[javascript] open window vs popupkiller

Pagina: 1
Acties:

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb een klein probleempje.

Ik heb gebruik gemaakt van het volgende scriptje

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script language="javascript">
function vest(url)
{

var Window =window.open(url,"name","scrollbars=no,resize=no,
menubar=no,width=444,height=300,left=50,top=50");

}
</script>

Nu kom ik in conflict met pop up killers waardoor het window niet wil openen.

Ik kom er niet uit hoe ik dit tegen kan gaan en ben met de site die ik gemaakt heb helaas erg afhankelijk van de windowtjes :(

heeft iemand ervaring met dit probleem en misschien ook de oplossing voor dit probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door shakkie op 28-03-2003 10:01 . Reden: dit WAS een layout killer ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Bij het programma wat die popup killers draait instellen dat ze wel JS access mogen geven aan de linkjes waar je zelf op klikt, en dus alleen de popups killen die onload worden aangeroepen..

Is een begin lijkt me :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• shakkie
Ja dat begrijp ik, alleen is het juist het probleem dat andere viewers (de doelgroep is de wat oudere mens...) de pop up niet wordt weergegeven. Vandaar mijn vraag..

• Willem
huh :?

Je maakt een website voor een bepaalde doelgroep. Oudere mensen.
Als die de popup willen openen, moet dat niet kunnen?

melp?

Be more specific please.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

crisp

Devver

Pixelated

Mensen die een popup blocker hebben draaien zullen zelf vast ook wel weten hoe ze die moeten configureren cq uitzetten. Je zou misschien nog wel een melding kunnen geven ophet moment dat je popup geblokkeerd wordt (weet niet of dit altijd werkt):
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
function vest(url)
{

var popupWindow =window.open(url,"name","scrollbars=no,resize=no,
menubar=no,width=444,height=300,left=50,top=50");
    if (!popupWindow) alert('Zet uw popup blocker uit om de pagina te kunnen zien');

}

(je popup Window noemen is trouwens niet zo slim omdat het erg veel op de naam van het standaard object window lijkt)

Intentionally left blank

• shakkie
Sorry voor de onduidelijkheid,

Het is juist de bedoeling dat die pop upjes wel opengeklikt kunnen worden.
wanneer er een linkje aangeklikt wordt met daaraan de link javascript:vest('blaat.html') dient deze zichtbaar te worden op het scherm van de bezoeker. Het probleem is juist dat het wel moet maar niet lukt doordat er tegenwoordig een heleboel pop up killers actief zijn. Ik wil dat op de een of andere manier omzeilen zodat mensen de hele website inclusief "pop ups" gewoon kunnen bekijken.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Tja, een popupkiller doet precies wat de naam zegt, popups killen :D daar kan je niet "omheen" nee, dat zou het hele principe om zeep helpen. Ik zou ook als ik jou was gewoon proberen geen popups te gebruiken, maar da's een heel ander verhaal. Zet het anders gewoon ergens neer; "deze site maakt gebruik van popups. zet je killer ff uit" ... :{

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Willem
Precies.

Vind 't zowieso een beetje onzin een popup killer, en helemaal als je 'em dus zo ingesteld hebt staan dat zelfs de linkjes waar je notabene zelf op klikt niet worden geopend omdat er toevallig gebruik word gemaakt van Javascript.

• shakkie
Ik denk dat ze een beetje zijn doorgeschoten met het beveiligen van de internet gebruikers. De pest is dat er gewoonweg geen bestelling of wat dan ook te plaatsen is via deze website zonder pop -up...

• Willem
Dat wil ik best weerleggen hoor, als je wilt ;)

ok misschien niet in jouw project

[ Voor 32% gewijzigd door Willem op 28-03-2003 10:26 ]

• shakkie
hahaha, ik denk dat we nu een beetje van het onderwerp afwijken....
Jullie zeggen dat er geen methode is om de pop up killers te omzeilen? want in dat geval ga ik over tot een bestelsysteem zonder pop ups.... kost ff wat tijd maar dan heb je ook wat :)

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22
Ik weet niet of je er wat aan hebt.

self.resizeTo(400,300)
</script>

Zo kom je wel door een popup killer heen als je een nieuw venster laat openen.

• shakkie
Dat zou kunnen werken maar is dat een scriptje wat ik gewoon boven aan de pagina`s zet? Hoe moet ik dat zien?

• enermax
Ja gewoon in de pagina die moet pop uppen. Misschien dat iemand weet hoe je met een script de bars kan weghalen. Ik ben noob hierin.

[ Voor 10% gewijzigd door enermax op 28-03-2003 11:23 ]

• shakkie
Das geen punt , dat lukt wel!

• enermax
Hoe dan?

• shakkie
een beetje stoeien met deze --> scrollbars=no,resize=no,
menubar=no,width=444,height=300 gegevens moet wel gaan lukken denk ik. Wel harstrikke bedankt voor je tip! op het moment dat ik erachter ben zal ik het evn posten in dit topic.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

normaal bied ik eigenlijk een alternatief aan, ik vind het zelf erg irritant als ik een link niet op een normale mnanier zelf mag openen als ik dat wil.
dus:
code:
1
<a href="test.html" onclick="javascript:Popup(this.href);return false">

als ik in mozilla lekker openen in new tab doe dan kan dat ook, vind ik zelf wel een pro. Dus mss moet je je bezoekers die keuze geven?

En verder zou je een notice op je site neer kunnen zetten. Ligt het trouwens aan mij of is het vreemd dat oudere mensen een popup killer hebben draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door mpegernie op 28-03-2003 12:02 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• shakkie
Ja het ligt aan jou :P

Het is een feit dat oudere mensen de nieuwste virusscanners hebben draaien omdat men bang is voor virussen. Veelal is dat Norton en norton gooitr een pop up killer in het pakketje...

• enermax
Kan dat nu via

self.resizeTo(400,300)
</script>

Ook de scrollbar en menubar en zo wegwerken.
Pagina: 1