Toon posts:

AMP walloulet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb in huis in iedere kamer outlets geplaatst ,waarvan de kabels rechtstreeks naar de meterkast gaan alwaar het multi pc modem staat ,op de outlet heb ik ze volgens combinatie B afgewerkt zoals staat op de Amp ,aan de kant van het modem heb ik de rj45 connector afgewerkt op de volgende mannier wo / o / wgr / bl / wbl / gr / wbr /br .

Zodra ik nu de pc met een straight kabel in de outlet plug krijg ik geen verbinding met het modem , doe ik het rechtstreeks op het modem dan werkt het wel.

Is er iemand die mij kan vertellen waar het fout gaat ???

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je aan de kant van de outlet de aders wel goed gedaan?
geen idee wat cobinatie B is.
welke volgorde heb je daar gebruikt?

Verwijderd

de UTP kabel heb je in ieder geval goed voorzien van de RJ45 connector. (Zijn alle aders goed aangesloten? bedoel dus of de aders goed tegen het einde van de connector zitten)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 28 March 2003 @ 09:17:
heb je aan de kant van de outlet de aders wel goed gedaan?
geen idee wat cobinatie B is.
welke volgorde heb je daar gebruikt?
Dat is juist het ververlende op zo'n APM staan 2 combinatie's A en B maar wat welke is word er niet bij vermeld en kon het ook nergens terug vinden

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 09:25:
[...]

Dat is juist het ververlende op zo'n APM staan 2 combinatie's A en B maar wat welke is word er niet bij vermeld en kon het ook nergens terug vinden
probeer dan die andere eens :?
of probeer eens een crosscable ;)

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
meet alle kabels eens door lijkt er op dat je er een paar fout hebt aangesloten ,of er zit ergens een kabelbreuk

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Staan er kleuren op de rj45 walloutlet? Dan de A kleurcombinatie gebruiken bij de ene en de andere walloutlet. Werkt het dan niet dan is er wat loos met de kabel of de connectie tussen de kabel en het rj45 blokje.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Het zal 568b zijn. wat ie bedoelt. En als het goed is moet je dan de kleuren volgen zoals ze op je outlet staan.

en aan der andere kant

1 wh/or
2 or
3 wh/gr
4 Bl
5 Wh / Bl
6 Gr
7 Wh/Br
8 Br

En dan moet het werken. Ik weet overigens niet wat voor outlets het zijn maar als het 2e handszijn moet je goedopletten dat er geeen isolatie resten zijn blijven zitten en dat je met je hardwaremes/tang die kabels diep genoegd gedogd heb.

Dat met die isolatie heb ik het vaakst gehad tot nu toe.

Probeer met je multimeter (mocht je die hebben het een en ander na te meten)

heb ik gedaan door met een rj45 stekker en wat utp een brug te maken.

pin 1 aan 2
pin 3 aan 6
pin 4 aan 5
pin 7 aan 8

en dan aan de andere kant meten. Welke het doen.

Later nog een keer overgedaan met een fluke microscanner en een Fluke dsp4300
Pagina: 1