The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Verwijderd
Ik heb nu ook door het hele huis 100mbit
(allemaal INTEL apparatuur) en werkt perfect!
koste wel F100,- per kaartje maar 700 mb heb ik in 6 min overgestuurd!
Dennis
als die nic op autosensing staat, en de switch(ehm hub dus) is ook autosensing: dan heb je best wel eens kans dat ze samen op 10mBit komen ipv 100
maar het verhaal blijft !
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Oplossing: Alle PC's met 100mbit kaartje aansluiten...
Verwijderd
als ik er een paar 10mbit computers aanhang en paar 100mbit dan werken de 100mbit onderelkaar wel op 100mbit
Verwijderd
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
een Dual speed hub heeft 10 mbit poorten en 100 mbit poorten en kunnen alleen met hun eigen snelheid communiceren.
Het probleem zit 'em misschien wel in CAT4 UTP...dat is alleen voor 10 mbit.
https://www.youtube.com/@MashupMasterKing
Dan is 'ie defect. Er zijn twee smaken 10/100 hubs: met en zonder verbinding (via een bridge) tussen het 10 en het 100 segment.De meeste hubs die 10/100 aankunnen werken alene op 100 als er aleen 100 nics gebruikt worden. als er 1x10 gebrukt wordt drait de hele zooi op 10.
Voor de goede orde, een switching hub is in netwerk land een ander beestje. Goedkope 10/100 hubs gebruiken de term wel eens omdat het duurder klinkt.
Een Switching hub is een repeater waarvan de poorten via de software in meerdere groepen kunnen worden verdeeld, enigszins vergelijkbaar met wat tegenwoordig VLAN's zijn. Die groepen zaten vervolgens aangesloten op switchpoorten van een echte switch. Doorgaans gebruikt in het hub component van stackeble systemen. fabrikanten die dit gebruikt hebben zijn, onder andere, Digital, Cisco en 3Com.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het is een Target 24070 , oftwel www.targetweb.nl/txt/tx24070.htm
Volgens mij zou hij het moeten doen, als je zo de specs ziet.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Ik heb een dual speed hub, en daarmee kan een 100Mb pc met een 10Mb printer communiceren. Hoe kan dat?Een switching hub kan 10 en 100 mbit door elkaar gebruiken.
een Dual speed hub heeft 10 mbit poorten en 100 mbit poorten en kunnen alleen met hun eigen snelheid communiceren.
PS De hub die ik heb is deze:
http://buydirect.3com.com/iom_dcms/b2c/catalog/detail.html?SKU=3C16750B-US
Ahum op 100mbit kan al over cat 3Op maandag 20 november 2000 12:58 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Een switching hub kan 10 en 100 mbit door elkaar gebruiken.
Het probleem zit 'em misschien wel in CAT4 UTP...dat is alleen voor 10 mbit.
(dat is niet ideaal btw)
Maar het kan.
Meh ...
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.