[Outlook XP] Verzenden/Ontvangen status

Pagina: 1
Acties:

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Omdat dit topic is gesloten en ik nog steeds geen oplossing heb voor het tikkie irritante outlook probleem, hier nog maar een poging. ;(

En oja, ik zal maar weer ff aangeven dat ik AL GEZOCHT HEB MET GOOGLE EN GOT SEARCH, want anders gaat er natuurlijk weer iemand zeuren. |:( :Z

In MS Outlook XP heb ik bij verzenden/ontvangen het statusvenster op "altijd verbergen" ingesteld. Toch verschijnt hij af en toe, ook al gaat het verzenden/ontvangen gewoon goed. Weet iemand hoe dat komt en of er iets aan te doen is? :?

offtopic:
:( En waag het niet te zeggen dat dit topic in de huiskamer thuishoort, want dat is onzin!

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Was dat andere topic gewoon een andere manier om een antwoord op deze vraag te krijgen??

Heb je outlook XP al een keer opnieuw geinstalleerd?

[This is what you get when you mess with us]

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Ruzor schreef op 28 March 2003 @ 11:57:
Was dat andere topic gewoon een andere manier om een antwoord op deze vraag te krijgen??

Heb je outlook XP al een keer opnieuw geinstalleerd?
Euhm, installatie is nogal "vers" (2 weken oud) en mijn collega heeft precies hetzelfde probleem.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
misschien stom van mij maar wat is het probleem daarmee?
bij mij gaat ie 90% van de tijd geminimaliseerd maar af en toe krijg je een popup (meestal als ik outlookxp afsluit daar ie dan een automatische retrieve/send doet)

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
thoth schreef op 28 March 2003 @ 12:07:
misschien stom van mij maar wat is het probleem daarmee?
bij mij gaat ie 90% van de tijd geminimaliseerd maar af en toe krijg je een popup (meestal als ik outlookxp afsluit daar ie dan een automatische retrieve/send doet)
Nou, dat ding komt dus spontaan naar de voorgrond terwijl ik in een hele andere applicatie aan het werk ben. 't Is gewoon irritant en het hoort niet. Gelukkig is het niet te vaak. Mijn collega heeft er af en toe meer last van.

Verwijderd

Ja, heb er ook last van. Denk dat het bij komt omdat als ik outlook minimaliseer het in de systray komt, niet in de taskbar (heb dat met een speciala proggie zo gedaan). Als outlook geminimaliseerd in de taskbar staat hbe ik er geen last van, maar dan staat het ene beejte in de weg.

Ik hoor dat in de nieuwe office de optie om outlook naar de systray te verplaatsen in zit, dus dan zal deze probleem dan ook wel opgelost zijn. :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

send/receive dialog box - won't go away Outlook XP
- close Outlook
- backup the registry
- delete the following key in registry and recreate it :

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MICROSOFT\OFFFICE\10.0\OUTLOOK\PREFERENCES.
The key is a DWORD called SyncDlgSuppress and should have a value of 1
Met als reply daarop
My God...I think thats it! I, like the original poster, have been going nuts over this problem. It is sooo distracting. I deleted that dword value, restarted outlook, checked the 'dont show this dialog.." box, which recreated that value...and voila! No more send/receive dialog.

Thank you whoever you are!
Zie dus ook: Outlook 2002 Send/Receive Progress Dialog.

De DWORD waarde van de betreffende sleutel dus verwijderen (na backup te hebben gemaakt van register :P) en vervolgens opnieuw vinkje aanzetten :).

[ Voor 6% gewijzigd door Compubiter op 28-03-2003 12:31 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb ook al heel lang hetzelfde probleem

ik vind het wel raar dat je daarvoor eerst je registry moet editen omdat het anders niet kan.

Mijn rig

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Het is gewoon een registersetting, in HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MICROSOFT\OFFFICE\10.0\OUTLOOK\PREFERENCES moet je MinToTray op 1 zetten om outlook naar de systray te laten minimaliseren. Alleen als je dat gedaan hebt, verschijnt dat statuswindow af en toe. Als je die hele PREFERENCES key wegmikt, dan gaat MinToTray ook weer uit, dus dan is het probleem natuurlijk opgelost. Het kan best dat Microsoft van dit probleem afweet, en dat het daarom nog niet in outlook zelf instelbaar is.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Het gaat alleen om de DWORD-Waarde, niet om de complete PREFERENCES-key ;).

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Compubiter schreef op 28 March 2003 @ 12:35:
Het gaat alleen om de DWORD-Waarde, niet om de complete PREFERENCES-key ;).
Helaas, werkt niet... sterker nog: gelijk erna kreeg ik weer dat statusventertje voorgeschoteld!

Pagina: 1