[acces] vraag over berekeningen in een rapport

Pagina: 1
Acties:

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 20:50
hallo,

hier een klein vraagje waar ik me al een paar dagen op aan het stuk bijten ben.

ik heb hier een een werkende database waarmee ik o.a. dalijk bestellingen op ga nemen en facturen uitprinten. Nu heb ik een probleem met een rapport. Ik heb op mijn bestel formulier een knop met een macro erachter zitten die de gegevens van dat formulier doorsluist naar het rapport. nu pakt ie op mijn rapport echter een aantal velden niet die ik er zelf heb opgezet. in de details heb ik een tekst veld "Totaalprijs" met de opdracht =[Gerechtaantal]*[Gerechtprijs] om het totaal uit te rekenen.

hieronder heb ik in de voettekst een zelfde "Subtotaal" veld met de opdracht =SOM([TotaalPrijs]) omdat er meerdere gerechten in het details veld voorkomen. nu krijg ik als ik het rapport open twee veldjes met daarin de vraag om parameter waardes in te voeren.

Ik heb echt alles al geprobeerd en heb een behoorlijk diepgaande kennis van acces maar dit wil me echt niet lukken.

iemand maybe die ideeën heeft?

alvast bedankt,

DJ-NaRRa

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 08:33

jmr

De oplossing voor je probleem is om het veld Totaalprijs in je query van je rapport te laten bereken.

Totaalprijs: [Gerechtaantal]*[Gerechtprijs]

Dan kan je op je rapport gewoon een veld Totaalprijs neer zetten. Als je hier dan de som van berekent met de opdracht =SOM([TotaalPrijs]) zal het wel werken.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981