Toon posts:

W2K --> XP Pro connecten onder andere account?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een raar probleem als ik met mijn W2K flaptop gebruik wil maken van de printerserver op mijn XP Pro bak. Omdat ik onder verschillende accounts inlog op beide machines geeft dit problemen:

W2K ondersteund blijkbaar niet dat je inlogt op een andere machine met een verschillend account. Je krijgt dan de melding dat er geen logonserver beschikbaar is. Wat snuffelen op de MS site leert dat dit een bekende bug is. Ik heb SP1 op de W2K machine gezet maar het probleem blijft.

Als ik wil printen over mijn LAN dan is er maar 1 manier: eerst een mapping maken van een willekeurige folder op de XP bak, waarbij je gek genoeg WEL kunt invoeren dat je onder een andere account wilt inloggen, en vervolgens kan ik ook de printserver op de XP bak benutten.
Erg omslachtig allemaal, is er een andere manier?

Met dezelfde account inloggen is niet mogelijk (flaptop van de baas)...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 12:34
Je flaptop hangt dus in een domain... hierdoor moet je een target-domain opgeven als je een mapping aanmaakt..

<computernaam>\<account> invoeren als usernaam; Als je die <computernaam> er niet bijzet gaat je laptop zoeken naar een DC om het account te valideren. Aangezien je wilt aanloggen met het locale account op je xp bak moet je dus als computernaam de naam of ip van je xpbak opgeven.

Met Net use moet je dan ook: net use * \\<XP-bak>\<share> /user:<XP-bak>\<username> <wachtwoord/*> doen..

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 28-03-2003 14:10 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Tja de flaptop geeft me niet eens de kans om een account in te voeren, alleen als ik net use gebruik of onder windows een mapping naar een share op de xp maakt. Dan gaat het allemaal goed.
Maar het is wat omslachtig, want als ik op het bedrijfsnetwerk heb gehangen is die mapping natuurlijk weer pleitos...