Toon posts:

[Win2k] CPU load 100% bij geluid en web *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
Weet er iemand toevallig wat er mis zou kunnen zijn met mijn (nieuw geïnstalleerde) Windows 2000 prof. systeem als je het volgende leest:

Als ik geluid af wil spelen (mp3, AVI, Flash op website) dan schiet mijn CPU-load naar 100% en reageert de computer ongeveer 5 seconden helemaal niet. Mijn muis schiet met grote schokken heen en weer als ik hem beweeg.

Dit gebeurt overigens niet alleen bij het afspelen van geluid, ook als ik bijvoorbeeld bij Yahoo mail inlog dan reageert mijn systeem ook een paar seconden niet...
Voor de rest draait mijn systeem prima!

Iemand een idee? Dankjewel!

Sendermen

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
hmmm en wat voor systeem heb je dan ?

Verwijderd

Zijn alle update's en service pack's geïnstalleerd?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Topictitel aangepast. 'Windows 2000 probleempje' zegt wat weinig :+

Geef even aan welk proces de CPU zo bezig houdt, zie de task manager. Als je het proces weet, is de kans vrij groot dat hier, op support.microsoft.com of op google zoeken dat proces plus 'cpu load' een hoop tips geeft :)

En zie hierboven: wat voor systeem is het, heb je alle patches binnen en daarnaast: heb je de juiste drivers?

edit:
Welkom op GoT!
Wat uitleg over topictitel etc staat o.a. hier en hier

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 28-03-2003 10:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Hoe maak je verbinding met Internet ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb service pack 2 geïnstalleerd. Moet ik er dan nog meer installeren?
Als ik bijvoorbeeld Yahoo mail check Internet Explorer zuigt alle CPU load op.
Als ik vanuit Explorer een MP3 dubbelklik gebruikt Explorer alles.

Ik heb twee geluidskaarten: een Sound Blaster PCI 128 en een Audiowerk 2.
Maar omdat ik bij Yahoo ook problemen heb zou het ook kunnen zijn dat het niet aan mijn geluidskaart ligt....

Dankjulliewel!

Sendermen

P.S. Sorry voor topictitel, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
k ga i.i.g. service pack 3 ff downloaden....ik had niet goed gekeken en de mensen van creative hadden me verteld dat ik SP2 moest downloaden.

Sendermen

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak verbinding met een LAN (cable modem).

Verwijderd

Topicstarter
Nee, service pack 3 installeren heeft niet geholpen.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het werkend gekregen!
Dat is nou altijd zo, op het moment dat je denkt, nu is het genoeg....

Ik vond bij mijn device manager als ik "view by connection" selecteerde op hetzelfde IRQ als mijn Sound Blaster PCI een Ensonic ISA kaart die op de een of andere manier daar spontaan ontstaan is! Deze kaart heb ik helemaal niet, en deze stond ook niet bij devices. Toen ik deze eruit haalde en opnieuw opstartte wilde hij wel! Een of ander naar conflict dus!

Yahoo laadt nu ook gewoon snel en mijn kaart draait als een tiet! Bedankt voor de hulp!

en hierbij dus voor alle anderen die problemen hebben met de PCI 128 kaarten de zoeken in het forum:
zorg dat je de goede drivers hebt, alleen PCI 128 is vaak niet genoeg, er zijn meerdere types, ik heb de ct4700 waarvan sommigen zeggen dat hij niet meer ondersteund wordt door creative, maar die nu uiteindelijk toch werkt!
Pagina: 1