Toon posts:

[mobo] MSI KT4 Ultra dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag me 2de pc weer eens inelkaar gezet maar nadat ik de stekker van de brander er in heb gestoken en me koelblokje van me waterkoeling heb recht gedaan doet me mobo het niet meer???

Ik heb alles gerest, ander geheugen, cpu, videokaart of wat dan ook geprobeert maar mijn mobo blijft 4 rode ledjes geven zelfs als je alleen een processor er in doet...

Voor de rest heeft die voor het recht zetten van het koelblokje en de 12v stekkertje aansluiten op me brander nog gelopen..

Er komt wel stroom door me mobo heen want alles gaat aan, behalve dat ik beeld krijg en me mobo 4 rode ledjes weer geeft :(

Wat kan er mis zijn en kan ik het zelf fixen want kep geen zin om een paar maanden te wachten op de RMA..

Ik kan geen schroei vlekken, lekkende of kapote condensators vinden.. mobo zit er gewoon nog gaaf uit.

Oja.. ik heb dus alles geprobeert dus kom aub niet met standaart opmerkingen als battery er al eens uitgehaalt, mobo gereset.. ect wel heel aardig maar dat heb ik al geprobeert.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 00:25:
Er komt wel stroom door me mobo heen want alles gaat aan, behalve dat ik beeld krijg en me mobo 4 rode ledjes weer geeft :(
de beruchte 4 rode ledjes... cpu dood staat er dan in het boekje. mobo dood is meestal de werkelijkheid.

ik heb op de zaak k7t pro / pro 2 / turbo's verkocht, waarvan ongeveer de helft ontploft is. en dat is nog een schatting in het voordeel van msi.

gezien de nog steeds voorbijkomende topics over vrij nieuwe geplofte msi borden op dit forum hebben ze bij msi blijkbaar nog niks geleerd. ik heb wel geleerd ondertussen, ik koop nooit meer msi.

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 28 March 2003 @ 01:11:
[...]

de beruchte 4 rode ledjes... cpu dood staat er dan in het boekje. mobo dood is meestal de werkelijkheid.

ik heb op de zaak k7t pro / pro 2 / turbo's verkocht, waarvan ongeveer de helft ontploft is. en dat is nog een schatting in het voordeel van msi.

gezien de nog steeds voorbijkomende topics over vrij nieuwe geplofte msi borden op dit forum hebben ze bij msi blijkbaar nog niks geleerd. ik heb wel geleerd ondertussen, ik koop nooit meer msi.
maar er is niks ontploft.. maar ik heb nu tijdelijk ander mobo van de pc shop gekregen tot me msi weer terug is van RMA

Verwijderd

Misschien is de CPU dood gegaan toen je (zoals je zei) het koelblokje recht had gezegd. Kan makkelijk zijn dat je de core verneukt hebt of zoiets dergelijks.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:26

Meneer aard

Porsche rulez!

[...]

ik heb al 5x een msi k7t 266 pro2 in elkaar gezet en geen een van die moederborden was geploft of deed het niet.

@topicstarter: Heb je al een andere cpu geprobeerd :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
[...]

Dat vind ik raar, ik heb nu al meer dan een jaar een Msi K7pro (1) en dat werkt prima. Behalve dan dat ik vandaag ontdekte dat nieuw Dane-Elec geheugen alleen in 1 slot werkte, het andere geheugen werkte wel in andere sloten. Echt raar dus, er is gewoon geen verklaring voor. Maar nu is het wel werkend :)

TS: Net zoals de andere denk ik dat je gewoon maar een ander cpu erin moet prikken.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:26

Meneer aard

Porsche rulez!

Qylos schreef op 28 March 2003 @ 16:51:
[...]

Dat vind ik raar, ik heb nu al meer dan een jaar een Msi K7pro (1) en dat werkt prima. Behalve dan dat ik vandaag ontdekte dat nieuw Dane-Elec geheugen alleen in 1 slot werkte, het andere geheugen werkte wel in andere sloten. Echt raar dus, er is gewoon geen verklaring voor. Maar nu is het wel werkend :)

TS: Net zoals de andere denk ik dat je gewoon maar een ander cpu erin moet prikken.
daarvoor is een bios update verschenen om dit probleem weg te helpen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1