Toon posts:

FTP server draaien onder PC die aan een router hangt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis mijn kabel verbinding gedeeld met een hardwarematige router hier hangt een Win98 systeem aan van mijn vader en mijn pc met WinXp SP1.

Nu wil ik aan mijn PC mijn oude Pentium 200 MMX aan hangen en hier Win2k opzetten en een ftp/webserver gaan draaien.

Het portforwarden op de router dat lukt me nog wel maar ik denk niet dat het MICS protocol gaat werken omdat mijn PC al een 192.168.0.x IP heeft en hij dus met een melding komt van het ipadres 192.168.0.1 is al in gebruik(door mijn router).

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik waar instellen om er dus voor te zorgen dat de Pentium die aan mijn systeem komt te hangen het internet op kan?

Situatie is dus nu als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~jaap/Pics/tekening.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 12:34 . Reden: Plaatje ;) ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
:?
Gewoon een 192.168.0.* adres opgeven wat nog vrij is.
Dan poort 21 op je router doorrouten naar dat ip-adres ?
Of zien ik het verkeerd ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:48

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik zie je probleem niet echt. Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar je kan toch gewoon een vrij IP aan je PC toekennen en dan port 21 routen naar het adres van je PC??
Zo heb ik het iig aan de praat gekregen :)

(edit)
Heb het verhaal dus verkeerd begrepen :p
(/edit)

[ Voor 26% gewijzigd door L_Jinx op 28-03-2003 15:01 ]

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54
Je zult inderdaad ervoor moeten zorgen dat je port 21 doormapt naar het interne ip van de pc.

Linkje Het Grote Poortmappingsverhaal

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
hij moet dus ook nog jouw pc voorbij, die ICS draait naar de p200
(kan hij niet gewoon achter de router)
ics moet dus de poort nog een keer doormappen

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~jaap/Pics/tekening.jpg

Router heeft dus intern het IP: 192.168.0.1
Me pa zen Pc IP: 192.168.0.2
Mijn PC: 192.168.0.3

Nu zit er dus nog een tweede netwerkkaart in mijn PC die dus aangesloten staat met de pentium.Als ik deze tweede netwerkkaart met MICS wil gaan instellen komt XP met de melding dat het IP 192.168.0.1 al ingebruik is, en dat klopt.

Hoe moet ik dit nu instellen want die pentium moet nu zeg maar denken dat hij direct op het Internet zit en mijn PC moet dus als server draaien voor de pentium.

En BTW poortmappen lukt me wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 11:35 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 14:02

MBV

Als ik mij niet vergis heeft die sitecom een 4-port switch. So why bother?! Gewoon aan de sitecom hangen!

Als je dat niet wilt, kan je dan uitleggen waarom je met 2 netwerkkaarten een router achter een router wilt zetten? En waarom je niet op de pentium-bak je IP hard wilt instellen op 192.168.0.10 oid?

• Loran
je moet iig de pentium 200 instellen met een ander adres (om problemen voor te zijn)
je xp bak moet dus eigenlijk wat binnenkomt op poort 21 doorsturen. (ik heb geen id hoe ben geen ICS fan)
kan je niet bridge connections doen in winXP

Verwijderd

Topicstarter
Dit wil ik niet omdat de kabel voor me PC boven net helemaal mooi af is gewerkt en me vader het niet leuk gaat vinden om er nog een gat door het plafond heen te boren.

Ik weet dat het allemaal onhandig is maar ik wil gewoon weten ofdat het mogelijk is.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 11:55 . Reden: Typo's ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 14:02

MBV

Als je kabel niet te lang is, en 8-aderig, kan je de kabel dubbel gebruiken. Als ik me niet vergis in de getallen, gebruikt je netwerkkabel alleen de draadjes 1,2,3 en 6. Kan je die kabel dus dubbel gebruiken. Maar als ik het goed zie moet hij het ook gaan doen als je je IP handmatig instelt op .5 oid.

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 11:43:
Dit wil ik niet omdat de kabel voor me PC boven net helemaal mooi af is gewerkt en me vader het niet leuk gaat vinden om er nog een gat door het plafond heen te boren.

