[ICQ] window weg

Pagina: 1
Acties:

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een topics over ICQ in de search :)

Ik heb gezocht op "ICQ" met :
* beeld weg
* window
* buiten beeld
* beeldscherm
* venster
(en nog een paar zoektermen die ik al niet meer weet :) )

Wat is het probleem?
Als ik iemand een berichtje stuur dan verdwijnt het split screen regelmatig naar buiten mijn beeld. Ik kan er dan alleen bij als ik hem op maximaliseren zet.
Als ik daarna iemand anders ICQ terwijl het eerste venster nog open staat gaat het wel goed. Maar als ik dan beide vensters sluit en een nieuwe open gaat het weer mis.

Ik gebruik windows XP, ICQ 2000 b

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:41
Reinstall of andere versie geprobeerd?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik wil geen andere versie. In deze versie heb ik het probleem vroeger ook niet gehad, dus is het geen versie probleem.

Herinstal zal ik even proberen. (Al blijf ik het in principe een slechte oplossing vinden :) )

• danslo
mwah... als hij gewoon buiten het scherm vliegt zou reinstallen hem gewoon weer op de standaard plek zetten denk ik :?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het is dus niet ICQ zelf dat buiten het scherm vliegt maar alleen het splitvenster.

offtopic:
Een herinstall is in mijn ogen symptoombestrijding. Geldt ook woor windowsinstallaties.... Je lost het probleem misschien wel op maar je weet niet wat het probleem was en waarom het fout gaat

• danslo
Jah... Als je IE resized en dan afsluit en dan volgende keer opstart staat hij op dezelfde plek. Op gekke wijze is je splitscherm buiten het scherm komen te staan en daar bleef hij staan. Ik zou niet weten hoe je hem terug moet verplaatsen. (andere tweakers vast wel :))

• ArthurMorgan
  • Niet online
ja maar het vreemde is nu juist dat ik door wat goochelen met de vensters het ook wel weer voor elkaar krijg dat ik hem een paar uur wel weer binnen het scherm krijg... maar dat hij dan opeens weer lekker naar buiten springt. en dan moet ik dus weer gaan goochelen :)

• danslo
Als je hem tevoorschijn haalt gelijk het scherm afsluiten en ICQ uitdoen. Als je hem dan weer opstart, blijft hij dan staan?

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:59

Urk

Wat je ook nog even kan doen is zoeken in je registry naar Windows coordinaten van ICQ, ergens moet ICQ deze coordinaten van je Window hebben opgeslapen, als het niet in het registry is (onder ICQ keys) dan misschien ergens in een INI file of in de ICQ Folder..

Meestal zijn dat sleutels die een X en Y opslaan...

Ik weet niet of het bij ICQ ook zo werkt maar je zou het even kunnen checken, wellicht omdat hij van je scherm afvalt (naar boven?) staat je Y coordinaat op een negatieve waarde...

• ArthurMorgan
  • Niet online
FairFox schreef op 28 maart 2003 @ 13:59:
Als je hem tevoorschijn haalt gelijk het scherm afsluiten en ICQ uitdoen. Als je hem dan weer opstart, blijft hij dan staan?
Herinstal -> gedaan (althans er overheen geinstalleerd) geen effect

bovenstaande optie geen effect
Urk schreef op 28 maart 2003 @ 14:02:
Wat je ook nog even kan doen is zoeken in je registry naar Windows coordinaten van ICQ, ergens moet ICQ deze coordinaten van je Window hebben opgeslapen, als het niet in het registry is (onder ICQ keys) dan misschien ergens in een INI file of in de ICQ Folder..

Meestal zijn dat sleutels die een X en Y opslaan...

Ik weet niet of het bij ICQ ook zo werkt maar je zou het even kunnen checken, wellicht omdat hij van je scherm afvalt (naar boven?) staat je Y coordinaat op een negatieve waarde...
hmm eens kijken of ik dat ergens kan vinden, maar ik weet alleen niet hoe :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 14:40
de positie moet ergens geregistreerd staan daar kan je even naar zoeken.
je kan ook als het gebeurd je taakbalk naar beneden schruiven zodat hij onzichtbaar wordt.
Vaak wil een schermpje dan terug springen. Ik had er ook een paar keer last van en het is bijzonder vervelend.
Pagina: 1