[acces 2000] query in keuzelijst

Pagina: 1
Acties:

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zie onderstaande figuur: Een aantal namen zijn onderverdeeld in A tm E. als in de keuzelijst een naam word gekozen, word daaronder in de vakken de informatie weergegeven die bij de betreffende persoon hoort. Ik heb 2 tabellen. Een tabel met de namen en daarachter de letter A, B ,C, D of E. En nog een tabel met gegevens die bij een persoon horen. Deze tabellen zijn gerelateerd aan elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=77063

Ik wil iets veranderen. Namelijk 2 keuzelijsten. De eerste waar je een cijfer kiest (A tm E) En in de tweede keuzelijst moeten alleen de namen ‘A’ komen als dat in de 1e keuzelijst gekozen is.

Nu heb ik 5 query’s gemaakt die de namen uitfilteren in A tm E. Maar ik krijg die query’s niet in een keuzelijst geplaatst zodat daarna in de 2e keuzelijst ALLEEN de namen A komen, en vervolgens beneden ook nog eens de informatie daarvan word weergegeven.

Hoe doe ik dit?

Ik hoop dat iemand er een oplossing voor weet. Is het niet helemaal duidelijk? Vraag dan gerust even…

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
niemand?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Rechtsklik op eerste keuzelijst --> Eigenschappen --> Gebeurtenis --> Bij wijzigen --> [...] --> Opbouwfunctie voor programmacode
Je komt nu in de VBA editor:
Visual Basic:
1
2
3
Private Sub EersteKeuzelijst_Change()

End Sub

Schrijf hier code om de tweede keuzelijst te filteren en te updaten.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:54

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Het kan wel!!!

Ik neem aan dat je voor de Letters een tabel hebt aangemaakt: Laten we deze LetterTabel noemen (LetterID als index).
Ik neem aan dat de personen ook in een tabel staan : PersonenTabel (PersoonID als Index en ook een veld LetterID)

Maar je moet nadat je de 1ste selectie hebt gemaakt, bij de eigenschappen van het veld (afterupdate) een nieuwe query uitvoeren (gewoon als code):

'Set EndCustomerID Combo to Value of CustomerID
PersoonID.RowSource = "SELECT [PersonenTabel].PersoonID " & _
"FROM [PersonenTabel] WHERE [PersonenTabel].LetterID = " &_
Me!LetterID.Value & " ORDER BY [PersonenTabel].PersoonName;"

PersoonID.SetFocus

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!