Nertwerk Verschillen tussen nt4 en w2k

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
Hier dan een ander topic...Wat zijn de grootste verschillen tussen nt4 en w2k op het gebied van netwerkcommunicatie. Dus waarom kan nt4 zichzelf wel pingen als hij van het netwerk af is en w2k niet. Ik ben een enorme netwerk noob dus wees genadig, ik hoop hiermee mijn kennis iig in rap tempo te verdubbelen...(van 0,001 naar 0,002 moet een reeel doel zijn lijkt me)

fuck.....kan iemand nertwerk veranderen in netwerk |:( 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door yrew op 28-03-2003 13:22 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ping 127.0.0.1 werkt dus niet???
Grote verschil tussen NT4 en 2000 :/ www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschillen..... 2 letters en 3 cijfers....

Maarre MS heeft toch wel ergens voor je de voors en tegens staan ????

en als ping 127.0.0.1 niet werkt, dan zit er of geen NIC in of hij is naar GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
beste mijnheer kreukel...ik zou willen zeggen mijn dank is groot...maar liegen is een vak wat ik niet versta...Ik zoek me inmiddels al vanaf maandag helemaal rot..tbv dit probleem...Ik zou hier ook niet eerder willen posten.

Die ping die niet zou werken heb ik niet zelf ondervonden, dit heb ik ondekt na een interview met iemand die ook problemen heeft ondervonden met verschillen tussen w2k en nt4.

yrew wordt best moe van google posts. Yrew heeft waarschijnlijk ook meteen zijn eigen glazen ingegooid met deze post.

edit

naar aanleiding van het bovenstaande. Het probleem is niet het pingen van zichzelf wat het niet doet. Ik had hier net ook een topic staan deze is echter verplaats naar p&w.

[ Voor 15% gewijzigd door yrew op 28-03-2003 13:56 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 19:40
Heb meteen de netwerkkabel uit mijn W2K Pro machientje getrokken...
Ping 127.0.0.1 levert keurig vier antwoorden op.
Ping oorspronkelijk-IP-adres resulteert echter in "destination host unreachable"
edit:
beetje laat ...

[ Voor 10% gewijzigd door Bartjo op 28-03-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W2k detecteert of de aanwezige netwerkkaart aan een netwerk hangt. Is dit niet het geval dan worden de protocol stacks niet geladen of ze worden gestopt. Zodra je een actief netwerk aansluit worden de geinstalleerde protocollen geladen en kun je dus gewoon 127.0.0.1 pingen (mits je TCP/IP hebt geinstalleerd natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
2 een mod: Mag ik de tekst uit topic: 733267 hierheen kopieeren zonder dat hij verplaatst wordt?

2wps: Aaaah....ok...klinkt vrij logisch...Dit probleem deed zihc inderdaad in de door jou omschreven situatie voor.

[ Voor 39% gewijzigd door yrew op 28-03-2003 14:05 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 19:40
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 14:02:
W2k detecteert of de aanwezige netwerkkaart aan een netwerk hangt. Is dit niet het geval dan worden de protocol stacks niet geladen of ze worden gestopt. Zodra je een actief netwerk aansluit worden de geinstalleerde protocollen geladen en kun je dus gewoon 127.0.0.1 pingen (mits je TCP/IP hebt geinstalleerd natuurlijk).
Klopt niet helemaal. Volgens jouw theorie zou ik ook 127.0.0.1 niet kunnen pingen met een ontkoppeld netwerk.
Maar dat dat wel kan, heb ik een paar posts hierboven getest (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Ik heb het ook even getest....stekker uit de machine......netwerkkabel eruit...stekker erin...en je kan jezelf wel pingen inderdaad...maar goed..dit ter zijde.

intergalactic.fm

Pagina: 1