DVD speler zomaar open/dicht

Pagina: 1
Acties:
  • 786 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Best wel creepy... ik heb al een tijdje last van dit fenomeen:

-Mijn DVD drive gaat bij het booten spontaan open, en meteen ook weer dicht.
-Als ik gewoon zit te 'computeren' gaat ineens de drive open, en meteen ook weer dicht. Zonder aankondiging, als door een spook bediend... :?
-Als ik op het knopje druk om mijn drive open te doen, moet ik hem vasthouden om de CD erin te kunnen leggen, anders gaat ie meteen weer dicht.

Kan iemand licht gooien op deze situatie? Er is mee te werken, maar mijn moeder krijgt iedere keer een hartaanval als de drive weer eens open schuift...

(het is overigens een Bulk Toshiba SDM-1402 12x/40x met firmware 1010 regiovrij)

[ Voor 8% gewijzigd door Buggle op 28-03-2003 12:55 ]

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hmm wazig.. Hebbie em alles opengemaakt en gekeken of misschien het knopje blijft hangen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien zit het knopje niet lekker of een beetje vast?

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
toevallig niet een of 't andere lollige "hacker" die je drivelade steeds open en dicht schuift als je in Windows zit :?

..::System Specs::..

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:05

Stewie!

Keen must die!

Tekn0z schreef op 28 March 2003 @ 12:58:
toevallig niet een of 't andere lollige "hacker" die je drivelade steeds open en dicht schuift als je in Windows zit :?
nee, die doen wel ergere dingen dan :)
Anders moet je eens proberen dat kaboutertje eruit te trekken B)

Marathon runner
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Tekn0z schreef op 28 March 2003 @ 12:58:
dan vind ik die hacker erg knap als ie
punt 1: in mijn computer kan komen tijdens boot up
punt 2: door een ZoneAlarm op een W2k installatie kan komen

dat openmaken... good point
garantie heb ik toch niet meer volgens mij

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Hij is overigens ook de laatste tijd een factor twee langzamer met audio CD's rippen. Voorheen deed ie dat rond de 8 speed
tegenwoordig komt ie niet hoger dan 3,9 speed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft het aspect langzaam, check de OM FAQ voor tips ;)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48
Ken het fenomeen, bleek dat cdrom aan het sterven was. Moest het vervangen na 3 weken.. :/ Maar het kan ook een virusje zijn :)

dikzak

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
M'n Macaffee is up to date...
zou wel sucken als ie naar de filistijnen is

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:03
Als een DVD of Cdrom speler zulke kuren vertoont betekent dat vaak dat hij gaat hemelen
Dus ik zou zeggen, koop een ander (als je geen garantie meer hebt, open maken en schoonmaken)
Dit blijven vage dingen

Verwijderd

Buggle schreef op 28 March 2003 @ 12:54:
Best wel creepy... ik heb al een tijdje last van dit fenomeen:

-Mijn DVD drive gaat bij het booten spontaan open, en meteen ook weer dicht.
-Als ik gewoon zit te 'computeren' gaat ineens de drive open, en meteen ook weer dicht. Zonder aankondiging, als door een spook bediend... :?
-Als ik op het knopje druk om mijn drive open te doen, moet ik hem vasthouden om de CD erin te kunnen leggen, anders gaat ie meteen weer dicht.

Kan iemand licht gooien op deze situatie? Er is mee te werken, maar mijn moeder krijgt iedere keer een hartaanval als de drive weer eens open schuift...

(het is overigens een Bulk Toshiba SDM-1402 12x/40x met firmware 1010 regiovrij)
Hihihi heb ik ook gehad met mijn cd-rom speler. Hij is volgens mij gewoon stuk. Want ik heb gewoon een maar nieuwe aangeschaft. Ik moest op den duur gewoon cdroms erin gooien. :D

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 18:38
Probeer eens een andere firmware, heb eens ergens (?)
van dit probleem gelezen van Toshiba's met bepaalde firmware.

Verwijderd

Wij vermoeden dat het 3 punt schakelaartje onder de schuiflade niet goed functioneert. Deze voelt of de stand open danwel dicht is.
Wanneer de lade open staat, staat het contact normaal aan, maar nu maakt hij geen goed contact en denkt het ding dat je de lade een zetje gegeven hebt. (Opdracht sluiten)
Andersom hoort in gesloten stand het contact aan de andere zijde gesloten te zijn, maar bij jouw blijkbaar kan die spontaan loslaten en denkt hij de opdracht 'openen' ontvangen te hebben.
Remedie: contactspray of contacten rechtbuigen. of palletje terug eraan lijmen.

PS schakelaartje kan ook onder het tandwieltje zitten.

Een andere oorzaak kan ook de klep aan de voorzijde zijn die niet correct op de lade vast zit.

Groetjes van de klas.
:+

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:30
Jezus, we hebben een heel forum van deskundigen. Die overleggen voortaan voor ze je een unaniem antwoord geven ;)
Pagina: 1