db niet meer benaderbaar onder win2000 via netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
allereerst hoop ik dat het topic goed gepost is.

Ik ben bezig met een programma. Dit programma beheert de gegevens van een ander systeem. DMV repliceren worden vervolgens de benodigde gegevens overgezet.

Dit gaat via een modem of via het netwerk. Voorheen stond het programma op een w2k bak en communiceerde het via tcp/ip met een nt4 bak

Nu is deze situatie veranderd w2k communiceerd nu met win2k en nu is de database ineens niet meer bereikbaar.

De informatie die ik terug krijg is een java exceptie, NotBoundException.

Verschilt w2k erg met nt4. Ik dacht dat de netwerkcommunicatie evenwel gelijk gebleven was. Maar blijkbaar zie ik dit verkeerd. Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven... ?

Groetjes

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > PW

Ik denk dat er met die NotBoundException dus iets bedoeld wordt asls "Ken die hele DB nie vinden" , maar ik hoop/denk dat de PW'ers hier meer zinnigs overt kunnen zeggen ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Ik doe helemaal niks met Java, maar is het niet zo dat je een of andere DSN ofzo moet maken zodat je programma weet waar die DB staat enzo?

https://fgheysels.github.io/

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
Klopt....Je moet een url opgeven voor het vinden van de db. Dit wordt ook netjes gedaan en zoals ik al zei werkt dit onder nt4 uitstekend....met de switch naar w2k ging er van alles mis...Vandaar dat ik dit niet in de code zoek, misschien gedeeltelijk, maar meer in de netwerk hoek. Hier zit ineens een verschil als ik een kleine tip heb over wat er kan verschillen...kan ik verder...

[ Voor 35% gewijzigd door yrew op 28-03-2003 13:01 ]

Groetjes

Verwijderd

NotBoundException zal zeer wsl uit de javax.naming package komen en zal dus wel betekenen dat er inderdaad een DSN mist op jouw PC of op de server.

Het zou een hoop helpen als je een stukje code zou posten en zou aangeven hoe het netwerk in elkaar zit, want zo is het zeer lastig helpen :)