Toon posts:

Probleem GeForce 2 Mx-400 64MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Club3d Nvidea GeForce 2 Mx-400 64MB TV-out. Deze draait goed onder XP Pro, hij wordt nl. gewoon herkend en kan met fatsoenlijk beeld bv. dvd's afspelen. Maar zodra ik het enige spel wat ik speel; cs, wil draaien herkend cs geen openGL. Nu heb ik al tal van drivers geprobeerd. Maar bij de ene blijft het beeld knipperen en bij een ander loopt hij vast in windows. Maar niet in cs als dat eenmaal draait. Ik heb al in tal van forems gezocht maar de meest waarschijnljke oplossing die ik kan vinden is dat de detonator driver welke ik nodig heb, de verouderde 23.11 is omdat deze nog niet gemaakt werd voor de GF3 en 4. Maar zo ja, als dit de oplossing waar kan ik deze dan downloaden?

Ik heb niet zo'n zwaar systeem, maar ik neem aan dat je dat niet nodig heb voor alleen cs en wat office en Acad applicaties: Celeron 1700, 256MB RAM wat draait onder XP pro.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb is om zodra ik het spel ga spelen de huidige driver te installeren en na het spelen weer te uninstalleren.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
Maar zodra ik het enige spel wat ik speel; cs, wil draaien herkend cs geen openGL.
Moet dat herkent worden dan? Die optie staat nog altijd op enabled of ben ik nu krom?
Ik heb al in tal van forems gezocht maar de meest waarschijnljke oplossing die ik kan vinden is dat de detonator driver welke ik nodig heb, de verouderde 23.11 is omdat deze nog niet gemaakt werd voor de GF3 en 4. Maar zo ja, als dit de oplossing waar kan ik deze dan downloaden?
www.guru3d.com Maar met wat zoeken had je dat ook zelf kunnen vinden he ;).
En ik kan CS ook spelen met een GF2MX op een P2 400 op XP pro, dus voor jou systeem zal dat niet zo'n probleem zijn denk ik :).

tvw

Verwijderd

Driver 23.11 vind je op Guru3D Download ook de laatste versie van OpenGL van: http://www.opengl.org/ :)

Ik vind dit niet passen op V&B omdat jou kaart volgens jou perfect werkt. Onderwerp=Counter Strike dus lijkt mij dat dit moet moven -> SPV :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 13:30 ]

Verwijderd

move VB --> SPV ;) :P :o :)

edit : hmm had wel ff titel aan kunnen passen :o

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 14:08 ]

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Hier werk een Pine GF2 MX400 (PCI) gewoon goed onder win XP Pro. Drivers zijn 41.XX geloof ik...OpenGL wordt wel ondersteunt in cs..

Ja doe maar.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het! Ik had er een zootje gedownload en uiteinderlijk bleek dat de 21.83 het gewenste resultaat gaf :D........en dat terwijl ik in de winkel waar ik hem gekocht heb de 30.82 bij heb gekregen, welke nu dus doormidden gaat. Bedankt.

Verwijderd

ShotGun schreef op 28 March 2003 @ 11:58:
[...]

Moet dat herkent worden dan? Die optie staat nog altijd op enabled of ben ik nu krom?

[...]

www.guru3d.com Maar met wat zoeken had je dat ook zelf kunnen vinden he ;).
En ik kan CS ook spelen met een GF2MX op een P2 400 op XP pro, dus voor jou systeem zal dat niet zo'n probleem zijn denk ik :).
Guru 3D jah, maar wat ik wil weten is hoe jij XP Pro op een P2 400 draaiend krijgt :>

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 19:21:
[...]

Guru 3D jah, maar wat ik wil weten is hoe jij XP Pro op een P2 400 draaiend krijgt :>
Is dat zo moeilijk dan :? :>. Eerst zat er 64MB ram in, toen was het echt retetraag. Maar nu met 384MB loopt het toch redelijk soepel hoor :).
Ik cheat ook eigenlijk een beetje, want hij is stiekum overgeclockt op 412Mhz :o.

Op mijn router staat ook XPpro, en dat is een P133 met 128MB edo 8)7. Opstarten gaat traag, maar als ie eenmaal opgestart loopt ie als een trein 8) :P.

Ik wou op de comp van mijn ma ook nog XPpro zetten (486DX4 100Mhz, 56MB ram), maar toen begon hij te zeuren dat XP een Intel Pentium processor of sneller nodig had :( 8)7.

Mijn conclusie: XP heeft niet veel proccessor kracht nodig, vooral geheugen. Op oude comps draait XP iid voor geen meter, maar dat komt doordat ze bijna altijd weinig geheugen hebben, alleen de proc krijgt altijd de schuld voor de traagheid :( (8> B).

edit:
Damn dit is SPV zie ik net, we gaan wel een beetje offtopic :P

[ Voor 20% gewijzigd door iets op 29-03-2003 19:32 ]

tvw

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 19:21:
[...]

ik heb hier winXP Pro + SP1 op een AMD300 met 196 ram draaien... loopt netjes

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-02 12:53
Probeer de nieuwste nVidia drivers eens, daar zit de OpenGL driver bij -> www.nvidia.com :)
Pagina: 1