Toon posts:

[Win XP] Spontane reboot tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hij start normaal op totdat ik bij het scherm voor veilige modus kom. Welke optie ik dan ook kies, hij begint dan met windows starten en start dan spontaan opnieuw op.

Het is een PII 350mhz dual processor, met 2 scsi hd's en 1 ide hd (Windows staat op de scsi)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Heb je de FAQ al doorgelezen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik denk dan dat er een error is waardoor windows automatisch reboot. Misschien even repairen ofzo. Want je kan windows nietin om dat automatisch rebooten uit te zetten...

specs

Verwijderd

Vaak zijn dit hardware gerelateerde problemen. Meestal zit het probleem in de driver.
Heeft windows het voorheen wel gedaan? Als repairen niet werkt, dan zou ik formateren, en Windows opnieuw installeren, met uitsluitend de noodzakelijke hardware daarvoor in je computer. Daarna de hardware stuk voor stuk installeren.

Het is echter ook een mogelijkheid dat je corrupt RAM hebt. Dit was bij mij een keer het geval. Een paar bits waar mijn geluidskaart geheugen wilde alloceren waren bad, dus ging ie steeds rebooten.

Mocht je alles opnieuw installeren, zet automatische rebooten dan uit. Je hebt altijd nog meer aan een bluescreen dan aan een auto reboot.

Verwijderd

Topicstarter
uhm dus je bedoelt gewoon de windows-schijf leegflikkeren en dan stap voor stap alle nieuwe hardware erin flikkeren?