[c++ / php] tijdfunctie geeft verschillende tijden...?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik zal even kort uitleggen wat ik eigenlijk wil maken:

ik wil een soort log-in systeem maken icm een Compaq IPaq. Dan wil ik bv. dat iemand een code invoert en dat de Ipaq dan adhv de tijd een code genereert en die teruggeeft.
Die code is dan bv 2 minuten geldig en kan dan icm een inlognaam worden ingevoerd in de website, die vervolgens controleert of de combinatie username code, goed is en of het binnen de 2 minuten is.

Ik was begonnen om het in PHP te schrijven, dus met 2 scriptjes en dat werkt. Nu was ik begonnen om het in Embedded Visual C++ te maken.

goed, in PHP Gebruik ik time() om een timestamp te krijgen van de tijd op dat moment. Nu heb ik iets gevonden in embedded c++ manual die hetzelfde zou moeten doen, namelijk:

time_t startTijd = WCE_FCTN(time) (NULL) ;

maar als ik die waarde dan in een tekst veld zet op de Ipaq simulator, en ik start een script die de time() waarde neerzet dan komen de waardes niet overeen?

De Ipaq geeft een tijd weer die 9 uur later is. Als ik de tijdklok dus 9 uur terug zet dan komt de tijd overeen met de php timestamp. (maar dan klopt de php tijd weer niet want die is dan natuurlijk weer 9 uur vroeger)...

Ik snap eigenlijk ook niet goed wat die WCE functie doet ofzo, kan het nergens vinden moet ik zeggen.

ansi C time functies kan ik niet gebruiken want die geven een error. en als ik zeg include ("time.h") zegt ie ook dat ie dat niet kan vinden....

Wat kan dit zijn? De programma's draaien op dezelfde computer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Tijdzone verschil? Staat de IPaq ingesteld op Pacific time zone (Silicon Valley)? Dan heb je nl. een verschil tussen lokale tijd en UTC.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein