Koelpasta in socket, hoe te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 525 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:52

Thorne

Forrester

Topicstarter
Hai,

Ik heb echt iets stoms gedaan, ik heb mijn pc geupgraded met nieuwe procs. Dat ging best goed totdat ik mijn processoren (PIII's) op een stapeltje had gelegd. Toen kwamen ongemerkt de pinnetjes onderaan in contact met de witte koelprut op de heatspreader van de processor die erboven lag (4 procs op een stapeltje, tis een dual systeem van mij).

Omdat ik niet echt op zat te letten heb ik daarna gewoon de procs in de sockets gesmeten en het systeem geboot, althans geprobeerd... no-go!

Nu ben ik inmiddels zover dat één socket het weer doet, dat heb ik met een beetje geluk aan de praat gekregen....

De andere weigert pertinent mee te booten...

Mijn vraag is: hoe krijg ik die zooi uit mijn sockets? Ik heb wel iets gelezen over aceton, alcohol e.d. maar zijn dat goede oplosmiddelen? Ben al een beetje bezig geweest met contactspray, zonder resultaat.

Heeft iemand bright ideas?

>specs<

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 15:09
Ik zou sowieso geen aceton doen... volgens mij lost je socket dan ook op.. ;-) Kun je niet met een speld ofzo de gaatjes schoonmaken?

Verwijderd

Gewoon goed spoelen met een straal hard water, en dan alles GOED laten drogen?

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 23:36

aKra

Intentionally left blank.

Ik denk dat je contact moet opnemen met de fabrikant van je moederbord, en vragen wat ze voor je kunnen doen, en/of vragen waarmee je het schoon kan maken, maar hier vragen kan nooit kwaad!

Als je moederbord er tegen kan (dat er niks aangevreten wordt wat er in de buurt zit) gewoon schoonmaken met zoiets als aceton, ik zou niet weten of dat het bese middeltje is maar daarom verwijs ik je nog steeds naar de moederbord fabrikant.

Intentionally left blank.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even voor de duidelijkheid:
- je hebt álle CPU's getest en ze werken allemaal prima?
- je bent ervan bewust dat wanneer je in een Dual CPU systeem één CPU prikt, dat dit dan in een bepaald socket moet? Dus: je kunt de andere socket enkel testen wanneer je de eerste socket ook voorziet van een CPU :)

Edit: het laatste verschilt per mobo.. Mijn BP6 bijvoorbeeld wil met een single CPU alleen starten wanneer de CPU in de socket zit direct naast de geheugenslots. Post anders de mobo specs of check de mobo handleiding ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 28-03-2003 10:43 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:43
Aceton lijkt mij toch niet echt heel lekker er voor. Ik zou met een tandenborstel proberen de gaatjes in de socket schoon te maken.

Bij de betere fotozaken kun je ook van die perslucht-spuitbusjes kopen. Eigenlijk zijn ze bedoeld om camera's mee schoon te maken, maar misschien als je die er op zet, dat het ook helpt.

Punctuality is the politeness of kings

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BalusC schreef op 28 maart 2003 @ 09:48:

Edit: het laatste verschilt per mobo.. Mijn BP6 bijvoorbeeld wil met een single CPU alleen starten wanneer de CPU in de socket zit direct naast de geheugenslots. Post anders de mobo specs of check de mobo handleiding ;)
Het zou kunnen verschillen.
Wat ik al tegen je zei is dat mijn dual slot mobo wel kan starten ongeacht in welk slot een cpu zit.
Of het ook zo is met alle socket mobo's of juist niet dat weet ik niet :)

edit:
zou alcohol niet werken als schoonmaak middel?

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 28-03-2003 10:52 ]

Verwijderd

gewoon veel water, kan geen kwaad, heb een tijdje bij een elektronica schoonmaak bedrijf gewerk en wat ze er daar mee doen, je staat er versteld van, als het het daarna maar een week laat liggen bij de verwarming, dan moet het goed zijn.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
En misschien met hogedruklucht dat je het er ook wel uit blaast?

