Goal Directed Design, ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ik vraag me af of er hier mensen rondlopen die ervaring hebben met "goal directed design"

Hoewel deze methodiek zich voornamelijk richt op de ontwikkeling van software denk ik dat het ook zeker kan werken bij het ontwikkelen van websites.
Mijn vraag: werk je bij een bedrijf die op deze manier werkt, hoe bevalt dit, praktijkvoorbeelden, etc. etc. etc.

Eigenlijk ben ik gewoon opzoek naar mensen (designers) die ervaring hebben met deze manier van werken.

iemand?

Voor iedereen die denkt what the f*ck? goal directed design...

Flickr

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hmm, daar ging vast die meeting over, waaronder ik me heb uit weten te wringen ;)

maar de terminologie was me nog niet bekend, het is een interessante these, een beetje een anti-these van doorgeslagen (nielsen-)usability (op basis van 'false goals') bruikbaarheid enkel als en technisch oplosbare vraag zien, anders dan een breder conceptuele.

overigens is het artikel opvallend oud (1996).
ik gebruik hier Notes6, en moet zeggen dat de kalender functionaliteit daar redelijk dezelfde fouten bevat die de schrijver daar al aangaf.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
inderdaad opvallend oud, maar persoonlijke vind ik het erg intressante content, Cooper schrijft ook leuk: The inmates is dan ook zeker een aanrader...

..nu nog iemand die het ook in de praktijk heeft toegepast :)

Flickr