Toon posts:

[FTP] ftp disconnect spontaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vaag probleem. Eerst maar even de config opsommen:

- Wanadoo Cable Broadband basic
- Com21 modem
- Edimax BR6004+ router

Als ik inlog op mijn webserver via SmartFTP (of willekeurig welke andere ftp client) gaat dat allemaal prima en ook mappen maken enzo via ftp gaat prima. Maar zodra ik dan bijvoorbeeld foto's (of willekeurig wat voor bestand) wil uploaden begint ie daar wel aan, maar dan lijkt de verbinding weg te vallen en krijg ik meestal binnen een minuut de melding dat de host de verbinding heeft verbroken.

Het maken van een poortmap helpt dus niet, dat heb ik allemaal al geprobeerd. Het heeft zeker iets te maken met die router, want wanneer ik alles rechtstreeks via de compu doe gaat het allemaal wel goed. Ook hier vanaf mijn werk via ADSL achter een router is er ook geen enkel probleem.

Wat kan ze zijn?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
heb je het grote poortmappingsverhaal al gelezen? Ftp gebruikt twee poorten (20,21).

Misschien werkt het als je je cliënt in "passive" mode zet ?
Kun je je log misschien neerzetten ?
Kun je wel downloaden ?
Verzend 'ie wel data of helemaal niet ?
Wat heb je al geprobeert met poortmappen ? <- is een boel over te vinden op GoT.

Verwijderd

Topicstarter
Poortmappen heb ik al geprobeerd (natuurlijk heb ik de grote poortmap FAQ gelezen) en dat werkt dus niet. M'n client staat zeker in passive, anders werkt het helemaal niet. En ik kan wel supersnel downloaden, da's het gekke! Hij verzend wel data, maar kapt er gewoon heel snel mee. Je ziet op de server dan wel het bestandje staan waar ie aan begonnen is, maar niet compleet.

Ik zit nu op m'n werk dus een log posten zal vanavond zijn...

Ik heb alleen nog niet geprobeerd om mijn PC als DMZ aan te geven, misschien helpt dat?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 10:15 ]

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 21:11
Ik draai prima met dezelfde provider en setup, gebruil alleen de E-tech router in plaats van jouw Edimax BR6004+. Wat ik daar kon en moest zetten voor een geslaagde 2-weg communicatie was een MaxMtuSize van 1300 (ipv default 1500). FTP-en (WS-FTP pro, trouwens alles) draait als een zonnetje. Misschien helpt het?

Verwijderd

Topicstarter
Ah da's een goeie, die heb ik wel eens veranderd inderdaad. Hmmmm, hoe deed je dat ook al weer precies want het is al een tijdje geleden? Da's toch een TCP/IP instelling?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23

SkyStreaker

Move on up!

(wat raar, je kan wel een directorylisting krijgen - wat "downloaden" is, en een bestandje neerladen kan niet? Het is toch in wezen hetzelfde???)

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

Topicstarter
Neerladen wel, omhoog laden niet. Of in elk geval: niet goed! Mapjes uppen gaat wel en heel kleine bestandje (< 4 kB) gaat ook. Maar zodra het iets groter dan dat wordt gaat het mis.

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 21:11
Bij mij in de router setup, is in je OS ook te specificeren maar ik doel op de instelling in je router, die is uiteindelijk verantwoordelijk voor je externe communicatie. Kijk ff in de router manual, ben niet bekend met de jouwe.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er achter! Het was inderdaad MaxMtuSize in mijn OS (win XP). Die stond op 1492, na instellen op 1300 werkt het allemaal als een zonnetje. Ik ga nog maar eens even zoeken wat een optimale grootte voor de MtuSize is.
Pagina: 1