"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
De meeste editors gebruiken inderdaad simpelweg otextVlak.innerText += sSmiley, het is echter prima mogelijk om de locatie van de cursor te achterhalen in een textarea.. Ik ga het je niet vertellen maar kijk maar ff op msdn.microsoft.com of www.dynamicdrive.com..
Hou je er overigens wel rekening mee dat de smiley in een textarea niet echt als afbeelding getoond kan worden? (Tenzij je een browsercheck doet en bij IE5+ clients een SPAN op CONTENTEDITABLE zet..)
Hou je er overigens wel rekening mee dat de smiley in een textarea niet echt als afbeelding getoond kan worden? (Tenzij je een browsercheck doet en bij IE5+ clients een SPAN op CONTENTEDITABLE zet..)
Dat laatste lijkt me echt logisch!dominic schreef op 28 March 2003 @ 10:31:
De meeste editors gebruiken inderdaad simpelweg otextVlak.innerText += sSmiley, het is echter prima mogelijk om de locatie van de cursor te achterhalen in een textarea.. Ik ga het je niet vertellen maar kijk maar ff op msdn.microsoft.com of www.dynamicdrive.com..
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
http://www.codebase.nl/index.php/command/viewcode/id/189
werkt ook in Mozilla; iets soortgelijks wordt ook hier op GoT gebruikt
werkt ook in Mozilla; iets soortgelijks wordt ook hier op GoT gebruikt
Intentionally left blank
Verwijderd
Het werkt anders nog niet voor Mozilla (1.3) op GoT.
Vroeg me nog iets af:
if (target.selectionStart != undefined)
Moet dat niet zijn:
if (target.selectionStart != 'undefined') of misschien nog beter: if (typeof target.selectionStart != 'undefined')
Vroeg me nog iets af:
Moet dat niet zijn:
if (target.selectionStart != 'undefined') of misschien nog beter: if (typeof target.selectionStart != 'undefined')
Werkt binnenkort ook voor GoT in MozillaVerwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 12:48:
Het werkt anders nog niet voor Mozilla (1.3) op GoT.![]()
Vroeg me nog iets af:
Moet dat niet zijn:
De typeof methode is inderdaad wat netter, maar voor zover ik weet is undefined gewoon een toplevel property, dus is de afvraging op zich niet fout...
Intentionally left blank
Verwijderd
Hmm, je hebt gelijk:
alert(document.selectionStart==undefined); geeft foutmelding in IE(5), Mozilla geeft true.
alert(typeof document.selectionStart=='undefined'); geeft true
alert(document.selectionStart=='undefined'); geeft false
Ik dacht dat, omdat IE de mist inging, het niet mocht. Maar goed, Mozilla kan het wel, dus ligt het aan IE.
Zoeken naar: javascript undefined top level property heeft mij iig weer verder geholpen.
alert(document.selectionStart==undefined); geeft foutmelding in IE(5), Mozilla geeft true.
Ik dacht dat, omdat IE de mist inging, het niet mocht. Maar goed, Mozilla kan het wel, dus ligt het aan IE.
Zoeken naar: javascript undefined top level property heeft mij iig weer verder geholpen.
Dat ligt dan aan IE5, want IE5.5 en IE6 geven op alert(document.selectionStart==undefined); gewoon true zoals verwacht.Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 13:50:
Hmm, je hebt gelijk:
Probleem is dus dat ik geen directe beschikking meer heb over oudere IE versies zodat ik niet altijd in lagere versies kan testen. De typeof methode is dus wat vriendelijker voor oudere browserversies; ik zal het onthouden
Intentionally left blank
Pagina: 1