Toon posts:

GF4MX integrated (MSI K7N2G-L)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(hoort dit bij MoBo of bij Videoplanken?)

Bij installeren van mijn AC5.1 integrated (Realtek) had ik hetzelfde probleem. Na installeren van de bijgeleverde drivers wordt de chipset niet herkent, en krijg ik het beloofde 'extra' tabblad niet te zien bij de optie's. Dit probleem is opgelost door de Realtek-drivers te downen en WinXp die te laten slikken. (tip hier van tweakers.net en t werkt perfect).

Gisteren Video-out/Scart gekocht en wil ik de video-out uitproberen.

Hier hetzelfde probleem. Volgens mijn MSI-boekje moet er na het installeren van mijn TV-OUT-bracket een extra tabblad zichtbaar zijn, waar ik kan aangeven dat er een tv aan de TV-out zit.

Maar die komt er niet.

Nieuwste drivers van Nvidia gedownt/installt, extra optie's maar geen toewijsmogelijkheid voor een tv.

Ik zie dus op dit moment een zwart/wit beeld op tv.

Heeft iemand anders mbv dit geintegreerde video-kaartje TV-out kunnen bewerkstelligen?

TyZ

Verwijderd

Topicstarter
Laatste Up, niemand die hier wat over te zeggen heeft?
:+

Verwijderd

Welke drivers heb je precies geprobeert? Neem eens een ouderen, bijvoorbeeld 41.09. Die staat wel op www.guru3d.com . Je oude drivers eerst wel ff netjes verwijderen.

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 10:32:
Welke drivers heb je precies geprobeert? Neem eens een ouderen, bijvoorbeeld 41.09. Die staat wel op www.guru3d.com . Je oude drivers eerst wel ff netjes verwijderen.
herstel: nieuwe verwijderen oudere installeren :+ :P

Verwijderd

senater schreef op 30 March 2003 @ 10:37:
[...]

herstel: nieuwe verwijderen oudere installeren :+ :P
Daarom stond er ook: Oude drivers eerst netjes verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb v3.3 Bios geflashed, heb 43.45, 41.13 en 41.09 drivers geprobt, maar nix werkt. Ik baal hier eerlijk gezegd wel van. Koop deze MoBo omdat ik dan ac5.1 en video-out integrated heb. En met de bijgeleverde drivers geen van beide. Met de drivers van Realtek nu wel Ac5.1, maar nVidia helpt me niet verder met mijn Video-out. (btw winXP, SP1)

Mijn TV is nu meer een soort van 2de bagger monitor waar ik zwart/wit bagger kwaliteit zie, en wanneer ik divx afspeel, blijft t allemaal lekker zwart! :(

Echt irritant, nieuwe MoBo, maar t geeft niet wat ze me beloven. Is er eventueel iets verrot op mijn MoBo, en is daar een test voor te doen?

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
he dat je tv z-w is komt waarschijnlijk doordat je tv het signaal van je comp niet herkent, het probleem heb ik zelf ook en ik heb het niet kunnen verhelpen. Dat je tijden DivX films geen beeld hebt komt doordat er geen DivX gespeeld kunne worden, althans dat heb ik een keer ergens zien staan (volgens mij hier in deze forum)

maar dan toch nog veel succes

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn TV out is zwartwit maar werkt verder perfect. Het ligt niet aan de kabel of TV (TV kleurt wel vanaf een andere comp). Ik heb er heel lang aan zitten kloten, maar zonder effect. :(

Dus als iemand een oplossing heeft, graag :P.
Jilvoos schreef op 30 March 2003 @ 17:22:
he dat je tv z-w is komt waarschijnlijk doordat je tv het signaal van je comp niet herkent, het probleem heb ik zelf ook en ik heb het niet kunnen verhelpen. Dat je tijden DivX films geen beeld hebt komt doordat er geen DivX gespeeld kunne worden, althans dat heb ik een keer ergens zien staan (volgens mij hier in deze forum)

maar dan toch nog veel succes
Nee, dat heeft niks met herkennen te maken, dan staan alleen je overlay instellingen verkeert :P.

tvw

Verwijderd

Ik heb ook een K7N2G-L, tv-out werkt perfect. Ik heb gewoon de standaarddrivers geinstalleerd.

