Hernoemde MP3's (Photoshop7 blijkt MP3 te zijn), incomplete WinRar/Zip archiven, CRC errors, 0 byte bestanden, kameleonprogramma's (Photoshop7> blijkt 5 te zijn), mensen die je cancelen NET als je de laatste 30kb binnenhaalt, traders op P2P, leechers omdat ze alleen willen hebben terwijl ze genoeg upload/schijfruimte hebben, fakers met 1000 participationlevel, mensen met share die hem express dichtgooien met firewall....
Kortom, de dagelijkse ellende van P2P.
Ik denk dat een hoop mensen:
- stoer willen doen (ik heb dat spel al!)
- iemand een hak willen zetten (haha, een fake-bestand)
- hebberig zijn (traders only etc)
- dom/onwetend zijn (gezipte programfiles dir, trojans/virussen etc)
- een combinatie van bovenstaand...
Een hoop mensen laat ook bestanden in hun download folder staan als ze niet weten hoe ermee om te gaan (bijv. CRC errors, incompletes, hernoemde MP3's etc), maar omdat de download folder ook geshared staat - en er niet bij de file wordt gezet wat er fout aan is, downloaden andere mensen diezelfde foute file weer...
Ik stuur mensen altijd een bericht als de file niet klopt - daarna ga ik op zoek naar de echte file. Kom ik dan meer mensen tegen waar datzelfde fake-bestand staat - dan stuur ik hun allemaal een bericht: met uitleg, oplossing en eventueel verzoek om het bestand te verwijderen. Als iedereen dat zou doen zouden een hoop fakes verdwijnen...
Overigens zijn er ook zat virussen en trojans te vinden. Niet dat ik daar last van heb, maarik kan mij voorstellen dat er op die manier ook een hoop mensen in de problemen komen...
[
Voor 29% gewijzigd door
Verwijderd op 28-03-2003 15:57
]