Toon posts:

PC crash om vage redenen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week zondag heb ik bij een kennis een pc in elkaar gezet. Ik had eerder al de volgende onderdelen gekocht: Asus A7V333 + RAID, AMD XP1800+, 512MB DDR333, WD 800JB, Creative Audigy Player, Asus V7100 Pro+T, floppy drive en een een Aopen 24x brandertje. Hij had zelf een design-kast met 300 watt voeding gekocht. Toen ik bij hem aankwam, verontschuldigde hij zich al, omdat hij de HDD per ongeluk een meter had laten vallen. Naja, ik denk, toch maar proberen, misschien dat die HDD 't niet doorhad. PC in elkaar gezet en aangezet. De harde schijf maakt 'n niet echt niet-kapotte indruk met het geluid dat 'ie maakt. Maar ok, misschien hoort dat wel bij dat type. Ik zou 't niet weten. Zolang 'n Windows install en 'n scandisk 't overleven, is 'ie goed...toch? Ook Office en andere toebehoren worden netjes geïnstalleerd, dus ik ben tevreden. Soms tussendoor, bij het opstarten staan er wel een paar verticale strepen op het scherm, maar die zijn daarna ook meteen weer weg...

Goed, alles werkt. Nu het Internet nog. In zijn oude pc zat nog zo'n spannend Chello netwerkkaartje en ik wilde tot 't laatse moment wachten met 't overzetten van dat ding. Internet is natuurlijk wel levensbehoefte nummer 1 en die oude pc kan dat nog net aan. Ik schroef die oude kast open, haal de lan-kaart eruit en zet 'm in die nieuwe pc. Ik start die pc op, configureer Internet en zowaar..het werkt. Nu nog de HDD van die oude pc erin (belangrijke bestandjes) en het zaakje is compleet. Even gedaan (ja, master-slave verhaal goed ingesteld) en na het opstarten van het systeem, is het beeld vern**kt. De kleuren kloppen niet echt meer :| Hmm, damn, misschien trekt 'ie die tweede hdd niet, dus ik haal 'm eruit en start 'm opnieuw op. Zo'n fijn blauw opstartscherm van XP met zo'n cryptische foutmelding. WTF! Ik haal die nieuwe hdd eruit en schroef die oude erin. Zet 'm aan en zelfde foutmelding. HDD crash o.i.d. Oude HDD weer in die oude pc geschroefd en die weer aangezet; die doet 't wel nog, gelukkig.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Wat kan het probleem zijn? Videokaart? HDD? Voeding? Ik weet het niet meer... Misschien dat hier iemand 'n soortgelijk probleem heeft gehad...ooit?

Alvast bedankt voor een antwoord, en in ieder geval voor het lezen :+
KtK

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Lees: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen het kan van alles zijn.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
En aangezien het van alles kan zijn, zit ik op 'n forum waar allerlei mensen komen die van alles doen met hun pc en die dus van alle soorten problemen wel wat afweten... Kan 't allicht proberen toch?

Verwijderd

Die HD moet je even testen met de fabrieks software. Is wel te vinden op internet.
Weet je ook meteen of het daar 'misschien' aan ligt.

// Overigens
Is 300 watt tegenwoordig ietswat aan de krappe kant.

// Overigens 2
Niet meteen stressen. Check alles (kabeltjes, pci slotjes) nog even na.. Misschien is er simpelweg iets 'los' in komen te zitten tijdens het openbreken van je systeem.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 13:20 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 13:16:
Die HD moet je even testen met de fabrieks software. Is wel te vinden op internet.
Weet je ook meteen of het daar 'misschien' aan ligt.

// Overigens
Is 300 watt tegenwoordig ietswat aan de krappe kant.

// Overigens 2
Niet meteen stressen. Check alles (kabeltjes, pci slotjes) nog even na.. Misschien is er simpelweg iets 'los' in komen te zitten tijdens het openbreken van je systeem.
valt wel mee, ik heb een t-bird 1000 mhz lopen op een tijdelijke 300 watt voeding.
en kan het zijn dat door die val iets binnenin de hdd beschadigd is :?

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer aard op 28-03-2003 13:34 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

ik heb een AMD XP 1700+ lopen op een 235 watt voeding 8)7 :+
Pagina: 1