[P2P] Files met troep in P2P programma's

Pagina: 1
Acties:

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 21:19

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Waarom zijn er mensen die een zip bestand sharen met bijvoorbeeld de naam "Quake III.zip", waarvan het later blijkt dat het een totaal ander spel is (Anno 1500 bijvoorbeeld, of nog erger, een gezipte Program files dir met allemaal meuk erin).

Waarom doen mensen dit?? Ik bedoel, hier schiet niemand wat mee op, of wel?? Ik vindt 't redelijk triest als iemand dat doet.

Dit even buiten 't feit dat dowloaden van spellen meestal illegaal is. Als een spel me bevalt, koop ik 't sowieso wel...

HENG HENG

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 19:26
Jah... ik snap het eigenlijk ook niet. Ik bedoel.. het kost hun hun upload maar blijkbaar vinden ze het lachen. Ik download never een game van KaZaa ofzo, daat moet ik nix van hebben. Maar laatst moest ik nieuwste Photoshop hebben dus ik heb hem even snel gedownload, (ik was mijn origineel kwijt O-)), bleek er photoshop 5.5 in te zitten terwijl de file photoshop 7.0 heette. Ik zie het nut er ook niet van in, maar ik weet wel dat het ongelooflijk irritant kan zijn.

Verwijderd

Hernoemde MP3's (Photoshop7 blijkt MP3 te zijn), incomplete WinRar/Zip archiven, CRC errors, 0 byte bestanden, kameleonprogramma's (Photoshop7> blijkt 5 te zijn), mensen die je cancelen NET als je de laatste 30kb binnenhaalt, traders op P2P, leechers omdat ze alleen willen hebben terwijl ze genoeg upload/schijfruimte hebben, fakers met 1000 participationlevel, mensen met share die hem express dichtgooien met firewall....

Kortom, de dagelijkse ellende van P2P.

Ik denk dat een hoop mensen:
- stoer willen doen (ik heb dat spel al!)
- iemand een hak willen zetten (haha, een fake-bestand)
- hebberig zijn (traders only etc)
- dom/onwetend zijn (gezipte programfiles dir, trojans/virussen etc)
- een combinatie van bovenstaand...

Een hoop mensen laat ook bestanden in hun download folder staan als ze niet weten hoe ermee om te gaan (bijv. CRC errors, incompletes, hernoemde MP3's etc), maar omdat de download folder ook geshared staat - en er niet bij de file wordt gezet wat er fout aan is, downloaden andere mensen diezelfde foute file weer...

Ik stuur mensen altijd een bericht als de file niet klopt - daarna ga ik op zoek naar de echte file. Kom ik dan meer mensen tegen waar datzelfde fake-bestand staat - dan stuur ik hun allemaal een bericht: met uitleg, oplossing en eventueel verzoek om het bestand te verwijderen. Als iedereen dat zou doen zouden een hoop fakes verdwijnen...

Overigens zijn er ook zat virussen en trojans te vinden. Niet dat ik daar last van heb, maarik kan mij voorstellen dat er op die manier ook een hoop mensen in de problemen komen...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 15:57 ]

• Spacecowboy

Spacecowboy

Topicstarter
Mjah, maar dan kna je zo ongeveer enkele honderden mensen wel een bericht gaan sturen, maar ik doe 't in ieder geval zoveel mogelijk, om P2P toch een beetje aangenaam te houden...

BTW, als ik bijv. photoshop 5.0 vindt, rename ik 't bestand iig wel, zodat we er allemaal wat aan hebben...

HENG HENG

Verwijderd

honderden? dat valt wel mee, blijkbaar ben ik niet mainstream genoeg (of heb ik internet niet nodig voor 't mainstream zut wat veel P2P'ers sharen) :)

Meestal staat het maar bij 1 user en als ik geluk heb 2, maximaal 3 users. Dus dat valt wel mee. Het is alleen elke keer jammer als je eindelijk je bestand binnenhebt en je hebt er nog niks aan - share die zooi dan niet zeg ik maar. Net zo jammerlijk als een vette verbinding hebben en nog zitten rotzooien bij een user met 0,05K upload die maar 1 uur per week online is (duurt dan minimaal 2275 download-uur, en hij zal dan vanwege die ene uur per week over ongeveer 43,75 jaar binnen zijn -> :( even in m'n agenda zetten: in 2046 m'n queue checken)...

Mijn queue leeft.... hij is zelfs in de groei...