Ik gebruik trouwens wel de composite-uitgang, wanneer ik naar beeldscherm eigenschappen ga (WinXP)--->geavanceerd, heb ik gewoon een tabblad nView waar ik kloon als modus selecteer.

Begrijp ik uit jouw verhaal dat jij dit tabblad niet hebt??

Let ook op dat je in je bios ook instellingen hebt voor de TV-out, kijk eens hoe deze geconfigureerd staan.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb ook zo'n mobo, de TV-out is prima (met kleur). Wel staat hij standaard op NTSC, dus dat moet je veranderen. Ik heb W98, daarmee lukt het dus wel. In de taskbar staat een icon voor Nview. Je kunt dat gebruiken en naar Display settings gaan, of via Control Panel. Kies Advanced en dan Geforce 4 MX Integrated GPU. Je krijgt nu een extra window en kies nView display mode. Kies Clone, en je krijgt nu twee displays. Kies Device settings en dan Select Output device. Bij Format zal iets met NTSC staan, kies Change Format en maak er PAL van. Dan zou hij het moeten doen.

[ Voor 60% gewijzigd door Polaris op 30-03-2003 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 20:15:

Begrijp ik uit jouw verhaal dat jij dit tabblad niet hebt??

Let ook op dat je in je bios ook instellingen hebt voor de TV-out, kijk eens hoe deze geconfigureerd staan.
Mijn probleem is dus nadat ik TV-OUT-connecter bevestigd heb, NIET die tabblad krijg! Dus kan ik niet aangeven wat ik wil!!: dat er een TV aan zit.

Ik heb mijn BIOS nagekeken (voor de 20ste x) en ik kan nauwelijks wat instellingen doen... alleen maar zeggen dat ie auto/disabled zijn grafische kaart vindt.

Ik ga waarschijnlijk terug naar de winkel...., op het msi-forum wordt soms wel eens gesproken over het merk geheugen wat gebruikt wordt. Een deel van je geheugen (32Mb) wordt toegewezen aan je grafische kaart. Ik gebruik Dane-Elec 2700 (2x-256). Wat gebruiken jullie?

Verwijderd

Hmm.. volgens mij hoeft het niet eens uit te maken of je de TV-out connector nu wel of niet hebt aangesloten. Die TV-out chip zit nu eenmaal gewoon op het mobo dus zou die daar drivers voor moeten installeren. (en dus automatisch nView)

Het enige wat ik je nog zou kunnen aanraden is een clean-install van XP, en vervolgens de originele drivers vanaf de MSI CD-rom installeren, heb je dan nog steeds geen tv-out mogelijkheden zou er inderdaad iets met de hardware aan de hand kunnen zijn.

Ik gebruik Samsung PC-2700 256 MB (1*) geheugen, bij de winkel waar ik het MOBO vandaan heb is mij verteld dat vooral Kingston in combinatie met de K7N2G problemen kon opleveren, en dat men ook negatieve ervaring had met dit MOBO en dual-channel memory met geheugen van verschillende producenten.

Het lijkt me echter sterk dat je TV-out problemen te maken hebben met het geheugen, dat zou zich naar mijn mening alleen uiten in stabiliteitsproblemen.

Verwijderd

Topicstarter
OK zet er maar een slotje op..
problem solved!

Het is mijn stomme fout, lag niet aan drivers/bios/geheugen ed...

Hoe dan ook, ik pomp nu composite beeld door mijn S-video-beeld. Beeld is OK.
Alles is OK...

laat ik dit zeggen, een Jackplug = geen Tulpie! :+
en laten we t daar maar op houden!

thx all...
Pagina: 1