Ik weet dat het allemaal onhandig is maar ik wil gewoon weten ofdat het mogelijk is.
Je kunt een UTP splittertje kopen dat functioneert als een hub. En die sluit je aan
op de UTP-kabel die in je kamer binnenkomt. Dan hoef je ook geen nieuwe kabel te trekken.

......

Verwijderd

Topicstarter
MBV:

Hmm.... die kabel dubbel gebruiken? Mkeej zou kunnen.

En ik heb nog niet veel kunnen proberen, ben er gsiter mee begonnen mar bij het installeren van win2k op de pentium moest ik naar kennis toe PC maken :O en ik zit nu op stage dus ga er iig vanavond en in het weekend mee aan de slag. Ik zal het hier ook zeker posten als het me gelukt is en hoe het dan gelukt is.

Iig al vast bedankt voor jullie snelle reactie's had niet verw8 dat dat al zo snel zou gebeuren :9 .Nieuwe vruchtige ideeën of eigen ervaringen met dit soort situaties zijn nog steeds welkom :P

Mouse:
Ja okey, maar ik wil niet gierig doen ofzow maar ik heb nu die extra netwerk kaart en crosslink kabel thuis liggen en is het daarmee niet mogelijk ofzow?

Loran:

Ga ik vanavond dus uitproberen. :P

Bedankt voor de reacties. Als het niet lukt of wel is gelukt post ik het hier. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 11:58 . Reden: Reactie's ]

• Loran
werkt het niet al gewoon dus dat ICS al poort 21 gewoon doormapt, dus als je een ander niet in gebruik ip adres neemt op de pentium

Verwijderd

poort 21 doormappen bij de instellingen voor de virtuele serer :)

das alles...

je had beter ff het poort mappings verhaal kunnen lezen en googlen

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch niet alleen poortmappen dacht ik zo.

Omdat ik namelijk ook niet weet/wist hoe dat ik die Pentium en mijn PC moest instellen en ook omdat ik herhaaldelijk heb gezegd dat ik weet hoe dat ik moet poortmappen. Dus vandaar dat ik dit topic heb gemaakt.

Ik zie niet in waar ik de fout in ben gegaan. :7

Maar omdat je het zo lief vraagt en omdat ik hier op stage toch geen zak te doen heb. Zal ik het Poortmapping verhaal nog wel een keer doorlezen B)

Steeg:

Jesus Steeg lees jij de andere post wel ofzow? Kijk eens 2 posts van mij terug en kijk daar mijn antwoord.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 12:55 . Reden: Reactie Steeg ]

Verwijderd

je hebt trouwens nu 2 routers achter elkaar.. een hardware en een software.. je kan het beste je P1 direct aan je hardware router aansluiten!

• Loran
ehm (joh)
maaruh daar heeft hij al de argumenten voor gegeven, het zal idd vertraging opleveren maarja

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De oorzaak is op zich simpel. Microsofts ICS wil aan de interne kaart (naar de P1) standaard het adres 192.168.0.1 geven (en dat is voor zover ik weet niet te wijzigen) en dit adres bestaat al op de "externe" verbinding. Wil je perse ICS gebruiken dan zul je de router, je eigen pc eb die van je pa in een ander subnet moeten hangen.
Een veel simpelere oplossing, en in deze situatie IMHO de juiste is het gebruik van een network-bridge configuratie op jou machine. Hierdoor lijkt de P1 gewoon in hetzelfde subnet te hangen als de rest van de pc's. Hoe het precies werkt en hoe je het moet configureren vind je terug in de help van Windows XP. Ik weet niet of dit ook op Windows XP home werkt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Ohw kijk,

Ik heb Windows XP Prof. SP1 BTW maar idd dit is wel een interressante optie. :) Ik zal er zekers naar kijken. Heb dit weekend geen tijd gehad ffs :'( ik post mijn vooruitgang nog wel :/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke het werkt heb op me pentium WIn2k Server Advance draaien daar heb ik een Terminal server draaiende zodat ik met mijn PC daar gewoon heen kan gaan zeg maar.

Hierna heb ik zoals gezegd de 2 LAN verbindingen gebridged
Hierna nog wat gepield met het PoortFwden en het werkte :)

Iig bedankt voor al jullie reacties had het niet zonder jullie wijs en doeltreffend advies kunnen voltooien :)

_/-\o_
Pagina: 1