Verwijderd

Dat is nu het zoute van Kazaa.....waardoor ik dat programma niet meer gebruik......
Edonkey werkt beter voormij i.i.g. ff kijken op sharereactor of de vele andere sites of er wat nieuws wordt geshared....of gewoon ff het proggy zoeken die je nou net nodig heb.
En simpel zat Rood is dood....blauw leeft...never crc errors.....en geen gore cracks maar iso's....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 07:42:
Dat is nu het zoute van Kazaa.....waardoor ik dat programma niet meer gebruik......
Edonkey werkt beter voormij i.i.g. ff kijken op sharereactor of de vele andere sites of er wat nieuws wordt geshared....of gewoon ff het proggy zoeken die je nou net nodig heb.
En simpel zat Rood is dood....blauw leeft...never crc errors.....en geen gore cracks maar iso's....
nuh... als ik een ISO heb, heb ik tog nog een crack nodig hoor schat :> (en ja, ik gebruik Daemon Tools)

• Spacecowboy

Spacecowboy

Topicstarter
Als je te dom bent om niet te kunnen snappen dat je een geinstalled programma iet zomaar kan zippen & sharen, moeten ze je eeuwig verbieden om ooit nog een p2p proggie te gebruiken!!

Zorg er dus in ieder geval voor dat je niet dat soort meuk hebt staan en verspreidt het ook niet!

HENG HENG

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:15
tjah daarom probeer ik zoveel mogelijk direct connect te gebruiken, als je daar rotzooi uithaalt bannen ze je gelijk, inclusief program files dir sharen en windows dir enzo :)

geen waarschuwingen, geen gezeur, gelijk bannen

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Voordeel Kazaa: Als je iets wilt hebben heb je het meestal sneller dan met edonkey. Dit doordat er meer mensen op het netwerk van Kazaa zitten. Je hoeft niets te sharen. Je kan gewoon spelen tijdens een download.
Nadeel: grotere kans op trojans, virussen, nep files

Voordeel Edonkey/Overnet/Emule: Als je iets wilt hebben vindt je het hier meestal wel en krijg je geen nep bestanden of besmette bestanden.
Nadeel: Meestal duurt het langer om iets binnen te halen. Ook ben je verplicht te sharen en als je een kleine upload bandbreedte hebt kan je niet tegelijk nog een spelletje doen (of het duurt NOG langer om iets te downloaden).

Dus als tijd niks uitmaakt en je moet perse iets van goede kwaliteit hebben dan is het edonkey netwerk/systeem aan te raden. Als je snel iets wilt hebben en niks wilt sharen gebruik je Kazaa. Jammer van die scriptkiddies op Kazaa die lollig doen. Ok, leechers zijn nog tot daar aan toe omdat ze in ieder geval niemand kwaad doen en alleen bandbreedte slurpen zonder iets terug te geven, maar die fakes en trojans kan ik niet uitstaan.

MechWarrior || Monsters Game

• lawtshjj
  • Laatst online: 15-08 16:02
Vaak doen die bedrijven van wie die software dat zelf.... (denk ik dan).... Die mensen die die software maken weten ook wel dat het binnen no time over KaZaa gaat worden versprijdt, als ze zelf dan ff heel vroeg (dus niet een maand nadat het product uit is) een zooi mensen die neppe software laten aanbieden dan heeft binnen no time iedereen die die software wilde downloaden dat neppe bestand.

De platenmaatschappij van Eminem had zoiets wel gedaan... bij 1 zo'n liedje hadden ze gewoon een bestand gerenamed en laten verspreiden. Dat hindert wel als je het egte liedje wilt hebben....

• eX0duS
  • Laatst online: 19-09 21:27
Ik download dan ook eigenlijk alleen "kleinere" bestanden van Kazaa.
Gister wilde ik McAfee 7 downloaden, bleek het Norton AntiVirus 1.0 te zijn, maar dat was dan maar 25 MB, dus. :)

• Noork
  • Niet online
Ja soms zitten er rare mensen tussen hoor. Tijdje terug zocht ik de laatste cd van u2. De bestandsnamen klopten, maar heel vaak bleek het een heel gaar R&B nummer te zijn.

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Lawtje.com schreef op 28 March 2003 @ 09:34:
De platenmaatschappij van Eminem had zoiets wel gedaan... bij 1 zo'n liedje hadden ze gewoon een bestand gerenamed en laten verspreiden. Dat hindert wel als je het egte liedje wilt hebben....
Klopt. Ze hadden bij zo'n nummer gewoon het refrein continue laten herhalen. Bij Bon Jovi trouwens ook. Erg vervelend maar wel slim.

Ik denk overigens dat de meeste dingen gerenamed worden door vervelende mensen en niet door de bedrijven zelf. Gewoon mensen die zoiets hebben van, kijk ik heb dat nieuwe proggie al! Stelletje eikels zijn dat.

Erm...

Pagina: 1