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de ideeën, maar ik geloof dat dit niet gaat werken...

BalusC -> ik heb alle P3's werken gekregen...

>specs<

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Ik RMA het moederbord wel...

Oeps verkeerde knopje!

[ Voor 83% gewijzigd door Thorne op 28-03-2003 13:50 ]

>specs<

• Noork
  • Niet online
Tja, ik zou proberen met een speldje/spijkertje en een keukenrol of zo. Water lijkt me niet zo heel verstandig i.v.m. corrosie/roest

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Wat je ook doet ik zou het niet met aceton doen.

Vriend van me heeft een keer zijn toetsenbord waar bier overheen ging gedaan. Weg toetsenbord dat dink smolt weg.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Wasbenzine werkt perfect. Gebruik ik altijd op m'n werk. Nog nooit problemen mee gehad. :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:26

Meneer aard

Porsche rulez!

de was toch laatst een site hier op got waar ze een pentium 4 @ 3gh lieten lopen en deden koelprut op de socket om condens te voorkomen?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
water spoelen had ik niet gedaan. water uit de kraan is geen H2O dus zit nog andere rotzooi in.

Als je het laat opdragen krijg je nou wel kalkresten. ik weet niet de exacte bestandsdelen in water maar de opgedroogde delen kunnen misschien voor geleiding zorgen.

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Gebruik geen aceton, dat lost namelijk zo'n 80% van alle kunststoffen op! Smelt je socket niet weg, dan mogelijk wel de coating van de printplaat...

Alcohol en wasbenzine zijn redelijk veilig, alleen wel ff eerst die peuk :7 uit doen!

Eventueel met een tinzuiger de slurrie uit de sockets zuigen?

• Noork
  • Niet online
Misschien kun je een klein verloopje op je stofzuiger zetten. En daarmee alle rommel wegzuigen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 10:49:
gewoon veel water, kan geen kwaad, heb een tijdje bij een elektronica schoonmaak bedrijf gewerk en wat ze er daar mee doen, je staat er versteld van, als het het daarna maar een week laat liggen bij de verwarming, dan moet het goed zijn.
/OFFTOPIC
Ik hoop niet dat jouw bedrijf mijn spullen voor reparatie gaat krijgen. Waar ik werk maken we alles schoon met isopropyl , water kan kalkafzetting geven!

/ONTOPIC
Verder geen idee, helaas

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Wasbenzine moet gewoon lukken.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Jupiler schreef op 28 March 2003 @ 17:43:
Wasbenzine moet gewoon lukken.
maar krijg je hier alles mee uit de socket? lijkt me sterk.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Je kan 't maar proberen :)

Een in wasbenzine gedopte tandenborstel moet nog beter zijn.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Jupiler schreef op 28 March 2003 @ 18:13:
Je kan 't maar proberen :)

Een in wasbenzine gedopte tandenborstel moet nog beter zijn.
ja dan kom je wel met de haren van de tandenborstel in de socket bij de koelprut.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Meneer aard schreef op 28 March 2003 @ 14:38:
de was toch laatst een site hier op got waar ze een pentium 4 @ 3gh lieten lopen en deden koelprut op de socket om condens te voorkomen?
Das niet-conductive silicon based vet

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Probeer het met lucht.

Hoge druk, moet lukken :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Desolation Angel schreef op 28 March 2003 @ 20:50:
[...]

Das niet-conductive silicon based vet
Koelpasta geleidt ook niet :)

Maar wat zij gebruikt hebben zal wel vaseline zijn.

Verwijderd

welk merk board is het?

Verwijderd

Leuk heh hoe zo'n topic een eigen leven kan gaan leiden.. ;)
Door Thorne - Friday 28 March 2003 13:50

Ik RMA het moederbord wel...
Pagina: 1