wireless Config Tool wel verbinding krijg met mn AP. Ik kan de AP echter niet pingen. Pingen naar de router geeft dan 1 packet van de 10 succesvol.

HELP me plz o plz.

• [ash]

[ash]

Heb je toevallig zo'n draadloos giga-setje in huis ? waarmee je je pc op je tv kan aansluiten, die zitten namelijk op dezelfde frequentie (2,4 GHz) en zorgen vaak voor problemen. En gezien je 1 van de 10 ping-replies krijgt lijkt het wel of je storing hebt.

Probeer ook eens een ander kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga ik proberen. Ik heb niet zn setje met wel een DECT telefoon van Siemens.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Dit is dan weer WEP64bit code 1011121314.

Zo ziet een key er niet uit. Die ziet er zo uit

74 66 d3 76 62 32 10 55 29 3f b3 b6 4d (128 bits key)

Zet je wep eens uit en kijk dan eens wat ie doet

[ Voor 7% gewijzigd door raymonvdm op 07-04-2003 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij werkt! Ik heb de channel veranderd en nu doet ie het!
Goed goed.....alleen toen kwam het volgende probleem. Ik heb inmiddels mn E-tech router gereset (qua settings) dus die moet ik weer ff instellen.
Alleen om een of andere reden kom ik nu niet meer in de console vanuit IE. (10.0.0.2 intypen in IE)
Pingen werkt wel gewoon. Dit is dus pas nadat ik de setting gereset heb. Ideeen?

• [ash]

[ash]

Misschien ff opnieuw configureren middels de bijgeleverde cd ?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen CD bij. Ik heb het ook geprobeerd met een gewone netwerkkabel van mn ethernet naar de router. werkt ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Door Keffo- - Tuesday 08 April 2003 15:16

Ik heb hier een E-tech ADSL modem / Router V2. Deze krijgt ADSL van zonnet binnen en gaat via een netwerkkabel naar een AP. Het AP maakt verbinding met mn wifi kaartje in mn laptop.

Nu deed het draadloze gedeelte het eerst niet goed en dus had ik de router direct op mn laptop gestuurd. Internet deed het prima nadat ik de settings van zonnet in de router had gezet.

Gisteren gewerkt aan het draadloze gedeelte. Eindelijk aan de gang gekregen nadat ik van zowel de router als het AP alle setting gereset heb. Pingen naar zowel het AP als naar de router (10.0.0.2) gaat zonder problemen.

Nu wou ik weer de settings voor zonnet in de router zetten maar om een of andere reden kom ik niet meer via internet explorer (IE) in het menu van de router. Ik typ 10.0.0.2 in IE maar dan krijg ik "pagina kan niet worden weergegeven"

Ik heb het inmiddels ook via een direct netwerkkabel geprobeert, zelfde verhaal. Ook heb ik de verbinding settings van IE al gereset. Ook hebben we de router nogmaals gerest.

Iemand ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?!
Pagina: 1